Kawasaki kx 250 2001 defekt ramlager hjälp

Do your math:

En crosshoj köps av en enda anledning - för att tävla med.
Andelen köpare som hämtar ut en ny hoj för något annat än att just tävla med är försvinnande litet.

En crosshoj har ett värde så länge den är konkurrenskraftig.
Vill man hävda sig i motocross - ens på klubbnivå, så kan en hoj med bara några år på nacken vara för gammal.

Här snackar vi 17 år gammal crosshoj. Som har rasat.
Ditt objekt har inget värde.

Sorry - inget värde alls. Att du försöker skapa ett värde på den genom att kolla på Blocketannonser där andra prövar att annonsera ut gammal skit till orimliga priser säger inget om värdet på den hoj du så gärna vill köpa.

Lador och uthus är fulla av gamla crosshojar som ingen ens kommer sig för på att sätta ut annons på - helt enkelt för att dom inte har något värde.

Den hoj du vill köpa är värd lika mycket som någon vill betala för hjulen. Om dom är okay...
Lägg till gaffelns värde, om du träffar på någon som vill pigga upp en gammal XT eller KLR med lite ballare framända.
2000 spänn totalt, om du anstränger dig med att montera ner, annonsera, förpacka och tjafsa med typ DHL när du skall skicka iväg grejerna mot efterkrav.

Självklart kan det vara både nyttigt och roligt att mecka med en hoj för att lära sig något nytt, men du skall inte betala för det.

Andra har sagt tidigare att det är en bum deal du är ute efter, jag säger rent ut:
det är en rutten polare du har som försöker lura på dig just den hojen till det priset.

Det finns fungerande hojar till samma pengar. Självklart finns det saker att göra med dem med - men det är roliga jobb på en plattform som fungerar och ger glädje tillbaka.
Inte ett ras med mycket osäker prognos att någonsin fungera igen.

Hur har du tänkt dig resten? Har du bil/buss/kärra att ta dig till och från crossbanan med?
...eller skall du bara köra "på skoj i skogen"? Inte så skoj för oss andra som vill fortsätta köra lagligt.

Eftersom du verkar värdesätta någon annans avlagda kläder så inbillar jag mig att du startar helt grön med detta, och att då börja med en rasad nittiotalscross är bara så fel väg in.

Kan det möjligen vara så att de 9000 som hojen bjuds ut för råkar stämma med den summa som du just nu kan frigöra...? Fundera på hur det kan komma sig. Hur kom din kompis fram till just den summan...?
 
Polare som säljer. Så här inte betalt något fick skruva o känna om jag ville. Kollade med komptest, den har 6 bar. Låter mer som kolv
Eftersom den bara sluta gå och gjorde inga konstiga ljud. ?

Ok de va mycket bra att du får skruva i den. Lyft av cylindern och kolla skicket på kolv och cylinderlopp samt om ramlagren är glappfria samt går smode runt. Skruva lös kåpan över svänghjulet samt lamellkåpa och känn efter radiellt glapp på ramlagren. Men även om allt detta är ok så du bara behöver en ny kolv så vet du inte om växellådan är väck,,de är ett mycket vanligt fel på crossar!!
 
Do your math:

En crosshoj köps av en enda anledning - för att tävla med.
Andelen köpare som hämtar ut en ny hoj för något annat än att just tävla med är försvinnande litet.

En crosshoj har ett värde så länge den är konkurrenskraftig.
Vill man hävda sig i motocross - ens på klubbnivå, så kan en hoj med bara några år på nacken vara för gammal.

Här snackar vi 17 år gammal crosshoj. Som har rasat.
Ditt objekt har inget värde.

Sorry - inget värde alls. Att du försöker skapa ett värde på den genom att kolla på Blocketannonser där andra prövar att annonsera ut gammal skit till orimliga priser säger inget om värdet på den hoj du så gärna vill köpa.

Lador och uthus är fulla av gamla crosshojar som ingen ens kommer sig för på att sätta ut annons på - helt enkelt för att dom inte har något värde.

Den hoj du vill köpa är värd lika mycket som någon vill betala för hjulen. Om dom är okay...
Lägg till gaffelns värde, om du träffar på någon som vill pigga upp en gammal XT eller KLR med lite ballare framända.
2000 spänn totalt, om du anstränger dig med att montera ner, annonsera, förpacka och tjafsa med typ DHL när du skall skicka iväg grejerna mot efterkrav.

Självklart kan det vara både nyttigt och roligt att mecka med en hoj för att lära sig något nytt, men du skall inte betala för det.

Andra har sagt tidigare att det är en bum deal du är ute efter, jag säger rent ut:
det är en rutten polare du har som försöker lura på dig just den hojen till det priset.

Det finns fungerande hojar till samma pengar. Självklart finns det saker att göra med dem med - men det är roliga jobb på en plattform som fungerar och ger glädje tillbaka.
Inte ett ras med mycket osäker prognos att någonsin fungera igen.

Hur har du tänkt dig resten? Har du bil/buss/kärra att ta dig till och från crossbanan med?
...eller skall du bara köra "på skoj i skogen"? Inte så skoj för oss andra som vill fortsätta köra lagligt.

Eftersom du verkar värdesätta någon annans avlagda kläder så inbillar jag mig att du startar helt grön med detta, och att då börja med en rasad nittiotalscross är bara så fel väg in.

Kan det möjligen vara så att de 9000 som hojen bjuds ut för råkar stämma med den summa som du just nu kan frigöra...? Fundera på hur det kan komma sig. Hur kom din kompis fram till just den summan...?

Den ska va på mitt land där det bara är skog.
Är fortfarande intresserad utav den för orsaken inte är fastställd, ren chansning tror han på ramlager.
Finns inte en cross för det priset ute, är inte ute efter en ny heller .
 
Ah!
Skog som man ändå inte får köra i.
Passar ju bra med ett oregistrerat, oförsäkrat fordon du hur som helst inte får framföra.

I så fall kan jag bara rekommendera dig: Tjöööp!!
Det kommer att gå bra, och det är säkert något mycket enklare fel än det som din kompis säger.
Lycka till, I'm done here.:glömdet
 
Om du ska köra på landet och mest skog ska du inte ha en cross! De har för hård fjädring så du studsar fram i skogen. Växellådan är fel för enduroåka också på tok för hög 1a samt stora steg i lådan. Köp en enduro istället då får du lyse och ev reggat också¨samt att de brukar vara mindre slut än crossar.

Här är en fin enduro för 10000 som du prutar ner till 8000kr
https://www.blocket.se/pajala/Suzuki_rmx_250_med_isdack_76377206.htm?ca=4&w=3
 
Last edited:
Den ska va på mitt land där det bara är skog.
Är fortfarande intresserad utav den för orsaken inte är fastställd, ren chansning tror han på ramlager.
Finns inte en cross för det priset ute, är inte ute efter en ny heller .

9000 är på tok jävla för mycket för en cross som inte startar och som har generalfel någonstans i motorn. Lägg en bevakning på blocket så hittar du ganterat en gammal sliten enduro som till och med kan vara lv-reggad, som du kan köpa för ungefär samma peng, som funkar.
Det här är en dålig affär. På alla sätt och vis. Först och främst är det en trasig maskin som kostar lika mycket som du kan ge för en fungerande maskin, sedan är det ett okänt fel i en motor som är högtrimmad, dvs kan det vara något jävligt trasigt och dyrt. Dessutom ska man inte göra affärer med polare. Speciellt inte dåliga sådana.
Och, vill du köra brapp i skogen ska du se till att skaffa dig en försäkring som täcker de dumheterna, för när du kör sönder dig mot ett träd, en sten eller bara landar illa på en platt åker så gäller inget annat än en olycksfallsförsäkring som täcker extremsport.
 
Finns inga hojar? Det finns ju hur många som helst fungerande för samma pengar och billigare.

En 125a som fungerar för samma pengar
https://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_125cc_delta_trimmad__bytes_76113283.htm?ca=11&w=2

En 08 450 för aningen mer pengar men din KX kommer kosta mer än denna innan den rullar
https://www.blocket.se/vastmanland/Nyservad_cross_76369514.htm?ca=11&w=2

Tack för tipset! Fick samma svar av en annan polare med, avstå, det är för dyrt, max 5000.
Men han skulle komma förbi och kolla så det inte var nått basic fel som gör så den inte startar.
Blir nog nått annat.
 
9000 är på tok jävla för mycket för en cross som inte startar och som har generalfel någonstans i motorn. Lägg en bevakning på blocket så hittar du ganterat en gammal sliten enduro som till och med kan vara lv-reggad, som du kan köpa för ungefär samma peng, som funkar.
Det här är en dålig affär. På alla sätt och vis. Först och främst är det en trasig maskin som kostar lika mycket som du kan ge för en fungerande maskin, sedan är det ett okänt fel i en motor som är högtrimmad, dvs kan det vara något jävligt trasigt och dyrt. Dessutom ska man inte göra affärer med polare. Speciellt inte dåliga sådana.
Och, vill du köra brapp i skogen ska du se till att skaffa dig en försäkring som täcker de dumheterna, för när du kör sönder dig mot ett träd, en sten eller bara landar illa på en platt åker så gäller inget annat än en olycksfallsförsäkring som täcker extremsport.
Jag köpte en lv reggad enduro fullt funktionabel av en kollega för två papp, har den mest å gräver diken med och skiter i försäkring, täcker ju ändå inte träningsvärk.
Men bra att du försöker styra bort grabben från en framtid som utförsäkrad ryggmärgsskadad.
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top