Kawasaki kx 125-98

kawasakikx125

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2008
Hoj
kawasaki kx 125-98
Hej!!!
Har nyligen köpt hojjen då motorn var halvt isär plockad. Satte ihop den med nya packningar och ny kolv. De sitter trimpipa och toppen är planad, problemet nu är de att den inte har någon tomgång och när jag varvar går den bra men så fort ja släpper gasen och sen gasar på igen så låter den bara BÖÖÖÖ om ni förstår:) men sen släpper jag gasen och gasar till igen så går den upp i varv. Har bytt munstycke för att ja trodde den fick förmycket luft "låter presis som de" så skulle uppskatta om jag fick lite hjälp:) !

låter ju som att den kan få för mycket bränsle, har du kollat på luftfiltret så det är helt okej, de kan göra så att den blir så där ;)

hm har ju inte hört hur den låter men, de kan ju vara lågfarts mustycket som krånglar och är fel inställt, har du pillat på det och inte bara på huvudmustycket?

Säjj after mii: En motor kan aldrig få för mkt luft, bara för lite bränsle!
Kolla så den inte tar tjuvluft nånstans vid insug eller cylindern, större munstycken nu när det blivit kallare ute är ett bra tips oxå.

Säjj after mii: En motor kan aldrig få för mkt luft, bara för lite bränsle!
Kolla så den inte tar tjuvluft nånstans vid insug eller cylindern, större munstycken nu när det blivit kallare ute är ett bra tips oxå.

Vad händer om luftskruv/Blandskruv är igenvriden !!!
Gå du ut och testa på din cykel först !!

fins ju ett lågfarts system och ett högfarts system på förgasarna, är lågfars systemet fel ställt så kan den bli som du säjer, lågfart systemet brukar vara en litten skruv på sidan av förgasaren som man moste skystera ;)

Vad händer om luftskruv/Blandskruv är igenvriden !!!
Gå du ut och testa på din cykel först !!

Varför skulle luftskruven helt plötsligt snurrat in sig själv i botten!!! (mkt viktigt med många !!!! efter varje mening har jag hört !!!!)

Sen är det en djävla skillnad på luftskruv på 2-t och blandskruv på 4-t...

om den tagit tjuv luft inan så brukar folk som inte kan motorcyklar skruva den i botten då får den mera soppa, och efter att han plockade i hopp den så kanshe han ficik den tätare en idioten före ^^
prova pilla på den är vell mitt tipps går den inte bättre så tar den tjuv luft fortfarande ;)

Kolla tomgångsskruven och blandskruven. Skillnad och skillnad, det är samma sak, bara omvända förhållanden. Oftast pillar folk inte på lågfartskretsen. Kolla tjyvluft och att allt annat fungerar, leta sedan reda på originalvärdena för din förgasare, vilka munstycken osv, sätt i allt original så du "nollställer" förgasaren. SEN kan du börja meka för att få rätt blandning.

Jag hatar förgasare i alla former.

haha, en förgasare är en sak som bara väntar på att sticka kniven i din rygg^^ men det låter som tjuvluft eller någonting som har kläggat igen förgasaren, skulle gärna titta på det men nu bor vi inte inom 2 mil från varandra^^

ja de ni snackar om är redan gjort :P är ingen tattare som inte kan skruva :P så allt är instellt som de ska va ;)

Kolla tomgångsskruven och blandskruven. Skillnad och skillnad, det är samma sak, bara omvända förhållanden. Oftast pillar folk inte på lågfartskretsen. Kolla tjyvluft och att allt annat fungerar, leta sedan reda på originalvärdena för din förgasare, vilka munstycken osv, sätt i allt original så du "nollställer" förgasaren. SEN kan du börja meka för att få rätt blandning.

Jag hatar förgasare i alla former.

JAJA :tungan allt har vare orginal i förgasaren och trimmar man så måste man byta munstycket som ja nu gjort :D men den vill ändå inte gå som den ska och den är riktigt inställd på luftskruven :P den får ja bara skruva ut 1,5 -2 varv annars skär den och nu har ja skruvat ut den 1,5 och den får ändå förlite soppa med den luftisntällningen och ett 170 munstycke. lågfarten står även som den ska så de är inget sånt :( så de är bara fundera vidare för min del :va

Last edited:
ja de ni snackar om är redan gjort :P är ingen tattare som inte kan skruva :P så allt är instellt som de ska va ;)

JAJA :tungan allt har vare orginal i förgasaren och trimmar man så måste man byta munstycket som ja nu gjort :D men den vill ändå inte gå som den ska och den är riktigt inställd på luftskruven :P den får ja bara skruva ut 1,5 -2 varv annars skär den och nu har ja skruvat ut den 1,5 och den får ändå förlite soppa med den luftisntällningen och ett 170 munstycke. lågfarten står även som den ska så de är inget sånt :( så de är bara fundera vidare för min del :va

Den skär inte för att du skruvar ut luftskruven mer än 2 varv,däremot slutar den reglera luftmängden när den spetsiga toppen på skruven inte är mot sätet och kan även vibrera loss och ev. tappas.
Normal reglering är 1,5-2varv,annars måste du byta till mindre/större tomgångsmunstycke.
Skruvar du ut (motsols),så ökar luftinblandningen på lågfarten,inte tvärtom som du verkar ha uppfattat det.
Som tips skulle jag kolla noga på reedventilsbladen,så inget hörn är skadad eller i värsta fall skruvarna är lösa på reedstoppen...:va

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra