Kawasaki KLX 650

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Har inköpt en kanonfin KLX 650 -93 för ett par dagar sedan för att ha nåt roligt att köra med just nu.:)
Hur är den jämfört med tex XT 600? Är motorn lika skottsäker?
Är det någon som möjligtvis har en länk med verkstadsmanual att ladda ner?
Har sökt men endast funnit service manual.

Tips och råd angående hojen mottages tacksamt.
 
:tummenupp grattis. Jag har en KLX 650 som numera tjänstgör som vinterhoj. Ett tips är att få bort orginal ljuddämparen och bestycka upp lite för att få en trevligare hoj.
 
Inget är lika skottsäkert som XT/TT600 men den har lite mer pulver. Coolt med en så tidig hoj med vattenkyld stånka! De brukar även ha jevvligt fina färger! :)
 
Last edited:
Jag skall se om jag kan ladda upp en bild under eftermiddagen.:yoparty
Den är svart med originaldekaler och skitsnygg sadel&ram i LILA:hihi

Jag blev impad av att det upside down gaffel på den:tummenupp

Kul att det är fler som har en! Inga kända fel att kolla efter?
 
Brukar kunna dra lite olja så bra att hålla koll på oljenivån. Jag har inte haft några bekymmer med min. Min hoj är oxå svart men hade original istället för lila den smakfulla färgen mintgrönt på ramen... :gnissla

Om du slangar friskt så försvinner mer olja btw..
 
Jag skall se om jag kan ladda upp en bild under eftermiddagen.:yoparty
Den är svart med originaldekaler och skitsnygg sadel&ram i LILA:hihi

Jag blev impad av att det upside down gaffel på den:tummenupp

Kul att det är fler som har en! Inga kända fel att kolla efter?

Coolt! då ska det vara grön plast orginal på den men den blir nog grym. Jo det är ballt med bra komponenter på sånna hojar. Vet du vad det sitter för gaffel på den? ÄR det något eget bara typ till KX250/500 eller nåt i den stilen tro?
 
Brukar kunna dra lite olja så bra att hålla koll på oljenivån. Jag har inte haft några bekymmer med min. Min hoj är oxå svart men hade original istället för lila den smakfulla färgen mintgrönt på ramen... :gnissla

Om du slangar friskt så försvinner mer olja btw..

Jag var faktiskt ute nu och bytte olja, filter&stift. Det var INTE 2L som rann ut där inte:skrämd Skulle gissa på 1L. Jag skall hålla koll på nivån hädanefter.

Ja mintgrönt är lika vackert:D
 
Här kommer lite bilder på nyförvärvet.
 

Bifogat

  • Kopia av Kawasaki KLX 650 002.jpg
    Kopia av Kawasaki KLX 650 002.jpg
    39.7 KB · Visningar: 481
  • Kopia av Kawasaki KLX 650 004.jpg
    Kopia av Kawasaki KLX 650 004.jpg
    39.6 KB · Visningar: 541
  • Kopia av Kawasaki KLX 650 005.jpg
    Kopia av Kawasaki KLX 650 005.jpg
    39.9 KB · Visningar: 514
Coolt! då ska det vara grön plast orginal på den men den blir nog grym. Jo det är ballt med bra komponenter på sånna hojar. Vet du vad det sitter för gaffel på den? ÄR det något eget bara typ till KX250/500 eller nåt i den stilen tro?

Vet faktiskt inte men jag skulle tro att det är original?
 
Vad jag har förstått så är Kawasakis 650 motor riktigt bra. De kan skramla en del, med de går hur långt som helst. Hade en KL 650 tengai en gång och den gick hur bra som helst trots en massa plågande.
Har nu en xtz660 som har rullat hälften så långt och den håller jag just på och renoverar....
 
Jag har ett litet problem med att det rinner bensin ur dräneringsslangen som sitter på trottelhuset? Det rinner bensin konstant (så fort bensinkranen står på on eller reserv) även om dräneringsskruven är åtdragen!! Är det nån o-ring som har gått eller??

Tacksam för lite expertråd:tummenupp
 
Jag var faktiskt ute nu och bytte olja, filter&stift. Det var INTE 2L som rann ut där inte:skrämd Skulle gissa på 1L. Jag skall hålla koll på nivån hädanefter.

Ja mintgrönt är lika vackert:D

Det finns 2 "oljepluggar" den vanliga bulten och en insexnyckel, glömmer man insexnyckel får man inte ut all olja.
 
Inget är lika skottsäkert som XT/TT600 men den har lite mer pulver. Coolt med en så tidig hoj med vattenkyld stånka! De brukar även ha jevvligt fina färger! :)

Tveksamt om den orginal har mer pulver, den är dessutom inte tidig som vattenkyld. Minns du inte att den är ett derivat från KLR 600 som lanserades redan 1984! Det var tidigt med en vattenkyld stånka!
 
Det finns 2 "oljepluggar" den vanliga bulten och en insexnyckel, glömmer man insexnyckel får man inte ut all olja.

Jag såg detta i servicemanualen men med "insexbulten" tömmer man bara oljefilter volymen, 0,2L.
 
även jag har haft en! idag äger arbetskollegan den. med ljuddämpare och lite mer soppa och K&N filter och annat drev! går den helt okej! saknar den lite men man kan ju få sig en tur rätt som det är! han har även manualer på datorn.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top