Kawasaki KLX 650

VKR

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
Bara att välja..
Har funderat att köpa en sån (igen) men tycker den är lite klen i standard utförande!!Är det nån som har lite tips hur man får lite "krut" i den??Är det nån som har provat portning,fugge.helsystem lr nått annat så får ni gärna dela med er av erfarenheterna...
 
Vilken modell är det ? C-med elstart eller R-med kick ?
Har en KLX650R och den går helt ok med Titan burk och större munstycke...bra vrid på låga varv...15/47drevning lyfter framhjulet i alla växlar och gör 160+ på mätaren.
 
Det var en KLX650c jag hade och det blir nog med el-start igen..Jag hade supertrapp och kn filter på den men jag tycker den var ganska slö ändå!!Den drog iaf polarens xr600 men jag vill ju ha mera...Skiljer det nått mellan klx-c och klx-r hk/kg?Är det nån som vet hur mycket moddad luftburk kan göra??
 
Ja vikten skiljer nästan 30kg och säkert 5-10 hästar ostrypt...Vet inte hur luftburken ser ut på C-modellen , min är helt öppen i topp
och stora munstycken. Tror inte du får ut så mycket mer om du inte byter förgasare,luftfilter, kammar mm.
 
Skiljer det så mycket så får det nog bli en med kick :D Men går det att lv-regga KLX650R lr måste man byta framlyse..(tycker det ser ut som enduro lyse på de jag har sett)Och var kan man hitta trimdelar såsom kam,helrör osv
 
Du får ju ryckutjämnare på C modellen... ;)

Jag har iofs tagit bort allt onödigt tjaffs på min, vet inte vad den väger men 10-20kg lättare kan den bli om man kapar lite onödigheter från ramen osv...

Det är alu-sving på r-modellen, tror det är den som väger mest i jämförelsen...

Och CDi´n på r-modellen är mer "trim" vänlig, varvstoppet ligger högre osv...



Men är det fiskörning på stan och lek bara ibland duger c-modellen gott och väl... Jag kör med bolt-on, flatside, k&n, nerdrevad osv... Det man kan göra är att plana/porta toppen, borra cyllen och köra på vulcan-kolv, skaffa trimkam, helsystem osv.. osv...


Och tänk på att det är 17" fälg bak på C, så man behöver bara skaffa En fälgbana om man ska slänga på Sm-Däck... :D



/Zana


(Ärligt talat är jag hur trött som helst på KLX, önskar jag köpte nåt som folk i min närhet har, tex Xr... Det blir ensamt efter ett tag.. :( )
 
Zana skrev:
Du får ju ryckutjämnare på C modellen... ;)

Jag har iofs tagit bort allt onödigt tjaffs på min, vet inte vad den väger men 10-20kg lättare kan den bli om man kapar lite onödigheter från ramen osv...

Det är alu-sving på r-modellen, tror det är den som väger mest i jämförelsen...

Och CDi´n på r-modellen är mer "trim" vänlig, varvstoppet ligger högre osv...

Men är det fiskörning på stan och lek bara ibland duger c-modellen gott och väl... Jag kör med bolt-on, flatside, k&n, nerdrevad osv... Det man kan göra är att plana/porta toppen, borra cyllen och köra på vulcan-kolv, skaffa trimkam, helsystem osv.. osv...

Och tänk på att det är 17" fälg bak på C, så man behöver bara skaffa En fälgbana om man ska slänga på Sm-Däck... :D

/Zana

(Ärligt talat är jag hur trött som helst på KLX, önskar jag köpte nåt som folk i min närhet har, tex Xr... Det blir ensamt efter ett tag.. :( )

Har en klx650c och e lite inne på att bygga sm av den. Som du säger det sitter ju 17" bak, men lite smal va? Tänkte flytta bakfälgen fam o köape bredare bakfälg. Har du någon koll på hur bred fälg o däck man kan få dtib kak?En sak till. Vad har du egentligen kapat från ramen. (behöver banta :tungan )
 
X3M skrev:
Har en klx650c och e lite inne på att bygga sm av den. Som du säger det sitter ju 17" bak, men lite smal va? Tänkte flytta bakfälgen fam o köape bredare bakfälg. Har du någon koll på hur bred fälg o däck man kan få dtib kak?En sak till. Vad har du egentligen kapat från ramen. (behöver banta :tungan )

Jadu... Lite onödiga fästen osv... Ehhrm... Svårt att minnas i detalj... :huvet
Men jag tog iallafall bort alla fula svetsloppor och vassa kanter som dom slarviga japanerna inte brytt sig om...

Så här gick jag tillväga, om det inte behövs tar du bort det och lägger i en låda. Om du kan göra en bättre lösning någonstans gör du det. Osv... =) Set finns en del fästen som är total waste, tex dom som ska hålla i "asken" med reserv-verktyg, den har jag hivat åt skogen... (1kg borta) och så där kan man hålla på...

Ähh, gör så här. Köp två fälgbanor och två uppsättningar ekrar. Det blir sjysstast så, det blir ju inte så farligt dyrt...

Mätt upp svingen har jag faktiskt inte gjort, kom inte så långt... Men det är ju relativt enkelt om man nu vill ta reda på det... ;)


Säg till om du kör fast... :D



/Zana

Edit: Såg att du bor i den kungliga delen av landet, kom och titta förbi om du vill... :tummenupp
 
Zana skrev:
Jadu... Lite onödiga fästen osv... Ehhrm... Svårt att minnas i detalj... :huvet
Men jag tog iallafall bort alla fula svetsloppor och vassa kanter som dom slarviga japanerna inte brytt sig om...

Så här gick jag tillväga, om det inte behövs tar du bort det och lägger i en låda. Om du kan göra en bättre lösning någonstans gör du det. Osv... =) Set finns en del fästen som är total waste, tex dom som ska hålla i "asken" med reserv-verktyg, den har jag hivat åt skogen... (1kg borta) och så där kan man hålla på...

Ähh, gör så här. Köp två fälgbanor och två uppsättningar ekrar. Det blir sjysstast så, det blir ju inte så farligt dyrt...

Mätt upp svingen har jag faktiskt inte gjort, kom inte så långt... Men det är ju relativt enkelt om man nu vill ta reda på det... ;)


Säg till om du kör fast... :D



/Zana

Edit: Såg att du bor i den kungliga delen av landet, kom och titta förbi om du vill... :tummenupp

tackar o bockar... :tummenupp

Får bli att ta fram vinkelslipen och banta den lite om hojen blockas isär... skulle gärna göra som du o lacka om ramen svart... den e riktigt :zpy ful orginal. Men tyvär är mitt kunnande allt för dåligt för att plocka isär den själv... hrm... eller plocka isär e väl inga problem :hihi men att få ihop delarana igen :confused:

Får se hur snikig jag e med sm planerna... visst kostar det inte så farligt att köpa två fälgbnor... men alla kronor jag kan spara just nu blir jag glad över.

/Mangus

Kungliga huvudstaden it is. Tittar gärna förbi någon gång... kan ju sno lite idéer och förbättringar till min klx. ;)
 
Appropå KLX... var och kollade på en KLX 650c idag. Den var helt original och effekten räckte precis till att få upp den på 1:an på bakhjulet med gaspådrag...

Om man vill typ ha 10hk till, vad behöver man göra då ?
Tror det räcker... Vart köper man delar ?
 
BeerDrinker skrev:
Vilken modell är det ? C-med elstart eller R-med kick ?
Har en KLX650R och den går helt ok med Titan burk och större munstycke...bra vrid på låga varv...15/47drevning lyfter framhjulet i alla växlar och gör 160+ på mätaren.

hej, har också en klx650, har beställt en leo vince alu burk för ljudets skull.

vad kostar ett nytt munstycke.. ca?

och med din drevning, är det motard däck eller enduro? jag har 40 kugg på motardfälgen och 15 fram.

// tobbe
 
Munstycke... ca 30-40 kr...

jag har 160... skulle sikta på 165 eller 170, egentligen....
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top