Kawasaki KLX 250 -82 kamaxel inst.

Vid överlapp ska ventilerna, både in och ut var lika mycket öppna, (Då är alltså kolven i topp.) Uppskattningsvis 0,5-1,5mm beroende på trimgrad. Dock ska det vara lika. Det kan skilja sig lite lite grann.
Vrid motorn ett varvt till så är kolven i tändläge. Fungerar 999ggr av 1000

Mats
 
på många fyrtaktare finns det två prickar/streck på varje kamdrev som ska vara paralella med toppens kant när kolven står i TDC, kolla om det inte finns det på din.
TBoneCamGearMarkRed.jpg (dubbla kamaxlar, men du förstår nog principen)
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top