Kawasaki KLR al KLX?

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Vaere för skillnad mellan dessa två modeller ur Kawasakis sortiment? Ere nått att ha?:va

klr= tung o slö
klx= inte lika tung o inte lika slö :yoparty
hur dom är o köra har jag ingen anning :va
jo klr,n har jag prova o den va faen inte kul :rolleyes:

Klr:en tillverkas väl forfarande enl bikez.com. Mest pulver och lägst torrvikt verkar -93 klx ha iallaf. 48hp och 145kg. Är väl kanske likvärdig en honda xr 650 om man ska jämföra. Nyare modeller av klr såg inte så vacker ut direkt och verkar stor och klumpig. Kolla och jämför http://www.bikez.com/brand/kawasaki_motorcycles.php

Finns någon bastard-modell som aldrig sålts i sverige som heter KLX-R som visst skall vara hyfsat vass.

Har nog plitat ner någon sammanställning om det någon gång har jag för mig :va

Senaste årsmodellerna (-05 och -06) är t.ex. KLX450R samma som Suzuki RMZ-450R och KLX400 samma som Suzuki DR-Z400S. Sedan finns det KLX i en hel del varianter tidigare år som inte tagits in i Sverige eller i mycket begränsat antal, men du kanske syftade enbart på 650:n?

http://www.kawasaki.com/Products/SubCategory.aspx?id=11

:va
Model: Kawasaki KLR 650
Year: 2006
Category: Super motard
Fuel capacity: 23.08 litres (6.10 gallons)
Front tyre dimensions: 90/90-x21
Rear tyre dimensions: 130/80-x17

Näe, nu har dom supit igen :näsblod

Långa farbron skrev:
2524975 Finns någon bastard-modell som aldrig sålts i sverige som heter KLX-R som visst skall vara hyfsat vass.

Har nog plitat ner någon sammanställning om det någon gång har jag för mig :va

Såg ju helt ok ut.

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_klx650r 96.htm

Last edited:
Ivil skrev:
2524676 Vaere för skillnad mellan dessa två modeller ur Kawasakis sortiment? Ere nått att ha?:va

OM du är sugen på ngt av dessa BÖR du leta efter en KLX-R!
ABSOLUT!!! Övriga är inte så himla roliga:)
KLX-R finns det en till salu hos kalmar crosscenter!

Finns det några uppenbara svagheter hos dom eller e dom av samma kaliber som XT,XR och DR serierna?

Ivil skrev:
2525147 Finns det några uppenbara svagheter hos dom eller e dom av samma kaliber som XT,XR och DR serierna?

Har väl några svagheter (kommer fasen inte ihåg :va , det var ett tag sedan jag hade min) och dom börjar ju bli några år!
Min kopplingskorg pallade inte för trycket när den blev motardkörd men det beror väl inte på modellen i sig.
Ring kalmar vet jag! Den hojen är i riktigt bra skick! Jag lovar!
Klr är rena bojsänket jämfört med klx-r.
Ungefär som att jämföra en tt 600 r av senare snitt mot en av dom tidiga modellerna! KLX-R = kick ingen elstart.

Låter som en spännande hoj och den har ju ett ganska suspekt utseende.
Tycker bara att det har varit väldigt tyst om den här modellen då alla pratar om XT,XR,DR och WR men aldrig om KLR/X. Ska nog forska lite i dessa modeller då dom verkar balla samt lite ovanliga.
Hur e reservdelspriserna på Kawa mot resten av dom Japanska märken?

Ivil skrev:
2525270 Låter som en spännande hoj och den har ju ett ganska suspekt utseende.
Tycker bara att det har varit väldigt tyst om den här modellen då alla pratar om XT,XR,DR och WR men aldrig om KLR/X. Ska nog forska lite i dessa modeller då dom verkar balla samt lite ovanliga.
Hur e reservdelspriserna på Kawa mot resten av dom Japanska märken?

Samma! Men man måste ALLTID poängtera i butiken att det är just en KLX-R och inget annat!
De flesta är nog importerade till sverige!
Vet att det togs in ett gäng till någon firma i Karlstad som landsvägs reggades!

Ivil skrev:
2524676 Vaere för skillnad mellan dessa två modeller ur Kawasakis sortiment? Ere nått att ha?:va
Har en klx250r -93 en fyrtaktare med 30 kusar på bakhjulet hojen väger 100kg går som fan i skogen!dock inte så kul på vägen.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger