Kawasaki kdx

24,5hk/9500rpm
18,6nm/8500rpm
Toppfart: 131kmh
0-100 9,4sek
0-402m 16.6

"direkt typiska fel hade maskinen inte"
"pigg motor, fint chassi"

så står det i bike test katalogen :tummenupp
 
marcus_136 skrev:
Har den så "lite" hästar? trodde den hade mer , en dt har väl 25?

Jag har för mig att Kdx'en är mycket mer "vrid" vänlig än dt'n! behöver bara dra lite rappt på handtaget så drar den upp på bakan!
 
paddesputnik skrev:
Jag har för mig att Kdx'en är mycket mer "vrid" vänlig än dt'n! behöver bara dra lite rappt på handtaget så drar den upp på bakan!

Jaså? :confused: Det lyckades jag aldrig med. Min gjorde iofs. inte 131km/h heller. Jag fick koppla upp min, även på ettans växel. :)

Ganska dålig frambroms bör kanske tilläggas.

Men det är en trevlig hoj. Väldigt lätt att åka på bakhjulet med. (KTM:en är ju hopplös :3freak )
 
Conrad skrev:
Jaså? :confused: Det lyckades jag aldrig med. Min gjorde iofs. inte 131km/h heller. Jag fick koppla upp min, även på ettans växel. :)

Ganska dålig frambroms bör kanske tilläggas.

Men det är en trevlig hoj. Väldigt lätt att åka på bakhjulet med. (KTM:en är ju hopplös :3freak )

som dtr:en det då, den gick at få upp om man la sig på 6000rpm och röck i gasen, annars var det koppling somsagt.
 
Den har faktiskt de sämsta frambromsar jag någonsin testat, man måste trycka in hela vägen i handtaget för någonting överhuvudtaget ska hända.
/Ludde
 
LGS skrev:
Den har faktiskt de sämsta frambromsar jag någonsin testat, man måste trycka in hela vägen i handtaget för någonting överhuvudtaget ska hända.
/Ludde

jo stog att den hade trögjobbad frambroms, kanske blir bättre med en stålomspunnen slang.... :confused:
 
Satsa på en crm om du vill ha lite fler hästar i hojen, man kan dessutom trimma upp dom ganska bra :D , och det är lätt att fåtag i delar till crm. Tyvärr kan jag inte säga att crm:er är driftsäkra, som nsr motorn hänger det en varningstriangel på cylindern. Jag tycker du ska fortsätta leta.. kanske hittar du en fin crm :tummenupp
 
Messiah skrev:
jo stog att den hade trögjobbad frambroms, kanske blir bättre med en stålomspunnen slang.... :confused:

Nej. Stålomspunnen slang hjälpar bara ifall handtaget är "svampigt".

Men något som verkligen hjälper är stålomspunnet och en bromscylinder från en kx. :tummenupp
 
KawaF3771 skrev:
Moppe är det längsta från driftsäkerhet man någonsin kan åstadkomma :7peta

Tsss, om man sköter sin moppe så håller den garanterat utmärkt. Kan inte tala för dom nya mopparna. Men min gamla dt är otrolig, har aldrig krånglat, har vart inom familjen i 4 år nu utan ngt krångel alls!
 
Poffer skrev:
Tsss, om man sköter sin moppe så håller den garanterat utmärkt. Kan inte tala för dom nya mopparna. Men min gamla dt är otrolig, har aldrig krånglat, har vart inom familjen i 4 år nu utan ngt krångel alls!

Japp men om man inte har råd med något annat än ett söndertrimmat ruckel så... :yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top