Kawasaki H2 eller liknande triplar

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Är lite nyfiken på Kawasaki-tripplar. Det jag är intresserad av är trecylindriga 2-taktare. Någon som har en eller kan mkt om dom? Gärna bilder och framförallt LJUD... ? Tycker den mörkgröna med kawasakigrönt är skitball. Skicka massor av tips! :tummenupp

Farsan kör en Kawasaki H2, som han haft kvar sedan han köpt den ny -73. Han är ordförande för "Swedish Kawasaki Triples Club" > http://www.kawa3.com/
Där kan du hitta rätt mycket spännande :)

Sedan har han också en Kawasaki S3 (400kubiks) som jag kan köra sedan när jag blir 18, han använde den när han övningskörde med mig, H2an är för hetsig + att den inte har blinkers. Klart roliga maskiner, men de drar rätt mycket bensin.
Kan återkomma senare med lite bilder :tummenupp

En som kan mycket är Ebos http://www.ebos.se/

En otroligt "spännande" motorcyckel.
Har kört Mach III (500) och H2 (750).

Inget att köra kurviga vägar med. Mer att skrämma sina medtrafikanter med.
Hetsigt temperament. Vill gjärna gå upp på bakhjulet, vilket kanske låter skoj men ramen och bromsarna är inget vidare. Är en av få riktiga machohojar. Drar mycket soppa (oljeblandat) samt vibrerar en hel del. På H2 kändes styret som två falukorvar efter ett par mil.

Älskar den och skulle gjärna äga en, eller ett par. :tummenupp

Min läbbigaste resa på hoj skedde på en mach III:a.Polarens farsa som bor i kramfors hade en pedantrenoverad sådan.En gång när jag var där o hälsade på så ville gubben testa min gixxer.Ok sa jag,men då ska jag prova kavvan oxå.Efter mycket löften om lugn körning så bytte vi hojar.Tog ett par lugna repor med max halv gas för att känna på hojen.Sen va det dags att testa vad skiten gick för,fullt på rullen,peta igenom växelregistret o fick upp hyfsad fart.Börjar närma mig en korsning o efter den en rondell.Vrider av på rullen,men trotteln sitter kvar på fullt.Får panik o försöker nå dödaren som är av mopedtyp(en liten jäla knapp på ljusomkopplaren som måste hållas inne stumt ett bra tag innan motorn stannar)helt omöjligt,försöker växla ner o motorbromsa,helt omöjligt.Har bara ett alternativ kvar,koppla ur o under ett hiskeligt varvande från motorn försöka stanna så fort som möjligt för att döda den.Jag hann bara ha den på fullt ös i kanske 10 sekunder,sen sa det bara,njöööööiiiiikkkkk.Tvärskar.Fick veta senare att trottelhäng var ett vanligt problem på dom,kul om man slangar va????

Kikade nu.. H1 Mach III verkar nästan snyggade, men den är bara på 500 cc.... ingen som har ljudupptagningar? :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT