Kawasaki H1 1971 Classic Racer/Cafe

Snyggt, du kanske har ett taskigt bakhjul? Fälgen kan va hur rostig som helst, ska ändå ekrar om med annan fälg.

Snyggt, du kanske har ett taskigt bakhjul? Fälgen kan va hur rostig som helst, ska ändå ekrar om med annan fälg.

Sorry för sent svar, tror tyvärr inte jag har en fälg över, kolla ebay för nav. Jag köpte nya ekrar för drygt 75 dollares, och det var inga problem att ekar heller men gör mycket för finishen!

Har fått på skärmar på trippeln iallafall

För drygt ett år sen köpte jag komplett fram och bakända till en ZRX1100 så när som på eccentrar och bakhjulsaxel. Sedan dess har de legat och dammat på jakt efter eccentrar och axel. Fick tag i grejer från en ZX-11 som ska vara samma som är på väg från staterna.

Dessa grejer ska på ELR:en och fick på framändan idag, grejerna var helt bolt-on så det gick smärtfritt!

Kan bli fräsigt!

För drygt ett år sen köpte jag komplett fram och bakända till en ZRX1100 så när som på eccentrar och bakhjulsaxel. Sedan dess har de legat och dammat på jakt efter eccentrar och axel. Fick tag i grejer från en ZX-11 som ska vara samma som är på väg från staterna.

Dessa grejer ska på ELR:en och fick på framändan idag, grejerna var helt bolt-on så det gick smärtfritt!

Kan bli fräsigt!

En bra grej kan vara att bygga bort gummiupphängningen i ZRX1100-ans krona, (tycker arrangemanget ser likadant ut som 1200-an).

hej

riktigt kul att det rör på sig även i ditt garage och det ska bli spännande att se hur det kommer att bli
peter

hej

riktigt kul att det rör på sig även i ditt garage och det ska bli spännande att se hur det kommer att bli
peter

Ja sakta men säkert går det framåt! Dock blir det inte alls samma finish på min hoj som på din, studentekonomin sätter stopp för det mesta, men satan vilket bra jobb du gör! :tummenupp

Nu blir det stopp på hojen till skillnad från tidigare!

Många kilon som försvinner här

Hängde på svingen lite snabbt för att se stuket - :yoparty

Testade även hur det ser ut med tanken och kåpor på, mycket kvar att göra men börjar se ut som en hoj iallafall!

hej jonas

läste just hela tråden behöver du fortfarande bakfälg
jag har en fin
mvh peter

Kom över ett mindre parti H1 delar härom dagen, däribland fanns ett tidigt H1 -69 chassi, tyvärr utan papper. Vad är chanserna för att få in en sådan i registret igen om jag skulle försöka mig på det och hur går man tillväga?

En tanke är att göra Caféracern lite med tidsenlig och köra på -69 ramen och ekerhjul... Eller köra på som tidigare tänkt.

Gjorde en snabb mock-up på 69an idag som café

Eller som tidigare

Vad tycker folk?

Har du "kört" ramnummret mot Transportstyrelsens register...?
Om inte gör det först.

Finns det inte kvar uppgifter där får du gå vidare till Riksarkivet i Härnösand:

http://www.im.ra.se/

Det brukar gå att återuppväcka gammla reguppgifter om man jobbar lite.

/KentW

Hej, asball tråd!
Klart att du ska ha den där halvkåpan på, mer tidstypiskt får man ju leta efter:tummenupp. Se bara till att den inte hänger i bakkant som på en del engelska byggen. Det ser hemskt ut, rövtungt:arsele. Jag skulle nog ha sänkt den ytterligare lite framtill, ett par tre cm eller så för att få en snygg linje. Den kommer att bli riktigt fin, den där.
Lycka till................Per :squid

hej

tycker mest om kåpan o dom tidstypiska hjulen så bygg en sådan sä jävla grymt

Ja kåpan och ekerhjul på 69an hade nog inte varit tokigt, blir lättare att modifiera då också. Blir lite mycket 80-tal annars kanske..
Men såfall har jag ett sett nylackerade Campa/OZ hjul och nylackad 71 ram till övers. Om någon är intresserad är det bara att skicka ett PM för intresseanmälan om jag bestämmer mig för att sälja...

Slängde på dekalerna iallafall, blir riktigt fint! Tappat bort batteriladdaren till stora kameran så blev bara en kass mobilbild.
Behöver slänga på något lager klarlack över allt bara, någon som kan tipsa om bra och billig lackerade som kan göra det nära Lund?

jädrar vad fint det blev:tummenupp
har du vägen förbi gbg så kan jag hjälpa dig

mvh peterpain

jädrar vad fint det blev:tummenupp
har du vägen förbi gbg så kan jag hjälpa dig

mvh peterpain

Det tackar jag för, men tyvärr lite långt till GBG. Ska kika om jag hittar någon här i krokarna imorrn som kan lägga på lite klarlack.
Annars är det i stort sett bara det där jävla elsystemet kvar!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti