Kawasaki GPZ 900R bra utgångsprojekt?

Jag tycker att du ska köra på ett objekt som du gillar och fixa eget stuk... bifogar lite inspiration! Jag tycker den är riktigt rå... GPZ 1100 får min röst :tummenupp

Bifogat

• kawasaki-gpz-1100-byw.jpg
    kawasaki-gpz-1100-byw.jpg
    87.4 KB · Visningar: 4,465
GPZ 1100 får min röst :tummenupp

Lite nyare än den bilden, alltså 81 & 82 har ju även effekten TS vill ha... :tummenupp

Jag vill minnas att min -81 gick lika fort som polarens 8 år nyare gixxer upp till 200 km/h ungefär... om man vågade hålla sig kvar på nåt med så dålig väghållning :rolleyes:

Perfekt för café-projekt!

Last edited:
Va fan bygg du på en Kawa 900 nån måste ju göra det för första gången.Ramen går alltid att komplettera med extra rör.
Ingenting är omöjligt,bara din händig het sätter gränser.
Och jag håller med om hk.
Ungefär som att jämföra min 145 a på 85 vilda och Buicken på 360 hk en viss skillnad.
Lycka till med ditt bygge och släng ut bygget med bilder mm så får vi se hur det kommer att se ut.
Och om inte annat så kan du köra när det är kolsvart ute om det blir ett för anskrämligt bygge.

Kom ihåg när Cb 750 kom och dom skröt som satan om att den gick utav helvete,fan jag körde åttor runt skiten med min Norton Commando Roadster 71 a som jag köpte splitt ny 71,sedan att det var det sämsta skit kvalitetsmässigt på Nortonen var en annan sak.Tex så var ramlagren slut efter 550mil.Runt 150 mil gick avgasröret rakt av,insatsen på ena ljudämparen lossade och skramlade som satan.
Åkte upp till Rådes i Nyköping och gubbfan sa att dom skulle svetsa kröken.Gör det och jag stryper dig gubbe va mitt svar,Nortonen är ju spritt ny för tusan.Ok dom böt kröken men svetsade fast insatsen bak,va fan säger man när det börjar rosta efter ett tag på nya fina dämparen.Köpte nya custom dämpare som levde satan men är man 18 och utan förstånd så är det som det är,va fan det nu har med ditt Kawa bygge att göra,jo jag har en GPZ 900.
Fan man börjar att bli sentimental när man tänker tillbaka på 70 talet när man körde som fan utan vare sig en massa skit som skinnställ hjälm o fanstyg och inte körde jag omkull heller men nära att smälla men och andra sidan i dom hastigheterna så hade man flygit och helvete och inte landat än.
Nej nu skall jag ta mig en kall bira efter att ha gjort rent 18 fönster i lackboxen.

Lycka till och vill du ha hjälp med lacken mm så kan jag hjälpa dig.
Ha det Kaj :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...