Kawasaki Gpz 900 r. Tändstiftnyckel.

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yammaha TDM 850 1999 Och en Fyrhyling CF Moto 500
Finns det någon här som vet var man kan få tag i en nyckel 21 mm som passar gpz:an? Vanliga tändstiftnycklar är för grova för det lilla hålet:arsele:hihi

Ja du är på rätt väg, men mina tändstift är 21 mm. Någon ide vart jag hittar det?:hej

Säker på att det är 21mm? Trodde aldrig det fick plats i toppen eftersom det brukar vara trångt med orginalstift och ej orginal hylsa men det är nog bara att skaffa en 21mm hylsa av pressad plåt och slipa ner hörnen tills den går ner.

Ja dom nya stiften är 21 mm. Och det är rätt stift till min gpz i alla fall. Men vart hittar jag en pressad hylsa?:va

Till en GPZ900R -88 är orginalstiftet ett NGK DR8ES och det är ett stift med 18mm grepp så du har nog inte rätt stift.

Ingen aning om vart man kan hitta en pressad hylsa i Täby men det borde finnas någon biltillbehörsaffär eller dyligt som du kan prova.

Ok, jag ber om ursäkt, CPMS har säkert rätt. Jag dom senaste 5 bytena av stift bara bett om stift till min hoj (på åtminstone 3 olika affärer) och till dessa har originalnyckeln passat. Jag utgick, tydligen felaktigt, ifrån att det var en sådan du var ute efter.

Hehe, vi trodde nog bägge två att han var ute efter tändstiftshylsa till orginalstiften. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back