Kawasaki GPX 600r -88 svår att starta, men går bra sen skumt??

Slangar har en benägenhet att spricka i ändar mm. Kolla om vaccumslangen är hel o tät, annars finns risk att undertrycket inte räcker till.
 
Hmm.. ventilspel verkar inte så kul att kolla (innbär en hel del meck...)
Ang. bränslefitret som du nämnde, så var det så att hojen gick bra en stund.. för ca 1årsen ... för att efter lite hårdare körning tvärdö... det var då jag köpte ett nytt filter som syns på bilden, efter det gick allt bra..dock så är den ju som sagt vädligt svårstartad =(

Skall ut och undersöka slangen lite närmare efter sprickor.
Skall även testa om felet är fördåligt undertryck.

När jag provstara innan nermonteringen av tank, så tände den inte en enda gång =/ kanske 30 drag på starten. Man kan se att det bara är lite benin i filtret på bilden... så kanske har krarnen inte gjort något tryck på bensinen..?
 
Hmm.. ventilspel verkar inte så kul att kolla (innbär en hel del meck...)

Vi ska inte ens gå in på hur mkt meck det innebär om du inte kollar det.... :huvet

Du vet inte när det e gjort sist, då är det bara o göra det. Tar en eftermiddag första gången ungefär.
 
Testa bara för skojs skull att vrida kranen till ON eller RES och öppna tanklocket och se om det börjar rinna.
 
Nu börjar jag bli riktigt trött på hojen !! Nu är det inte roligt längre =) batteriet börjar ta slut efter alla startförsök.. Nu vet jag med säkerhet att det kommer soppa, jag kopplade bort filtret på bilden då tipset var att tank har filter så det räcker... Jag ser att det kommer soppa, och det förklarar också varför den går så bra när den väl kommit gång, dvs. soppa får den...

Men kan det verkligen vara ventilerna som spökar så hårt att den inte startar, men sen går hur bra som helst? samt går hur lätt som helst att starta igen efter varmkörning.

När jag testade förut kom den igång en kort stund vid 2 tillfällen då gick den med hjälp av choken i ca 20 sekunder på 2-3000 varv för att sedan tvär dö... (som förut då med andra ord). Jag justera ner choken till 2-3000 varv för att inte övervarva kall motor...

Finns det någon som kan juster ventiler på en sån här hoj i göteborg? Kan tänka mig att MC firmor är fulla nu =(
 
Ventilspelet kan spöka och skapa problem men så här mycket det vete-faan.
Bästa sättet att utesluta det är ju att kolla/ställa in spelet.
Det fixar du själv utan större problem och går det illa finns vi här för att hjälpa till. :tummenupp

Har du en manual eller ska jag ladda upp den?

Hade den redan uppe så : http://dl.dropbox.com/u/5418730/GPZ..._RX_GPX750R_Ninja750R_85-97_Haynes_knäckt.pdf

Sidan 1-17 och framåt.
 
Ventilspelet kan spöka och skapa problem men så här mycket det vete-faan.
Bästa sättet att utesluta det är ju att kolla/ställa in spelet.
Det fixar du själv utan större problem och går det illa finns vi här för att hjälpa till. :tummenupp

Har du en manual eller ska jag ladda upp den?

Hade den redan uppe så : http://dl.dropbox.com/u/5418730/GPZ..._RX_GPX750R_Ninja750R_85-97_Haynes_knäckt.pdf

Sidan 1-17 och framåt.


TACKAR OCH BOKAR 2 gånger!! med den inställningen ("vi finns här") så är det väl bara att sätta igång! med manual kan det inte gå fel tycker jag =)
(Skall bara se när tid finnes för detta ändamål... hojen står 12 mil bort...
 
Nu nästan 1 år senare är det dags att få igång hojen igen... Har felsökt enl. konstens alla regler och det var med stor glädje jag fann att CDI boxen var boven (IC igniton).. Jag märkte att då jag kylde ner denna elbox, så startade hojen dirket.. Sagt och gjort skaffade mig en ny box (bättre beg. via mc skrot). Skruvade dit och den startade direkt körde en liten sväg och stängde av... körde igen liten sväng stände av.. körde igen nu lite längre ca 5minuter... (tjejen som körde). när hon stannade till och stängde av så var det dags igen (startade inte "#¤"#¤"#¤) Hur jag än försökte så ville den inte, puttrade igång någon milli sekund men mer var det inte, var ganska varm kylfläktarna gick... Skaffade fram min fina kylspray/ tryckluft och blåste på CDIboxen dock bara väldigt lite, men inte ens detta gamla knep fungerade på denna nya(beg. box). gav upp (även batteriet tog nästan slut). började putta hemmåt... efter ca 4minuter gjorde jag ett sista försök. starta och jag körde hem (ca 3min).. Parkerade. Gick efter ca 25minuter ut igen för att sätta mc på laddning. Kände att motorn var riktigt varm (tickade lite om den, och man kunde känna hettan). Provstartade, den startade dirket.
Nu står den på laddning och jag skall ut och exprimentera mer imorgon, men vill ändå höra om ni fortfaran tror till 100% att felet ligger i Ventilsplet??
Tacksam för alla svar.. hojen står ute hos tjejens föräldrar ca 10mil bort så vi drar hem igen imorgon, och vet itne när nästa felsökning blir,,, målet är att få i ordning på den till nästa sommar, så lite tid finns det men motivationen börjar svika..
 
Nu nästan 1 år senare är det dags att få igång hojen igen... Har felsökt enl. konstens alla regler och det var med stor glädje jag fann att CDI boxen var boven (IC igniton).. Jag märkte att då jag kylde ner denna elbox, så startade hojen dirket.. Sagt och gjort skaffade mig en ny box (bättre beg. via mc skrot). Skruvade dit och den startade direkt körde en liten sväg och stängde av... körde igen liten sväng stände av.. körde igen nu lite längre ca 5minuter... (tjejen som körde). när hon stannade till och stängde av så var det dags igen (startade inte "#¤"#¤"#¤) Hur jag än försökte så ville den inte, puttrade igång någon milli sekund men mer var det inte, var ganska varm kylfläktarna gick... Skaffade fram min fina kylspray/ tryckluft och blåste på CDIboxen dock bara väldigt lite, men inte ens detta gamla knep fungerade på denna nya(beg. box). gav upp (även batteriet tog nästan slut). började putta hemmåt... efter ca 4minuter gjorde jag ett sista försök. starta och jag körde hem (ca 3min).. Parkerade. Gick efter ca 25minuter ut igen för att sätta mc på laddning. Kände att motorn var riktigt varm (tickade lite om den, och man kunde känna hettan). Provstartade, den startade dirket.
Nu står den på laddning och jag skall ut och exprimentera mer imorgon, men vill ändå höra om ni fortfaran tror till 100% att felet ligger i Ventilsplet??
Tacksam för alla svar.. hojen står ute hos tjejens föräldrar ca 10mil bort så vi drar hem igen imorgon, och vet itne när nästa felsökning blir,,, målet är att få i ordning på den till nästa sommar, så lite tid finns det men motivationen börjar svika..

Att den inte startar varm är iallafall tydliga tecken på felaktigt ventilspel. Spelet ökar/minskar när motorn är varm eller kall därav skall spelet ligga inom vissa mått.
 
Fan, då lutar det åter igen mot dom jäv... ventlierna =) Men kan den fortfarande gå som en klocka när man kör och bara bråka vid själva starten?
 
Fan, då lutar det åter igen mot dom jäv... ventlierna =) Men kan den fortfarande gå som en klocka när man kör och bara bråka vid själva starten?

Ja.
Med lite snurr på bitarna så hinner inte ventilerna läcka så mycket.
Men eftersom de inte går emot sätet ordentligt så blir de otroligt heta.
Måste vara tillräckligt spel.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top