Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hmm.. ventilspel verkar inte så kul att kolla (innbär en hel del meck...)
Ventilspelet kan spöka och skapa problem men så här mycket det vete-faan.
Bästa sättet att utesluta det är ju att kolla/ställa in spelet.
Det fixar du själv utan större problem och går det illa finns vi här för att hjälpa till.
Har du en manual eller ska jag ladda upp den?
Hade den redan uppe så : http://dl.dropbox.com/u/5418730/GPZ..._RX_GPX750R_Ninja750R_85-97_Haynes_knäckt.pdf
Sidan 1-17 och framåt.
Nu nästan 1 år senare är det dags att få igång hojen igen... Har felsökt enl. konstens alla regler och det var med stor glädje jag fann att CDI boxen var boven (IC igniton).. Jag märkte att då jag kylde ner denna elbox, så startade hojen dirket.. Sagt och gjort skaffade mig en ny box (bättre beg. via mc skrot). Skruvade dit och den startade direkt körde en liten sväg och stängde av... körde igen liten sväng stände av.. körde igen nu lite längre ca 5minuter... (tjejen som körde). när hon stannade till och stängde av så var det dags igen (startade inte "#¤"#¤"#¤) Hur jag än försökte så ville den inte, puttrade igång någon milli sekund men mer var det inte, var ganska varm kylfläktarna gick... Skaffade fram min fina kylspray/ tryckluft och blåste på CDIboxen dock bara väldigt lite, men inte ens detta gamla knep fungerade på denna nya(beg. box). gav upp (även batteriet tog nästan slut). började putta hemmåt... efter ca 4minuter gjorde jag ett sista försök. starta och jag körde hem (ca 3min).. Parkerade. Gick efter ca 25minuter ut igen för att sätta mc på laddning. Kände att motorn var riktigt varm (tickade lite om den, och man kunde känna hettan). Provstartade, den startade dirket.
Nu står den på laddning och jag skall ut och exprimentera mer imorgon, men vill ändå höra om ni fortfaran tror till 100% att felet ligger i Ventilsplet??
Tacksam för alla svar.. hojen står ute hos tjejens föräldrar ca 10mil bort så vi drar hem igen imorgon, och vet itne när nästa felsökning blir,,, målet är att få i ordning på den till nästa sommar, så lite tid finns det men motivationen börjar svika..
Fan, då lutar det åter igen mot dom jäv... ventlierna =) Men kan den fortfarande gå som en klocka när man kör och bara bråka vid själva starten?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |