silverpilen740
Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Hej, börjar bli lite trött på hojen nu, och önskar hjälp av de lärda.
Följade har hänt. Mc gick förra året ganska bra, men har hela tiden varit lite svårstartad. Förra året tvärdog den efter en stunds körning, gärna hådare. Visade sig att jag behövade byta bensinfiltret. Passade även på att undersöka tanken som såg okej ut jag mins, har för mig att öppna bensinkranen, men att det inte rann ur den, något slags skydd?
I alla fall, så är problemet samma i år som förra året, dvs. att den är svår att starta. Batteriet, är bytt och är i bra form. det som händer är förljande: går ut till kall cykel i garaget. Staratar upp med max chock, den startar oftast ganska omgående. Dock varvar den ju upp en hel del med max chock 5000varv, så jag drar ner chocken till ca 2000-3000 varv. där kan den gå i ca 1 minut för att sedan tvär dö. Oftast går den igång nu igen efter 30 varv på startmotorn.. och samma visa igen fast nu kanske endast 30 sekunder... 3:dje gången den dör så kan den vägra starta, det blir 50 varv på startmotorn och ibland kan den komma igång en liten stund för att sedan vara helt död och batteriet börjar ta slut.
Om jag från början hade låtit den stå med max chock på 5000 varv så hade den inte dött, utan då hade den blivit varm som den skall.
Nu till det märkliga.. hojen står på stödet och jag går dit och testar starta igen efter ca 30 minuter. då funkar den, och den dör inte utan håller sig. När väl hojen är varm, så fungerar den som en klocka. Den går som den skall och den startar direkt.
Har lurat på tändstiften??
några idéer?
OBS: den har gått 3000 eller om det var 6000 mil =) (nyss köpt den)
tack på förhand mvh Mikael
Följade har hänt. Mc gick förra året ganska bra, men har hela tiden varit lite svårstartad. Förra året tvärdog den efter en stunds körning, gärna hådare. Visade sig att jag behövade byta bensinfiltret. Passade även på att undersöka tanken som såg okej ut jag mins, har för mig att öppna bensinkranen, men att det inte rann ur den, något slags skydd?
I alla fall, så är problemet samma i år som förra året, dvs. att den är svår att starta. Batteriet, är bytt och är i bra form. det som händer är förljande: går ut till kall cykel i garaget. Staratar upp med max chock, den startar oftast ganska omgående. Dock varvar den ju upp en hel del med max chock 5000varv, så jag drar ner chocken till ca 2000-3000 varv. där kan den gå i ca 1 minut för att sedan tvär dö. Oftast går den igång nu igen efter 30 varv på startmotorn.. och samma visa igen fast nu kanske endast 30 sekunder... 3:dje gången den dör så kan den vägra starta, det blir 50 varv på startmotorn och ibland kan den komma igång en liten stund för att sedan vara helt död och batteriet börjar ta slut.
Om jag från början hade låtit den stå med max chock på 5000 varv så hade den inte dött, utan då hade den blivit varm som den skall.
Nu till det märkliga.. hojen står på stödet och jag går dit och testar starta igen efter ca 30 minuter. då funkar den, och den dör inte utan håller sig. När väl hojen är varm, så fungerar den som en klocka. Den går som den skall och den startar direkt.
Har lurat på tändstiften??
några idéer?
OBS: den har gått 3000 eller om det var 6000 mil =) (nyss köpt den)
tack på förhand mvh Mikael