Kawasaki er6n går konstigt

Maenpaa

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Solna
Hoj
2006, Kawasaki, Er6n
Tjenare!
Helt ny på forumet och är här för att hojjen inte går som den ska!
Det började imorse när jag skulle åka till jobbet, då fungerade det inte att starta med elstarten så jag fick putta igång, på vägen slutade även varvräknare och hastighetsmätare att fungera, stänger man av tändningen och sedan sätter på igen så fungerar det så helt dött är det inte. Lampor osv fungerar som det ska. När jag skulle hem från jobbet så hände samma sak, puttade igång, kom en liten bit med den sen dog den, puttade igång igen, körde en bit sen dog den, en tredje gång så kom jag en liten bit så gick den väldigt ojämnt och så dog den igen, då gav jag upp och tog tunnelbanan hem:huvet
Är det nån som kan hjälpa mig att klura ut vad det kan vara? Är det isåfall nått man kan fixa själv annars så lämnar jag in skrothögen imorn.
Kom precis på att de kan vara bra att säga att den stått ute i regnet utan kapell (beställde idag)
Har kikat in många gånger i forumet så e nästan säker på att jag får hjälp, vill därför tacka redan nu för eran tid:tummenupp
 
Kolla huvudsäkring och kontakter! Verkar vara glapp någon stans. Alternativt så kan det faktiskt vara batteriet / polerna som inte sitter fast ordentligt.
 
Oj svar på 5 minuter bättre än jag trodde!!:tummenupp
Ja de va batteriet jag chansade på imorse men eftersom de går att rulla igång den och åka en liten bit,, borde de då inte funka som vanligt?
Är ingen expert men iaf på bil är de ju så att får man igång den så e de bara tuta och köra.
 
Oj svar på 5 minuter bättre än jag trodde!!:tummenupp
Ja de va batteriet jag chansade på imorse men eftersom de går att rulla igång den och åka en liten bit,, borde de då inte funka som vanligt?
Är ingen expert men iaf på bil är de ju så att får man igång den så e de bara tuta och köra.

Batterier kan bli så urladdade att de inte ens går att ladda upp, även om du rullar igång den så kan du inte ladda upp den igen via generatorn.:gnissla

Testa ett batteri från någon annans hoj och se om det funkar, ev. köp nytt!
 
Okej, det ska jag testa innan jag lämnar in iaf. men om batteriet är urladdat dör hojen då? Hur kommer det sig att man kan köra ett par hundra meter?
Tack för svar!
 
skulle jag vara dig så skulle jag byta batteri, helst om det är original batteriet, på min gamla er6a så gav det upp innan hojen var ett år, trots varmgarage på vintern och underhållsladdning då och då, köp ett biltema batteri
 
Hmm alla verkar eniga om mitt problem så jag får ta och göra det imorn, återkommer med besked hur det gick. Är det nått jag ska tänka på när jag köper batteri?
Tack!
 
med daligt laddat batteri fick jag samma symptom pa morsans fiat, plus att hela instrumentbrädan gick pa och slocknade, att jag fick meddelanden som "stop engine", + att den hackade som att den inte hade bensin.
 
Exakt samma som min hoj, hoppas det bara är det då!
Från och med idag så tcker jag om SH lite mer:)
 
kanske bra läge att skaffa en multimeter, så kan du åka dit och mäta spänningen. Kanske dumt att köpa ett batteri, för att sen upptäcka att det var nåt annat. Mät, och jämför med vad som står på originalbatteriet. Är skillnaderna procentuellt stora, så har du hittat felet (tror jag)
 
Jag skulle vilja påstå att det är laddningen som lagt av... Men det enklaste är ju att mäta innan du köper ett nytt batteri... Har du lite kräm kvar i batteriet så att lamporna funkar, kan du ju testa att släcka dessa... Ofta går det att köra en bra bit till då....
 
gissar på laddregulatorn. ömtåliga små jävlar det där.
skulle det inte vara laddregulatorn borde inte hojjen dö efter ett tags körning. batteriet har säkert fått sig en törn det med eftersom det körts tomt några gånger.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top