Kawasaki er6n -07

Gariyan

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2024
Hoj
Yamaha DT 125 10V -83
Ska byta olja i frugans men vilken olja? Hör ju olika vart man än frågar så blir bara mer förvirrad. Hade tänkt mig märket motul 10w-40 men 5000, 5100, 7100?
Vore tacksam för lite guidning.
Tack på förhand!

Tjenare! 5100 är semisyntetisk & funkar fint, jag använder den i nästan alla mina hojar. Bra olja till bra pris.
Sen är det vad det är med olja, det är lite som religion, diskussionerna om olja blir lätt infekterade & högljudda. Men mina hojar mår iallafall bra med 5100.

Ja, haha det är väl så😊. Men jag tackar för input och nu känner jag mig ett steg närmre målet😊.

Tycker också att du kan köra på 5100. Det är ju inte något högvarvs effekt monster. Skulle själv köra med den om jag hade samma motorcykel.

Jag brukar hälla i 5100 i de hojar som inte har så bråttom, och 7100 i de som har bråttom.

Som motvikt kan jag säga att i vår er6a 08 som vi körde ca 3000 mil lastade vi alltid in Biltemas race olja syntetisk 10w40. Nu är det en oljetråd så jag vill säga att jag förstår att jag gjort fel som använt Biltemas olja. egentligen har motorcykeln farit illa och varit nära att explodera pga av detta . Jag skäms över att jag använt denna usla olja.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd