Kawasaki ER-6N elproblem

Cynic

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Kawasaki ER-6N -07
Hej,

Jo, det är så att jag har ett elproblem på min hoj, det är så att såfort jag bromsar, så går säkringen till bakljuset, det fungerar perfekt tills man bromsar, blinkers och allt fungerar före och efter att säkringen gått men inget bakljus/bromsljus, vilket har skapat lite problem för bilar bakom mig.

Jag har försökt följa kablarna från bromsarna till bakljuset men allt är gömt antingen i ett plastfodral eller bakom saker man inte kan ta bort.

Själva bakdelen, blinkers, skyltbelysning, regplåt sådant har förra ägaren bytt ut mot ett snyggare och troligtvis så har det något med problemet att göra. Problemet uppstog för ett par veckor sedan och fungerade felfritt innan dess.

Någon som har erfarenhet gällande sådant eller vet vad man kan göra åt det, vore tacksam för svar.

MVH

Jag skulle ha börjat med att mäta om kabeln till bromslampan ligger mot jord av någon anledning. Ta en multimeter eller annan lämplig testgrunka och mät mellan ramen och bromslampkontakten. Hjälper inte det så kolla el-schema. Eftersom bakljuset är utbytt så borde felet ligga i det som är utbytt, eftersom hojen är så pass ny.

lycka till! :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...