Kawasaki eller Yamaha?

Vad ska jag köra?


  • Antal röstningar
    0
tjacka dej en x10a nu, känns jävligt fegt om du väljer att köra yamaha igen. annars är det bara att hålla med trigger o donqan..
kawa :tummenupp
 
Tycker du skall välja Kawa...Är du inte trött på R1or...?
Dessutom så tror jag att man utvecklas som förare om man
kör olika märken och inte håller sig till samma hela tiden..men
det är ju min personliga åsikt...
 
Kawasaki, helt klart. Är i och för sig uppvuxen med Kawasaki så det blir naturligt. ^^ Men Yamahan är snygg den med. Kanske lite jobbigt att ha en Yamaha dock då man måste varva sk*ten ur den för att få den där toppeffekten. Men kör man bana, spelar det kanske ingen roll?
 
Kör den hojen du är snabb på=R1, annars kommer du bli ifrånkörd av Alicia och det vore ju höjden av förnedring!!:)

Hur vet han att han inte är snabb på kawa då?

Jag kan dra en fin jämförelse. En förare som har tävlat i skotercross-SM ett tiotal år, har varit samma märke trogen i stort sett alla år av de här tio.
"Här är jag 'hemma' och kör snabbast" var anledningen.

När vi sedan testade alla skotrar på marknaden för att se vilken som var snabbast runt en bana, då fick den här föraren ställa upp som testförare.
Snopet var att han var mycket, mycket snabbare på ett helt annat märke än vad han själv tävlade på, samt att hans favoritmaskin egentligen gjorde han nästan långsammast runt banan!
Så även om man tror att man är snabbast på en sorts maskin, så kan det vara ide att testa andra märken om man i slutändan vill ha snabbare varvtider :)
 
De flesta som räjsar verkar krascha och ska man rejsa(och har med krascher i beräkningen) borde god tillgång på beggade delar spela in, och eftersom R1:or allt som oftast säljer bra och krashas ofta så är valet enkelt. R1 är säkert även mer lättsåld när säsongen är slut istället för en udda fågel som kawasakin...

Ska du gå strikt på utseendet så är kawasakin tuffare...

SÅ skulle jag resonerat.:tummenupp

Tror att R1:an inte är bättre eller sämre men den har bättre andrahandsvärde och R1 är ett begrepp som säljer så är det bara.
Sedan så finns det rejs grejer som är utprovade till R1:an i större utsträckning eftersom den funnits ett år.


Dessutom har ju ingen kört kawan än, se vad som hände med K7 orna dom gjorde ingen glad till en början.
Men hade jag köpt så hade jag sneglar kraftigt på 1000RR :)
 
Last edited:
kawwwaaaaaaan!

Det är väl alltid roligt att prova något nytt. Rettan är ju beprövad och säker... Men... det blir ju inte samma utmaning :)

Dvs behöver du köra gixxer.
 
De flesta som räjsar verkar krascha och ska man rejsa(och har med krascher i beräkningen) borde god tillgång på beggade delar spela in, och eftersom R1:or allt som oftast säljer bra och krashas ofta så är valet enkelt. R1 är säkert även mer lättsåld när säsongen är slut istället för en udda fågel som kawasakin...

Ska du gå strikt på utseendet så är kawasakin tuffare...


jag köper kawan av han efter säsongen om han väljer den.. så svårsåld blir den inte.
 
Jag röstade på Kawasaki. Rettan är förmodligen inte dålig men jag tror du behöver nya utmaningar. Aprilia var en sån, Kawasaki en annan. Go green. :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top