Kawasaki 450 4 takt 06 startar lätt kall men när den varm kan den va hopplös!!!

hnryhard

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2014
Ort
kba
Hoj
kawasaki 450 4 takt
inga problem att starta när den är kall typ 3 kick men när man är ute och kör och stänger av eller får kärring stopp så är den hopplös att starta jag behöver hjälp är nybörjare
 
Dags o kolla ventilerna då, troligaste felet.
 
Snart dags för kolvbyte oso.. kolla även ventilstyrningarna det är ett vanligt fel att dom. Går ned sig. På lillebror 250 är det rätt täta byten..
 
Håller absolut med om att ventilspelet bör kollas.

Snart dags för kolvbyte oso.. kolla även ventilstyrningarna det är ett vanligt fel att dom. Går ned sig. På lillebror 250 är det rätt täta byten..

Kolvbyte vid 36 h på en amatörkörd 450, klarar de inte bra mycket mer? När jag har plockat ner amatörkörda 250 med kolvar som gått ungefär så länge har man knappt kunnat mäta upp slitage.
 
ok tack ventilerna är det nåt man kan göra själv eller behöver man lämna in den,,,
en fråga till om man surare ner crossen bränner man tändstiftet då??
 
Last edited:
ok tack ventilerna är det nåt man kan göra själv eller behöver man lämna in den,,,
en fråga till om man surare ner crossen bränner man tändstiftet då??

Tar mig 2h att göra om man behöver justera alla ventiler. Men allt beror ju på hur mekvan du är. Ladda ner service manual/workshop manual till din hoj och se om ventiljustering är något för dig :tummenupp
 
Håller absolut med om att ventilspelet bör kollas.



Kolvbyte vid 36 h på en amatörkörd 450, klarar de inte bra mycket mer? När jag har plockat ner amatörkörda 250 med kolvar som gått ungefär så länge har man knappt kunnat mäta upp slitage.


Att just amatör körda hojar skulle vara i bättre skick än en tävlingskörd? NJA har sett så många amatör o hobby körda hojar som tas ut och ställs in utan att tvättas utan att kollas olja utan att byta filter osvosv.

har ju tillbringat mååånga år vid crossbanor och när man ser glada amatörer som håller fullt skaft på låg växel länge länge istället för att växla upp,, det kan skjuta o vara ventilsläpp och vissa fattar inget alls.

Det man är orolig för är väll att det blir sprickor i kolvskörten det är inte säkert att man ser dessa sprickor vid en snabb blick och det behöver inte vara stort slitage för att sprickorna skall komma det hör inte ihopa.

skall man vara noga så bör man ju renovera veven med efter 100-150 tim,,


det finns en anledning att killar som james bubba börjar åka 2t igen:yoparty

http://www.youtube.com/watch?v=6nmmh67R6_E

mvh
 
Börja med att dra in varmstarten när du ska starta, den lilla spaken uppepå fästet till kopplingsgreppet. Funkar det inte då får du justera pilotskruven på förgasaren.
 
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Back
Top