Hej hej.. Eftersom det finns så mkt kunnigt folk här på SH så hoppas jag ni kan hjälpa mig med ett problem.
Är så att jag har bytt kolv och cylinder på min kawa då den värmenöp nere på GGN i höstas, och jag får inte igång den.
Felsökning hittils:
Antar att den får soppa då stiftet (nytt) är dyngsurt.
Gnista, JA.
Ventilspelet är OK inte perfekt, kollade spelet innan jag rev och då var det bra. Nu var det gränsfall på nån men det borde funka, tanken var och kolla igen efter varmkörning.
Den nöp redan på första varvet. men jag lyckades plåga den ytterligare tre varv innan den tillslut stannade för sista gången.
Den tickade/knackade mer och mer och den gick trögare.
Att den gick trögare och trögare antar jag berodde på att cylindern blev skevare och skramlet var kolven.
Vad mer kan ha hänt? Brainstorma lite nu
Tacksam för alla förslag //Jeppe
Är så att jag har bytt kolv och cylinder på min kawa då den värmenöp nere på GGN i höstas, och jag får inte igång den.
Felsökning hittils:
Antar att den får soppa då stiftet (nytt) är dyngsurt.
Gnista, JA.
Ventilspelet är OK inte perfekt, kollade spelet innan jag rev och då var det bra. Nu var det gränsfall på nån men det borde funka, tanken var och kolla igen efter varmkörning.
Den nöp redan på första varvet. men jag lyckades plåga den ytterligare tre varv innan den tillslut stannade för sista gången.
Den tickade/knackade mer och mer och den gick trögare.
Att den gick trögare och trögare antar jag berodde på att cylindern blev skevare och skramlet var kolven.
Vad mer kan ha hänt? Brainstorma lite nu
Tacksam för alla förslag //Jeppe