"kawan"nu ÄR den äntligen klar

toonarmy skrev:
tack för det, synd att du klotade, hoppas det gick bra för dig. men bra att du ska bygga fighter :tungan

jag borrade kronan själv lämnade den till en kompis på jobbet som satte upp den i en cnc fräs så det ble exakt.
och risers köpte jag av en kompis på cross affär bara det är ktm orginal risers men det finns biligare alternativ, finns på alla cross affärer.

och all el jaa du all "härva" ligger i hoptejpat och fast med buntband bakom fram kåpan.

hoppas du fick lite svar igf.. är det något så är det bara å fråga.
LYCKA TILL :fyllisar

Ja de gick rätt bra med mej så jag kör igen men vill ju bygga om nu :banana

Är det nått visst avstånd mellan riserna?

Hur höga är dem?

Tack för svaren! :tummenupp

oGGe skrev:
Ja de gick rätt bra med mej så jag kör igen men vill ju bygga om nu :banana

Är det nått visst avstånd mellan riserna?

Hur höga är dem?

Tack för svaren! :tummenupp
vet inte exakt men ska kolla upp detaa om du vill det.. men här 2 bilder men och utan risers så kan du bedömma lite själv (kanske lite svårt) men jag kan ta reda på exakt. :)
det du bör tänka på är att dom måste vara så pass höra så att inte gaffelbenen slår/skaver i styret det ser du på bilderna!!! :tungan

Bifogat

• 6.jpg
    6.jpg
    64 KB · Visningar: 34
  • 7.jpg
    7.jpg
    48.9 KB · Visningar: 41
  • 5.jpg
    5.jpg
    60.2 KB · Visningar: 45
Last edited:
toonarmy skrev:
vet inte exakt men ska kolla upp detaa om du vill det.. men här 2 bilder men och utan risers så kan du bedömma lite själv (kanske lite svårt) men jag kan ta reda på exakt. :)
det du bör tänka på är att dom måste vara så pass höra så att inte gaffelbenen slår/skaver i styret det ser du på bilderna!!! :tungan

Låter bra! :tummenupp

Har du inte förstärkt något i kronan?
Kollade litta på min igår och såg att den är ju rätt tunn då den är urgröpt på undersidan...eller de är kanske tillräckligt för att de ska hålla? :confused:

Man vill ju inte har styret i handen... :rolleyes:

oGGe skrev:
Låter bra! :tummenupp

Har du inte förstärkt något i kronan?
Kollade litta på min igår och såg att den är ju rätt tunn då den är urgröpt på undersidan...eller de är kanske tillräckligt för att de ska hålla? :confused:

Man vill ju inte har styret i handen... :rolleyes:
ja det stämmer exaxt som du säger det är urgrötat på undersidan men vi hittade bra ställer å borra på men det var tajt med muttrarna på undersidan. jag fick slipa lite på muttrarna för att dom skulle kunna gå runt helt vill du inte borra så känner jag en kille som gör helt nya kronor hör av dig till honom i så fall... jag själv körde ju "snål stilen" med att borra men det ultimata är ju en helt ny krona kolla denna sida så pm:a mig om det är intresant. :)

http://web.telia.com/~u92105104/r1_gaffelkrona.htm

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...