Kawacati 750

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Bocka, kröka? :D Här ska svetsas :D kan inte du göra en paint bild på hur du menade att jag kunde fästa ljuddämparn? funka inte så som jag hade tänkt:p

Lämnar utrymmet för personliga tolkningar helt öppet!

Paint?? Vad är det? Översätta ordet kan jag, men använda programmet, kommer bara få tusch på min hyfsat nya, fiiiina skärm.

Om du har en distans 12-15mm tjock, och kan dela den så du har 2 delar, tjocka i ena änden. Då har du en som får ljuddämparen att lyfta ut i bakkant och in där fram. Den andra ska kompensera på utsidan. Eller ta en stor mutter och fila, (läs; med vinkelslip), tills du har rätt vinkel. Pass på så att den inte pekar för långt ut i bakkant när dragit bak den lite.

Ingen jättebra förklaring, du skulle se hur det ser ut i mitt huvud... Kan ingen annan rita upp det om ni fattar hur jag menar?
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
Lämnar utrymmet för personliga tolkningar helt öppet!

Paint?? Vad är det? Översätta ordet kan jag, men använda programmet, kommer bara få tusch på min hyfsat nya, fiiiina skärm.

Om du har en distans 12-15mm tjock, och kan dela den så du har 2 delar, tjocka i ena änden. Då har du en som får ljuddämparen att lyfta ut i bakkant och in där fram. Den andra ska kompensera på utsidan. Eller ta en stor mutter och fila, (läs; med vinkelslip), tills du har rätt vinkel. Pass på så att den inte pekar för långt ut i bakkant när dragit bak den lite.

Ingen jättebra förklaring, du skulle se hur det ser ut i mitt huvud... Kan ingen annan rita upp det om ni fattar hur jag menar?


HAHA nej fasen data program är igen höjdare:p jo men det va så jag hade tänkt att göra, tkr dock inte jag får undan den tillräckligt men vi får se hur det blir på första turen:)
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
här har det inte hänt mkt :( lackat och renoverat bilen och skaffat en träbåt..kollar redan efter nytt mc bygge..tror det blir en sportster 1200:p
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
Så då har man fått ett litet återfall:D håller på att renovera en bubbla oxå, sänkt o breddad:) kom fram till att jag måste ju ha både en rå bil OCH rå hoj så jag fick slita ut tummen och börja greja lite:)

Har inga planer på att få den genom sbps väggar i år men tanken är att den ska med på div träffar med bubblan (dock på släp tillsvidare då jag inte har mc kort)

har svetsat klart avgröret, fixat en bromspedal och slipat och spacklat tank o cuts

Det som saknas nu är väl att jag ska köpa bromscyl fram och ett kopplings grepp, saknar även hastighetsmätare men det tillåter inte ekonomin nu:/ bromscyl o grepp kommer antagligen inhandlas på lördag.. har dåligt med kort med här kommer 3.. ( det är inte färdig svetsat på bilderna)









Nu är pedalen lackad svart och avgasröret klätt med värme bandage eller vad det heter..dock beigt funderar på att lacka det svart??

Just det ja lacken på tank o cuts blir antagligen vit och volvos saffranguld.. ev silver metallic och saffran.. anlidningen till det är att jag kom över en burk (liter) vit, en silver och en saffran för 20kr st :D lutar mest ät vit med saffran inslag

ingen som kan photoshoppa ihop nått snyggt mönster?
 
Last edited:

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
Nej fan nu får ni va d och säga till! funderar på att ta bort "tratten" som är bak i ljuddämparen och knacka till en helt rak alu plåt med ett litet slut rör på (så som det brukar va)

Eller ser det bra ut som det är nu??
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
gör den platt el måla den svart. de kromade o svarta skär sig på nåt vis.. tror jag :näsblod
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
aa nått kändes inte rätt när jag kollade på bilden:/ Annars är jag nöjd, har fått bromsar på den nu oxå. Ska bara koppla dom oxå:p synd bara att han inte startar:p

Ska prova att spraya den svart och se hur det blir först, har ju så lite krom som möjligt i övrigt så:p
 
Last edited:

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Tja...
Jävla kul bygge, funderade själv om man skulle gjort nå liknande me den "skvavånken" jag hade, men har man dåligt med tid så säljer man sina saker istället...

De skulle va kul om Skrotnisse (tjohooo var e du?) har några bra synpunkter å delge om motorns begränsningar att lyfta opp effekten, vad som e dom svaga punkterna typ?

Annars som ja själv tänkte att göra med min maskin. hyvla toppen för högre komp. slipa i toppen (epa-portning), ett schysst 2-1 system och leta på ett par flatslide föggar å ställa in. De skulle bli bra ljud från både avgassystemet å från föggarna :D

De skulle säkert gå att få upp kubiken men att leta större foder och kolvar, beroende på om de finns material i cylinderraden. Men de e lite överkurs, men kul..:tummenupp
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
ja jag har pm at lite om olika trimmning..men får ingen värre info:p

ja förgasare blir det nog några andra då det är nått krångel med dom jag har nu:/
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
Då var det bestämt, blir turbo bygge så fort jag är klar med bubbla bygget så jag har ordentligt med plats i garget:)

Har inte hänt mkt, startade den med ett para andra fuggar jag lånade så där va felet:S Fy f*n va gött den lät då:banana

Sen korta jag in all el ca 40cm så allt ligger nu under tanken ist..
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
gjorde ett ryck i helgen som gått, köpte en micuni 45mm förgasare som jag svetsade ett insug till igår. Va liite skeptisk till om det skulle funka att ha en förgasare till 2 cyl med ett egentillverkat insug..

jag gjorde antagligen rätt i att va skeptisk..:( Eller, nu startar den utan större problem, svarar bra på gasen, har dock lite hög tomgång, går lite ojämnt o skjuter lite med då har jag heller inget luftfilter på och har inte mixtrat alls med munstycken..

problemet är det att om jag slår på kranen så börjar det genast rinna utt soppa i bakkant på förgasaren.. jag slår på och av den nästan direkt, startar hojen och slår sen på kranen då funkar det bra.. är rädd att anledningen till att det flödar över är att bensinen inte orkar rinna igenom insugen utan fyller över förgasaren direkt..??fast dom är ju inte spec långa o d funkar ju bra när den är igång..


Provade att dra på orginalfuggarna en gång oxå men dom är fortf skumma, svårstartad som F**N! också går den på skit högt varv när den väl startar, provade att köra den varm men fortf lika svårstartad..


När jag väl fick igång den så var jag ju tvungen att ta en liten provtur, har ju aldrig kört hojen.. JÄ*LAR vilken känsla! Skulle köra ett varv runt kvarteret för jag hade ingen hjälm på och svinkallt va det, JOVISST ett varv runt varje kvarter i närheten blev det, lite läskigt utan några somhelst bromsar men shit så roligt det va!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
gjorde ett ryck i helgen som gått, köpte en micuni 45mm förgasare som jag svetsade ett insug till igår. Va liite skeptisk till om det skulle funka att ha en förgasare till 2 cyl med ett egentillverkat insug..

jag gjorde antagligen rätt i att va skeptisk..:( Eller, nu startar den utan större problem, svarar bra på gasen, har dock lite hög tomgång, går lite ojämnt o skjuter lite med då har jag heller inget luftfilter på och har inte mixtrat alls med munstycken..

problemet är det att om jag slår på kranen så börjar det genast rinna utt soppa i bakkant på förgasaren.. jag slår på och av den nästan direkt, startar hojen och slår sen på kranen då funkar det bra.. är rädd att anledningen till att det flödar över är att bensinen inte orkar rinna igenom insugen utan fyller över förgasaren direkt..??fast dom är ju inte spec långa o d funkar ju bra när den är igång..


Provade att dra på orginalfuggarna en gång oxå men dom är fortf skumma, svårstartad som F**N! också går den på skit högt varv när den väl startar, provade att köra den varm men fortf lika svårstartad..


När jag väl fick igång den så var jag ju tvungen att ta en liten provtur, har ju aldrig kört hojen.. JÄ*LAR vilken känsla! Skulle köra ett varv runt kvarteret för jag hade ingen hjälm på och svinkallt va det, JOVISST ett varv runt varje kvarter i närheten blev det, lite läskigt utan några somhelst bromsar men shit så roligt det va!

om föggen flödar över är de med största sannolikhet flottören som hängt sig el är felinställd..
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
aa jag hoppas på det men jag räknar med att det inte funkar med isuget så blir jag inte besviken om det är så:)
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
Tyvärr har jag akut plats o pengabrist så nu åker bygget ut på blocket! säljes för bud. eller bytes mot delar till harleybobbern..
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
En stilla vända på den i Milano lär resultera i offentlig stening. Och den som kastar första stenen är helt utan synd:D
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top