Kawa91:a 1100zzr knäar vid 4000 varv

Happykawa

En glad typ
Gick med
28 Apr 2012
Hoj
Kawazaki 1100ZZR
Hejsan någon som vet vad det kan bero på att hojen knäar vid fullt gaspådrag ett tag. Det typ hackar sig igång för att sedan fara iväg som en pil upp till ca 170kmh sen är den lite trött igen.
:mad:
Generelt vid belastning så händer detta.

Går den för snålt?:confused:

Jag tror inte att den är strypt. Den är importerad ifrån tyskland har jag för mig.

Min motor vart nästa likadan, berode på bestyckningen på min, hade en zzr1000 motor, på tomgång o lite gaspådrag fungera den, men när den blev varm så tveka den kraftigt vid fullgas o sen for den i väg till varvstoppet.

En genomgång av förgasarna kanske skulle behövas.

Jag hade en från 1990 som betedde sig likadant, den sackade till vid ca 3,5 till 4k rpm. Den var inte strypt och gick som ett jävla spjut.

Mitt tips är att du lär dig leva med det och ge inte full patte direkt från tomgång. Vill du göra fullgasrepor så utgår du ändå från högre varvtal.

Sjukt nice hoj förövrigt, bra till touring. :) Säg till om du behöver köpa drivpaket eller bromshandtag, jag har en del över. Finns en annons här på sporthoj.

Tror jag river förgasarna och kollar hur stiften ser ut. Vet inte hur seriös han var som satte på 4-1 systemet.

Är det värt att sätta upp hojen i en bromsbänk och få saken utredd där. Hur mycket kostar en sådan operation?:confused:

Jaha ja dår var det bara att krypa till korset och skämmas. Efter bänkning hos Andersson Turbo så upptäktes det att 4-1 systemet var pluggat. :huvet :dummer Säkert för att klara ljuydnivån. Nu går hojen som ett skott. Helt ny. Dåck låter den som ett jetplan:D Dock behöver huvud munstycket ned i dimension så det blir till att mecka. En del i alla fall.
Tysen tack till Andersson turbo. Kommer tillbaks efter att ha bestyckat om förgasarna.:)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!