kawa zxr 750

• Thread starter Thread starter andersson_zxr
  • Start date Start date

andersson_zxr

Guest
faen köpte min zxr häromdagen,,, funka perfekt under köptillfället. sen när vi kommer hem 10mils färd. startar den inte??

fått följande råd:

byt soppa(ta ur i förgasare) (starta jue vid köptilfället!!)
byt tändstifft (förra ägaren sa att de va nya)

och hur får man dän luftfilterboxen från förgasarna,,?? enklast?? vill bara komma åt så ja kan tömma dem...

tips är välkomna??

verkar vara på tänd sidan,, har dock inget verkyg som når ned till tändstifften... :fatta! :4skrika :3freak

Slött batteri? Det kan finnas tillräckligt med kräm i batteriet för att dra runt motorn hyfsat men inte tillräckligt för att den ska starta. Du kan alltid testa med startkablar från en bil.

URRninja skrev:
Slött batteri? Det kan finnas tillräckligt med kräm i batteriet för att dra runt motorn hyfsat men inte tillräckligt för att den ska starta. Du kan alltid testa med startkablar från en bil.

redan gjort... :4skrika

skulle också gissa på batteriet.
Hade samma fenom på min när jag köpte den. Gick o starta den när jag köpte den o sen 1 gång när jag kom hem. Sen så orka den inte snurra start motor längre.
Va batteriet som va paj. Det ville inte ladda så fick köpa ett nytt

Går startmotorn runt?
Annars, dödar knapp, start knapp. Felen är då att det säkert ärgat lite på kontaktytorna.

Qwerty skrev:
Går startmotorn runt?
Annars, dödar knapp, start knapp. Felen är då att det säkert ärgat lite på kontaktytorna.

vilka kontaktytor?? och den går runt,, testat å parallel med bilbatteri... :(

Slut på soppa? Kollat vacuumslangen om det är en automatisk soppakran (med lägena on/pri/res)? Och, som Qwerty (lättskrivet nick.. :hihi ) sa, se till att dödarknappen är i rätt läge och att de kontaktyorna är fräscha.

Att tömma förgasarna känns inte helt aktuellt nu, den gamla soppan i dem har du ju kört slut på sen länge.

Bensinkranen är i rätt läge också?

BTW, snygg hoj :tummenupp , köpte min för runt en månad sen.

Dez skrev:
Bensinkranen är i rätt läge också?

BTW, snygg hoj :tummenupp , köpte min för runt en månad sen.

kört med startgas i hålena :tungan och ingen start!! ska kolla stiftena när ja hittar verktyg till det :huvet nån som vet vart ja hittar tändstiftnyckel??

Det finns tändstiftsnyckel i verktygssatsen som ska följa med hojen! Se om du har någon sådan sitter under sadeln lr nåt!

/ Hannes

Har du surat ner den? Det var det första jag lyckades göra med min hoj när jag fick hem den :4skrika

Var motorn varm eller kall när du var och skulle hämta den? Det kanske låter lite långsökt men på otroligt många ZXR står ventilspelet fel och blir omöjliga att starta när dom är kalla. Det brukar dock fungera att knuffa igång dem dvs inte köra med startmotorn och dom startar oftast bra när motorn är varm. Startar den när du knuffar igång den kan jag lova dig att ventilspelet står fel.

Jag vet att det låter som att börja felsöka i fel ände men jag har varit med om detta så många ggr så jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att jag har rätt.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...