Kawa zx6r, pris?

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Vad kan man ge för en fin -95:a med 3200 mil på mätaren? Ringde till en kawa återförsäljare och han sa att han inte skulle ge mer än 25 000:- , har inte hittat en enda under 33 000:- , vad säger ni om saken?

Nykan skrev:
Vad kan man ge för en fin -95:a med 3200 mil på mätaren? Ringde till en kawa återförsäljare och han sa att han inte skulle ge mer än 25 000:- , har inte hittat en enda under 33 000:- , vad säger ni om saken?

Försök att hitta en -98 istället det har jag blivit övertygad om (letar efter en själv) för -98 byggde kawasaki om dom lite grann gjorde dom lättare bla. Fast det blir dyrare än en -95 även i försäkring.

Heheh, jo skulle själv vilja se vad denna återförsäljare skulle sätta för pris på en sådan hoj.

Knappast under 25000 kr utan närmare 35000-40000 kr.
Butiker har alltid högre pris än privatpersoner, själv skulle jag aldrig köpa en hoj annat än privat.

Last edited:
Tänk på att återförsäljaren är en handlare. Antar att du ska köpa privat? Då skiljer sig priset i alla fall en hel del på inköp i dem flesta fallen.

återförsäljare skulle inte ge mer än 25 nä.. och jag skulle inte ge mer än 30.. vad tycker du att dom är värda?

blom skrev:
återförsäljare skulle inte ge mer än 25 nä.. och jag skulle inte ge mer än 30.. vad tycker du att dom är värda?
Visst ska man betala vad man själv tycker den är värd, men blev så förvånad att han sa ett så lågt pris.

Nykan skrev:
Visst ska man betala vad man själv tycker den är värd, men blev så förvånad att han sa ett så lågt pris.

Han är ju handlare ffs, du förstår väl själv att dom har listpriser att gå efter?

Nykan skrev:

Prova att pruta :) men runt 30 ligger dom i allafall. Beror lite på skick o utrustning antar jag. Ett vettigt hojval! :tummenupp

som någon tidigare sagt här på SH

"En vara är inte värd mer än vad en köpare är villig att betala"

så om jag inte vill ge mer än 5 kr, så är den inte värd mer.
men om du vill ge 25-30 tusen. så är den värd det. :D

till wonder wizzard:

jag har ett äldre röd/vitt skinnställ och en äldre HJC hjälm till salu. Hur stor är din flicka?

Skicka ett PM istället, det har ju inget med tråden att göra!

//jaG

mc flicka skrev:
till wonder wizzard:

jag har ett äldre röd/vitt skinnställ och en äldre HJC hjälm till salu. Hur stor är din flicka?

Jag kjøpte en zx 6r 00'a for en vecka sedan, jag blev varnad for motorerna i 95-97 modellarna. Men det va fixat från 98 modellen, som ar nastan den samma som min (jag har kåpan med två ljus) 33000 tusen høras bra ut i norska øron, her får man nog betala 45000 for en sådan...

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...