kawa ZX6R eller CBR 600 F?

dim

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
hornet 900, vtr 1000
vad tycker ni som vet ngt? och varför...
kan inte riktigt bestämma mig..

tack på förhand! :confused:

dim skrev:
vad tycker ni som vet ngt? och varför...
kan inte riktigt bestämma mig..

tack på förhand! :confused:
Jag har haft båda, och bryr du dig inte om försäkringar osv så tycker jag helt klart Ninjan gäller, hondan är mer touring.. Men sen vet jag inte vilka årsmodeller du menar osv.. Men mitten på 90talet så tycker jag ninjan är den roligare av dom två!
Det är inget fel på hondan, jag vär jättenöjd med den med, men Ninjan är ett strå vassare på många plan i min mening!

Köp ninjan men försök att hitta en -98 Många uppdateringar gjorda. Kanon hoj enligt min mening.

DisqoBizkit skrev:
Jag har haft båda, och bryr du dig inte om försäkringar osv så tycker jag helt klart Ninjan gäller, hondan är mer touring.. Men sen vet jag inte vilka årsmodeller du menar osv.. Men mitten på 90talet så tycker jag ninjan är den roligare av dom två!
Det är inget fel på hondan, jag vär jättenöjd med den med, men Ninjan är ett strå vassare på många plan i min mening!

Troligtvis 96-99 nånstans, säg 30000-50000:-
det skiljer väl inte så mkt i försäkring..klass 7 båda antar jag

jag har också lite besluts ångest, jag har tänkt mig CBR,ninja eller gsxr mitten 90-tal. fördelar och nackdelar på dom 3 hojarna. försäkring ?!?!?!?! :huvet

dim skrev:
Troligtvis 96-99 nånstans, säg 30000-50000:-
det skiljer väl inte så mkt i försäkring..klass 7 båda antar jag
Det skiljer alltid en massa.. spelar pengarna nån roll? kolla först...

Jag har inte kört ninjan men om jag jämför min cbr F2 -91 mot min gsx-r 750 -98 så får jag lov att säga att cbr:n är fruktansvärt lättkörd och skön om man åker lite längre sträckor, väghållningen är det inte heller nå't fel på, sen är ju Hondas motorer är otroligt slitstarka vilket kawan väl inte är!?
Okej, 100HK är ju inte världsmycket men det är inte mer än 105HK i ninjan och den är dessutom något tyngre så skillnaden bör vara ganska marginell. Köp en CBR du blir inte besviken!

weeeiii skrev:
jag har också lite besluts ångest, jag har tänkt mig CBR,ninja eller gsxr mitten 90-tal. fördelar och nackdelar på dom 3 hojarna. försäkring ?!?!?!?! :huvet

Jag har en CBR -93a, den är lagom sportig tycker jag, bra register och håller minst jämna steg men min polares ZX6a (96a tror jag att han har).
Dock tycker jag att Kawan känns stadigare i chassit och styr in bättre i kurvor. Jag hade nog fasen gått på utseende och känsla om jag hade varit du, svårt val, bra hojar båda!

:va

DisqoBizkit skrev:
Det skiljer alltid en massa.. spelar pengarna nån roll? kolla först...

märke avgör väl inte försäkring, de e väl skadefria år, kw/kg, postnr., ålder eller vadå?

dim skrev:
märke avgör väl inte försäkring, de e väl skadefria år, kw/kg, postnr., ålder eller vadå?
Huh?! Sa jag detta då? Jag sa att det skiljer massa mellan alla hojar mellan bolag mellan personer osv.. nej märke kanske inte direkt spelar in men ingen hoj är likadan effekt/vikt/ålder/stöldbegärlig osv.. det är en snårskog.. Jag fick två helt olika premier på likadan hoj i samma bolag...

DisqoBizkit skrev:
Huh?! Sa jag detta då? Jag sa att det skiljer massa mellan alla hojar mellan bolag mellan personer osv.. nej märke kanske inte direkt spelar in men ingen hoj är likadan effekt/vikt/ålder/stöldbegärlig osv.. det är en snårskog.. Jag fick två helt olika premier på likadan hoj i samma bolag...

märkliga de där rackarna (fb alltså)...men vadå, tror ni n ninjan e dyrare?

Har bara bra saker att säga om Ninjan, smidig, lättkörd, bra med drag i, en kanon bra hoj enligt mig! :kär

Nu har ju inte jag kört Cbr:en, men en F-hoj brukar man sitta bra på & det går att åka längre sträckor utan att få kramp m,m :hihi

//Gumpa

Jag körde 600 mil på tre veckor i somras med sambon bakpå, tur och retur till Frankrike. Det var inga problem på min zx6r från 98! Som sagts tidigare i denna tråd så gjordes ett antal uppgraderingar på ninjan 98, vilket medförde att den vann i stort sett alla sport600-tester som fanns det året! Det går nog att köpa sig en sådan för runt 40k för tillfället. Lycka till.

dim skrev:
märkliga de där rackarna (fb alltså)...men vadå, tror ni n ninjan e dyrare?

Jag betalar dryga 2800:- för min ZX6R -96a HELÅR HELFÖRSÄKRING!
Försök hitta en billigare sporthoj att äga, lycka till...

Ninjan är klart snyggare och modernare i utseendet än Hondas plastgrisar, men det handlar ju om tycke o smak.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra