Kawa zx6r-98 klickar när ja försöker starta den?

JimBra

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
ktm rc8r-11
Nu är de så att jag har krypkört med hojen ca 1.5-2 timmar 2 dagar i rad, sista "vändan" så fick ja motorstop, och sen efter de gick inte hojen att starta, första försöket så gick startmotorn runt men inte startade, utan tappade kraft princip direkt och sen andra försöket klickade den bara, ej försökt starta upp den sen dess, och ska kolla batteriet, späningen i kablarna och liknade på söndag, haft hojen sen aug förra året och aldrig gjort liknande, och de ja undrar är om de kan vara pga krypkörningen som gjort att den beter sig så? vad bör jag kolla? och liknande?

Tack för svar!

Mvh Jimmy

Ladda batteriet.

En hojgenerator laddar inte batteriet under ett visst varvtal på motorn, motorn har för stort varvtalsområde och generatorn skulle ge för mycket vid högre varvtal om den började ladda vid 500-800rpm.

Är det övningskörning du håller på med så är du förlåten annars så är det bara att höja hastigheten och köra som folk :)

Tack för svar, "steffe" de va krypkörning, har uppkörningen på onsdag och ville finslipa den lite, men visade sig vara kabelbrand... men tack för svar:)

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back