mkii
Sporthojsnörd
Min kompis har en ZX636R 2006 med omkring 1500 mil på mätaren.
vi fick stanna idag när vi körde i kö då hans hoj gick temp "high" (dvs över 119grader).
generellt sätt har han svårt o komma ens under 100grader i temp och fläkten jobbar på hela tiden.
*Kylarvatten nivå är på "max"
*Fläkten går
*pump med mera har vi inte kollat och har svårigheter att kolla (inga verktyg eller någon jätte erfarenhet från min sida ang pump faktiskt)
*det var drygt 20grader och sol när vi körde idag (kanske 25grader som max temp)
När vi körde på motorvägen i omkring 150 så ligger min gsxr på ca 84grader och hans hoj låg på 103. (vi pratar via Sena 20S) han fick den under 100 grader när vi körde riktigt fort (200 snåret).
Vad kan vara fel eftersom hans hoj har sådana svårigheter o kyla ner sig?
vi fick stanna idag när vi körde i kö då hans hoj gick temp "high" (dvs över 119grader).
generellt sätt har han svårt o komma ens under 100grader i temp och fläkten jobbar på hela tiden.
*Kylarvatten nivå är på "max"
*Fläkten går
*pump med mera har vi inte kollat och har svårigheter att kolla (inga verktyg eller någon jätte erfarenhet från min sida ang pump faktiskt)
*det var drygt 20grader och sol när vi körde idag (kanske 25grader som max temp)
När vi körde på motorvägen i omkring 150 så ligger min gsxr på ca 84grader och hans hoj låg på 103. (vi pratar via Sena 20S) han fick den under 100 grader när vi körde riktigt fort (200 snåret).
Vad kan vara fel eftersom hans hoj har sådana svårigheter o kyla ner sig?