Kawa ZX6-R, Från ras till kalas!

men när den kommer fram sen ser du att han sågade av den på fel ställe och den nu inte har kvar styrhuvudet ;)

men när den kommer fram sen ser du att han sågade av den på fel ställe och den nu inte har kvar styrhuvudet ;)

Skickade faktiskt bilder på var han skulle såga ;)

Riktigt schyst kille den där Mack.
Han skickade bilder på sina små grisar med.

2011-05-10_12-17-14_371.jpg2011-07-01_01-26-58_978.jpg

Bonjour. Profitez de l'occasion pour vérifier la Tour à Paris

Ramen har anlänt i Paris

Den kanske stannar för att det är så mysigt i Paris. Sen träffa den en snygg piaggio tjej och i en bakgård äta de pasta som de få av en snäll kock och sen bli det massa moppebarn och de kommer att vara lyckligt i alla sina dar...

Den kanske stannar för att det är så mysigt i Paris. Sen träffa den en snygg piaggio tjej och i en bakgård äta de pasta som de få av en snäll kock och sen bli det massa moppebarn och de kommer att vara lyckligt i alla sina dar...

Blanda Japanskt och Italiensk då blir det en Kawasakigrön Lambretta moppe.

250px-Lambretta_Luna_Range.jpg

Snyggt snyggt,
Men hur funkar det med att regga om till denna ram när den är kapad men inte hemmabyggd?

Snyggt snyggt,
Men hur funkar det med att regga om till denna ram när den är kapad men inte hemmabyggd?

Regga? :dummer
Vad ska jag säga till besiktingsmannen då?

Hej jag har köpt en OEM-ram som aldrig haft ett ramnummer men som nu har mitt ramnummer.

Eller
så kör jag bara igenom eftersom det är det som är tänkt med utbytesramar. :tummenupp

Nja reggad är väl hojen med den gamla ramen. Den nya ska då få samma nummer? Och fuskas igenom?

Menar inget illa eller nåt,bara undra hur sånt funkar om man vill gå den lagliga vägen...

Nja reggad är väl hojen med den gamla ramen. Den nya ska då få samma nummer? Och fuskas igenom?
Menar inget illa eller nåt,bara undra hur sånt funkar om man vill gå den lagliga vägen...

Vanligtvis köper man ram och papper från en reggad hoj, kryssar nummret och kapar styrhuvudet på din gamla ram och så reggar du om den med utbytt ram.

Så kan man säkert göra nu med, men eftersom ramen jag köpt aldrig haft ett ramnummer, eller några papper så känns det bara onödigt.
Jag stansar in mitt gamla ramnummer från min ram och kör på.
Ramen som inte finns i några register blir "min", och min gamla skrotar jag som aluminumskrot.

Hur kommer det sig att den aldrig har haft ett nummer?
Få de inte det automatiskt när de byggs i fabriken?

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...