Kawa ZX6-R, Från ras till kalas!

Tack tack :)

Har fått lite att fixa med bara.

Det börjar droppa bensin från soppaanslutningarna när man står stilla.
Det hjälper dock om jag öppnar tanklocket lite när jag parkerar:va
hoppas det slutar med nya slangar och slangklämmor.

Hur ser luftningen av tanken ut?
Kolla så det inte är täppt
 
Det är den jag har.
Var en av de första som fick det ljuset :)
Och den går nog knappast igenom.

Det kom ett nytt nu i början på året, är det lyset du har?

/KentW
 
Hur ser luftningen av tanken ut?
Kolla så det inte är täppt

Det ser ut som ett litet hål under locket (En liten insex med en öppning bredvid) som går precis i kanten på gängan, men det kanske inte räcker.

Nu har jag iaf varit i garaget och monterat nya stålomspunna slangar och monterat dubbla packningar på anslutningen i tanken. Hojjen står utanför så jag ska gå ner och kolla när jag kör den till garaget.

Motstånden verkade inte vara tillräckligt motståndiga så det blinkade fort.
Får fortsätta med biltemas.

Det kom ett nytt nu i början på året, är det lyset du har?

/KentW

Japp.
De skickade tillbaka alla lysen till tillverkaren och fick nya.
Det verkar dock inte vara någon skillnad, och E-märkningen gäller fortfarande endast helljus.

Ljusbilden är dock perfekt på en meter, men på avståndet bilprovningen testar blir det dessvärre knepigt :va
Det kanske blir bättre med endast en lampa inkopplad.

mer bilder på objektet :)

Min fotograf ligger hemma i magsjuka och hojen är bra skitig.
Men så fort han är frisk så har vi pratat om lite bilder.
:gnissla
Läbbigt, då ser ni ju alla skavanker.
 
Last edited:
Och en fråga!

Någon som vet vad som händer när givaren till stödet inte funkar.

Jag kan lägga i växlar med stödet nere och eftersom jag inte har kopplingsgivare kan jag även starta hojen med växel i när den står på stödet :gnissla
Och jag stötte till startknappen i garaget för några dagar sedan och fick lite panik när den studsade till :glömdet

Hade varit skönt att ha en fungerande.

Jag har redan kört iväg arlakossan med stödet nere en gång :brinnerup
 
Kolla så att ingen har byglat den det är så man blir av med såna kontakter när de går sönder på semestrar & dylikt.
 
Kolla så att ingen har byglat den det är så man blir av med såna kontakter när de går sönder på semestrar & dylikt.

Kan ju vara tvärt om också, blir det kontakt stänger den ner. Så fungerar ju många tändningslås :)

Ville bara upplysa, så du inte sitter och klurar på det :P
 
Kolla så att ingen har byglat den det är så man blir av med såna kontakter när de går sönder på semestrar & dylikt.

Den är inte byglad.
Skulle den vara det så skulle hojen inte gå att köra.
Har kollat över elschemat och när den har kontakt så jordar den.

Ska skruva isär den och kolla, gissar på att kontakterna har ärjat i den
 
Hör av dig ifall du behöver ny kontakt, har nog liggandes. Kanske även har till kopplingen med lite tur.
 
Kan ju vara tvärt om också, blir det kontakt stänger den ner. Så fungerar ju många tändningslås :)

Ville bara upplysa, så du inte sitter och klurar på det :P


Det verkar som att den är uppbyggd så :tummenupp

Hör av dig ifall du behöver ny kontakt, har nog liggandes. Kanske även har till kopplingen med lite tur.

Det ska jag göra.

Kopplingens kontakt kommer inte passa eftersom har har biltema handtag :gnissla
 
Last edited:
Den är inte byglad.
Skulle den vara det så skulle hojen inte gå att köra.
Har kollat över elschemat och när den har kontakt så jordar den.

Ska skruva isär den och kolla, gissar på att kontakterna har ärjat i den

Det brukar vara så att när man byglar så kan man köra tex ifall den lilla kontakten gett upp. Men det kanske är tvärtom på din va vet jag. Bara för att det jordar behöver det väl inte betyda det ena eller andra skickar den inte en impuls vidare till boxen??
 
Det brukar vara så att när man byglar så kan man köra tex ifall den lilla kontakten gett upp. Men det kanske är tvärtom på din va vet jag. Bara för att det jordar behöver det väl inte betyda det ena eller andra skickar den inte en impuls vidare till boxen??

Det är inte byglat iaf, för allt är inkopplat.

Jag får prova och koppla loss den och se vad som händer när jag tjuvar med sladd.
 
Nu blir det ut en sväng och justera in stötdämparna efter Manualen.

Övade lite inbromsning förut från 70 och vid 30 ca så började det studsa bra i framgaffeln :rolleyes: Sen så vet jag redan nu att de står inte ens lika mellan gafflarna :yoparty
 
Nu har jag kollat givaren, och jag får krypa till korset för den var sluten när stödet var uppe och bröt när stödet fälldes ner.
Givaren var dock inga fel på.
Så nu vet jag inte vad det kan vara för fel :va
Jag får kolla elschemat igen.

Fick även ställt stötdämparna efter den specifikationen som står i manualen och nu känns hojen bättre och tuggade inte lika mycket när man bromsade hårt.

Nu måste jag göra om fästet för kylet för när jag bromsar hårt så tar hjulet i oljekylet, det är inte mycket med det hörs och färgen har blivit lite blankare.
 
Last edited:
Nu när det gått ett par dagar med hojen så har det uppkommit lite saker att göra.

1: Nytt kylarfäste (Ska fixas sen)
2: Bättre sadel :D
3: Någon sorts kåpa fram
4: Gaswiren spökar lite vid max styrutslag och måste ledas om
5: Bakbromsen strular, pumpen fastnar ibland och bromsar lätt :gnissla
Använder den dock bara vid bakhjulsåka (försök).
6: Backspegel.
7: Flytta hastighetsmätaren
8: Byta givare för kylfläkt och oljetryck för båda verkar kass. Fläkten snurrar om man bryggar kontakten och oljelampan lyser om man jordar sladden :va
 
Last edited:
Aha! Vad var det jag sa? :tungan :krama

Jag vet inte =) Vad sa du:va

Var iaf i garaget igår och det blev inget nytt kylarfäste.

Däcket tar i skyddet till oljekylaren vid maxbroms och nerslag från bakhjul, därför tänkte jag höja det övre lite.
Men jag får nog bygga nya undre istället så att oljekylaren hamnar närmare grenröret, har ca 25 mm att ta på där.
 
Jag vet inte =) Vad sa du:va

Var iaf i garaget igår och det blev inget nytt kylarfäste.

Däcket tar i skyddet till oljekylaren vid maxbroms och nerslag från bakhjul, därför tänkte jag höja det övre lite.
Men jag får nog bygga nya undre istället så att oljekylaren hamnar närmare grenröret, har ca 25 mm att ta på där.

Sa att du skulle byta kylarfästena. Visserligen inte av den anledningen menmen :)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top