Kawa zx10 -04

4fr33t

4fr33t
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Nära A-torpsbanan
Hoj
Y R1 -05
Någon som kan svara på om det har gjorts några ändringar på zx10 mellan -04 & -05 ?
Ska man försöka få tag i en -05 istället, om det fanns problem med -04

Har en Kawa zx9r -00 idag som jag har tänkt att byta in mot en zx10 -04.
Vad kan var rimligt och ge imellan?
 
jonny lundmark skrev:
2342412 Någon som kan svara på om det har gjorts några ändringar på zx10 mellan -04 & -05 ?
Ska man försöka få tag i en -05 istället, om det fanns problem med -04

Har en Kawa zx9r -00 idag som jag har tänkt att byta in mot en zx10 -04.
Vad kan var rimligt och ge imellan?

Vet inte om dom gjorde några ändringar mellan 04-05 men se till att 10:an du skaffar dig har styrdämpare, jag har fortfarande inte fått tummen ur och skaffat mig en så jag är lika rädd varje gång jag ska ut och gasa :3freak.
 
De har gjort om bakdämparen invändigt till 2005 om jag inte minns fel. Annars ska det la inte vara några skillnader.

Styrdämpare är nog trevligt, men jag har inte heller skaffat någon, funkar fint på bana utan tycker jag fast man får hålla i styret ordentligt ibland när det ruskar på sig, känns mer som jag skulle behöva den på gatan ibland det är lite sämre vägar. Får bli en sådan tills nästa säsong.

Så bara å köpa en 04, de duger fint...roligaste hoj jag kört...
 
jonny lundmark skrev:
2342412 Någon som kan svara på om det har gjorts några ändringar på zx10 mellan -04 & -05 ?
R:et i "ZX-10R"-dekalen på bakcutsen byttes från gult till rött mellan -04 och -05. Enda ändringen jag känner till att de gjorde.
 
Macke skrev:

:confused:

På gata upplever inte jag att JAG behöver styrdämpare men på bana speciellt på Alastaro har det ruskat ordentligt i styret men som jag skrev det är bara att hålla i. Självklart är det najs to have men jag ger inte dom pengarna som handlaren vill ha för en styrdämpare.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top