vrod
Ny medlem
- Gick med
- 3 Mar 2007
- Ort
- Mölndal
- Hoj
- Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Tjena!!!
Ny på forumet med lite idéer på att montera på turbo på den "gamle". inte för att effekt är tråkigt, utan för att "bara" testa och lära sig att bygga tills man kanske gör det lite mer seriöst på en värre sportbåge nästa gång.
Det jag undrar är om man ska använda original förgasarna eller om det är bättre att kanske montera en stor, till exempel en från en HD eller nått??
Tacksam för om man kan få lite hjälp innan man börjar så det inte blir onödigt arbete som kostar pengar och tid.
mvh. Jokke
nickname: vrod är inte bara rök utan eld..........
Ny på forumet med lite idéer på att montera på turbo på den "gamle". inte för att effekt är tråkigt, utan för att "bara" testa och lära sig att bygga tills man kanske gör det lite mer seriöst på en värre sportbåge nästa gång.
Det jag undrar är om man ska använda original förgasarna eller om det är bättre att kanske montera en stor, till exempel en från en HD eller nått??
Tacksam för om man kan få lite hjälp innan man börjar så det inte blir onödigt arbete som kostar pengar och tid.
mvh. Jokke
nickname: vrod är inte bara rök utan eld..........

Va? Ja, alla fuggar har ett venturi. Dom fungerar inte utan. Och ja, givetvis har ju venturit övertryck när turbon laddar på en tryckanläggning. Men venturit arbetar ju med tryckskillnaden före/efter venturit. För övrigt en tryckskillnad som skapas av flödeshastigheten.
