Kawa Turbo-Porr

Mycket Snygg hoj !!!!!

Det enda som stör mig är ankstjärten som kommer från en z650, men tyskarna gillar ju det stuket helst med lite uppvinklad bak.
Det är för övrigt en firma i Hamburg som byggt hojen "Klasmo Bikes " och den är antagligen inte körd en meter sen den byggdes.
Effekt som dem uppger är 250 bhp och den har 1200 cc.

Placeringen av turbon ????
Det var så man gjorde på sjuttiotalet!!!!Kawa hade 1978-79 en variant av Z1 R som fanns med turbo och intercooler och den lämnade 180 hk men utan några som helst garantier (Det finns inte många kvar av dem i livet, förmodligen inte de som köpte dem heller!!!!)
Men som sagt förebilden Z1 900 som presenterades 1972 var den första superbiken från Japan och den slog världen med häpnad och var den snabbaste serieproducerade mc:n ända till 1978 när Honda släppte sin CBX 1100 . Nu för tiden så överträffar tillverkarna sig själva varje år med nya modeller som väger mindre och har mer hästar än fjolårets konkurrent.
Jag som är född på sextiotalet minns dessa hojar från min uppväxt som dem grymmaste fetaste som fanns, villehafaktorn var stor!!!
1981 köpte jag min nuvarande hoj en z-1000 årsm. -78 som var den sista årsmodellen som såg ut som orginalet. Och den har jag kvar ännu, tröttnar aldrig på den och man kan ju bygga om den mer och mer om man vill. Med tanke på detta så låter det rätt kul när en del här på forumet får gliringar om att dem kör classic hoj när dem har en Gsxr-750-92 när detta egentligen är en väldigt modern hoj!!

Hälsningar från en som var med på stenåldern och fortfarande tycker att det roligaste som finns är att köra hoj(och meka hojar) :squid

Ja tycker att denna är snyggare !!!!!!!(byggd av samma firma i Hamburg).

Bifogat

• z1000 1.jpg
    z1000 1.jpg
    64.1 KB · Visningar: 88
Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo