Kawa GPZxxxR, är dom stora?

ZerQ

hmm jaha
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Yamaha XJ900
Hej

Jag har tittat lite på om jag skall köpa en ny cykel och har kollat in Kawa's GPZ modellerna. Problemet är att jag en 1,70cm lång och inte alltför stark kille som gärna vill ha mina fötter i backen när jag sitter på motorcykeln.

På bilderna av den så ser den ut att vara mycket hög så jag tänkte kolla med er som har en hur den är. Både komfortmässigt men även mekaniskt och drag. :)

Vill veta mer, men tipsa gärna om andra cyklar som skulle passa mig under 20000kr

Vill ha en sport/tourning som man kan ha tjejen med på i ett gäng mil...

/ZerQ

Når Tom Cruise ner till marken på en sådan, så gör alla det.

själv kör jag en gpz 1000 rx vilken jag tycker har rätt bra att åka med. köpte den för under 20` vilket jag tycker är prima pris. Billig försäkring och flickan satt bra på den.
Men den väger ju ett par kilo 267 för att vara närmare bestämt, och höjden vet jag inte vad jag ska säga om, för mig fungerar den utmärkt men då jag är rätt lång (1.96) så är jag väl inte en så bra referens i det

Jag är 1,71 lång och hade en gpz 900 r. Körde den utan några som helst problem. Bra klipp i den är det också, för att vara så gammal. Du ska ha en efter -86. Innan så var motorerna begåvade med diverse problem. Kolla att den är avstrypt också. Såldes med 100 hk i sverige. Har 115 utan.

Jag har haft många hojar och den klumpigaste och tråkigaste var en GPz900.

Nu höll jag på att glömman svara på frågan... Ja, du når ner till marken. Det gör du nog på alla hojar med undantag av div off-roader.

hehe, jag började min pilotkarriär på en sådan, gpz900r från 84:a :). Är 169cm kort o tjock, o nog fan nådde man ner alltid. Tunga är dom dock, men det är bra, då tycker man allt modernt är fjäderlätt (vilket de är dessutom om man jämnför ;) )

Jag har haft en GPZ900R, en bekväm och hyfsat snabb hoj. Man kan vräka ner den i böjar utan problem. Stadig, jag fick aldrig min till att wobbla iaf... Tung på pappret men den känns inte så jobbig. Det beror givetvis på vad man jämför med. Vann SM i Superbike 1984... :)

Bra köp, hitta en ganska ny så du får 17" framhjul, 88-. Lite lättare att hitta schyssta däck till den.

Har en GPZ, den är inte speciellt hög är du 1.70 är det inga problem.
Bör dock utfärda en varning, tröttehojj nr1. Iaf min 500
:gnissla

Min första tunga hoj var en GPZ 1100 -82 (köpte den 1988).. Toppkåpa, insprutning och dubbla Öhlins bak..
Kommer alltid att minnas den, trots att den wobblade hejvilt! :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph