Kawa GPZ600R -85

Rogga E

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
Suzuki gsx750f -00
Hej

Har en Kawa som jag köpt som lite projket utöver min andra hoj som FUNKAR. Har gjort rent förgasarna 2 ggr, bytt stift till sprillans men den går inte bra iaf, svårstartad, inget klipp när man vrider på gasen, går på 3 burkar allt för ofta. Har gjort komptest och det ligger jämnt o fint. Kan säga att den stått ute i ur o skur utan kapell i två år men varit startad. Har någon någon ide´var jag ska börja nu? En annan sak det sitter 4-1 system som låter för mycket enligt mig ett V&H, ska det sitta någon insats i detta? på min sitter inget iaf, kan man stoppa in någon typ ull i detta eller, tacksam för tips.

Kollat bensinkranens flöde? rengjort bensinkranen? kollat till luftfiltret? kollat tändkablarnas skick?

Jag har en GPZ 900 som hade liknande fel. Min hade också stått ute i regn vilket gjorde att jag hade bra med rost i tanken.

Jag fixade ny tank, ny bensinkran och köpte ett förgasarrenoveringskit från http://www.gpzzone.co.uk/

Lycka till,

//Jan

Tack för tipsen, tanken o bensinkran har jag gjort rent iofs bara en gång, kanske behövs igen? Något annat som jag tänkt på är att den är fruktansvärt känslig på choken, behöver knappt nudda den för att den ska gå sämre, bättre. En annan fråga, kan man köra hojen (bara starta alltså utan luftburken?) jag har hört att den måste sitta monterad annars funkar inte förgasarna? På den här sitter det orignal vaccum Keihin. Fler tips mottages tacksamt så jag har något att göra ikväll :)

MVH

Roger

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph