Kawa GPX600R -88 Galet köp som pendlarhoj?

GuW skrev:
GPX är en liten hoj, dessutom med hojhistoriens värsta sadel (tror jag), jag lånade en sån för en 50mils tripp en dag, och ärligt talat har jag nog inte pallat så värst många mil till på den hojen, jag har gjort exakt samma resa på en 83 GSX 750, och det var inga större problem.

GPX hade dåligt bottendrag, men var rolig om man åkte på lite högre varv, men det gör man inte gärna i längden, för korta utflykter fina dagar tror jag nog att den är roligare än GSX 750.

Jag körde >90 mil på ett dygn med min GPX 600:a som jag hade på den tiden. Den skålade sadeln är ju förresten kult! :D

Dåligt bottendrag? Jämfört med dagens maskiner, visst. Men på den tiden var kawworna mer kända för att ha bra bottendrag istället för toppeffekt. 85 pållar i GPX:en räcker rätt långt, om man inte är van vid mer förstås.

Lider inte GPX av Kawa sjukan. Någontng om avgasventiler som vill ge upp :va Kan inte så mycket om det men det kanske finns någon annan som kan fylla i :)

Jag tycker GPX 600R -90 har bättre bottendrag än t.ex. en GSX-R 750 -89 (har haft möjlighet att jämnföra med den många ggr). GPXen lider av "kawa sjukan" jo :(

Last edited:
HönaPower skrev:
Funderar på att suga ur det sista ur säsongen & köra så länge det går till jobbet, (ca 2 mil)

Min Hornet är jag för rädd om, så nu letar jag billig kåpad 600.

Kawasaki GPX600R verkar ju vara rätt mycket för pengarna...

Några åsikter om denna hoj?

/Tack!

Klart du ska inhandla en GPX!
Köp min, den är i braskick och nya slitdelar.

Fast jag kan hålla med tidigare inlägg om att den är lite trång om du är lång.

HönaPower skrev:
Fan vilken grym hjälp man får här!
TACK!

Men vilken offroadare lämpar sig bäst för landsväg också?
DR650 verkar ju bra.... :va
har kört mycket gpx o jag är över 1,80 har aldrig känt av värk i benen tycker det är en ganska rolig pendlarhoj

svenne

Ägandet på en DR650 blir förstås lägre, mycket mer kan trassla på en gammal rad4a än en stånka (fast jag hade valt en luftkyld stånka i stället för ännu mindre problem).
Ska du köra massa motorväg är ju inet en offroad vetig, men en 90-väg går förstås utan problem och det är lätt att hålla sig till lagliga hastigheter.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!