Kawa GPX600R -88 Galet köp som pendlarhoj?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Funderar på att suga ur det sista ur säsongen & köra så länge det går till jobbet, (ca 2 mil)

Min Hornet är jag för rädd om, så nu letar jag billig kåpad 600.

Kawasaki GPX600R verkar ju vara rätt mycket för pengarna...

Några åsikter om denna hoj?

/Tack!
 
Bättre att köpa en offroad 600 och ett goretex/allväder.
Blir ungefär samma pengar, men inte lika mycket skador när du kör omkull i första snön. Sen är det ju bara att fortsätta köra med offroaden, trots snön.

HönaPower skrev:
Funderar på att suga ur det sista ur säsongen & köra så länge det går till jobbet, (ca 2 mil)

Min Hornet är jag för rädd om, så nu letar jag billig kåpad 600.

Kawasaki GPX600R verkar ju vara rätt mycket för pengarna...

Några åsikter om denna hoj?

/Tack!
 
Om du kan slita blicken från min avatar och läsa texten nedanför, så kanske du finner lyckan.
 
HönaPower skrev:
Funderar på att suga ur det sista ur säsongen & köra så länge det går till jobbet, (ca 2 mil)

Min Hornet är jag för rädd om, så nu letar jag billig kåpad 600.

Kawasaki GPX600R verkar ju vara rätt mycket för pengarna...

Några åsikter om denna hoj?

/Tack!



Mhm...det är det säkert...om du hittar någon i bra skick. Är iofs ingen fan av gamla hojar generellt och en sporthoj med 16 år på nacken.... :gnissla ....en CBR 600 från -91 är något helt annat men det är fortfarande en gammal hoj....skulle nog titta på en nyare offroad.
 
Jag har haft 750:in. Den är tung, trist, seg och saknar väghållning.
 
Hmm...låter ju inte som nån hit direkt, sepciellt som jag är 185 cm.... :va

Tror jag kollar offroad, eller tidig 80-tals Honda CD 750/900 istället.

Tack för info grabbar! :tummenupp
 
gpx:en funkar säkert bra som pendlar-hoj. är 180cm lång och jag brukar inte få ont i knäna av sittställningen, särskilt om du inte ska köra mer än 2 mil.

men om jag var du skulle jag köpa en offroad istället. säkert mycket lättare att köra med när det blir halt och snö.

lycka till!
 
Tänk på din däck-konsumtion!
Däck till en GPX 600 är allmänt kallade ballongdäck och blir allt svårare att få tag på.
 
HönaPower skrev:
Fan vilken grym hjälp man får här!
TACK!

Men vilken offroadare lämpar sig bäst för landsväg också?
DR650 verkar ju bra.... :va
Ska du främst pendla med hojen så är det trevligt med elstart. DR650SE (-96 och framåt), Yamaha XT600, Kawasaki KLX/KLR, Honda Dominator etc. etc. Det finns massor att välja på.

Köp min toppenfina KLR650 -97 med elstart och vattenkylning för 26 000 :tummenupp
 
HönaPower skrev:
Funderar på att suga ur det sista ur säsongen & köra så länge det går till jobbet, (ca 2 mil)

Min Hornet är jag för rädd om, så nu letar jag billig kåpad 600.

Kawasaki GPX600R verkar ju vara rätt mycket för pengarna...

Några åsikter om denna hoj?

/Tack!

Du bör kolla upp vevaxeln, vanligt med lagerglapp(En duktig hojmekare avrådde mej att köpa gpz/gpx 600 just av den orsaken!) Men är den ok, så är det säkert en trevlig hoj tror jag.
 
HönaPower skrev:
Fan vilken grym hjälp man får här!
TACK!

Men vilken offroadare lämpar sig bäst för landsväg också?
DR650 verkar ju bra.... :va

Klart du ska ha en dr650 de är outslitliga...
Funkar bra på landsväg också, tycker jag. :tummenupp
 
vill du ha min? försäkringsbolaget lär sälja ut den snart... skräp. Satsa på en offroad istället om du redan har en sporthoj. GPX600R är inte kul på hala vägar.
 
<---- Kan förespråka XT 600! :tummenupp

Tror den kommer passa dig som pendlarhoj...delvis med tanke på din längd, men även för dess tillförlitlighet och körglädja på vintern!

/KaliZ
 
GPX är en liten hoj, dessutom med hojhistoriens värsta sadel (tror jag), jag lånade en sån för en 50mils tripp en dag, och ärligt talat har jag nog inte pallat så värst många mil till på den hojen, jag har gjort exakt samma resa på en 83 GSX 750, och det var inga större problem.

GPX hade dåligt bottendrag, men var rolig om man åkte på lite högre varv, men det gör man inte gärna i längden, för korta utflykter fina dagar tror jag nog att den är roligare än GSX 750.

Allt före 85 borde ju gå att veteranförsäkra efter nyår, så försäkringen blir ju billig på en sådan också (som svar på crossarnas billiga försäkring)
En cross däremot funkar ju bättre om du har tänkt åka även sedan snön har lagt sig.
 
Köp en DR600 -85-89 eller DR650 -96 -->
Årsmodellerna 90-95 är tunga och har mycket onödig plast.

DR600 får du förvisso kicka igång men det är ju manligt :tummenupp
 
RWD skrev:
Köp en DR600 -85-89 eller DR650 -96 -->
Årsmodellerna 90-95 är tunga och har mycket onödig plast.

DR600 får du förvisso kicka igång men det är ju manligt :tummenupp

Ja en DR650 innan 96 är ganska tung.. varför inte köpa en DR350?
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top