Kawa ER6-n - sån jäkla bra hoj!

Tycker det ser ut som om man mer eller mindre kopierat Benelli TNT... fast inte lyckats lika bra. Men den ser bra ut ialla fall, dessutom till ett överkomligt pris. Har de dessutom byggt in körglädje i den är det ju en extra bonus.
 
Last edited:
Försäkringspremierna borde ju vara mänskliga då man dessutom kan få den med ABS ?

Jag vill ha!

Tråkigt för nybörjarna dock att man inte får köra upp för A med en sån här hoj, det tycker fan jag är helt sjukt. Idag med allt snack om att hojjar har för mycket effekt, denna hoj har för liten motor för att köra upp med A behörighet, trots 70hk!

:va
 
Dee_cati skrev:
06:or brukar väl säljas på året sista två månader typ? Iaf när det gäller bilar mm, då föregående år såklart... Alternativt att de kallas för tex 05B om den har nyare uppgraderingar mot tidigare version.

Jag säljer 06:or nu, PM:a om du vill köpa (bilar då asså)
 
Gillar också designen men hur hittar man ett slipon som funkar? Och hänger den verkligen med tex Hornet 600 och Yamaha FZ6....de har ju minst 25 kusar mer. Men pris och premie är grymt konkurrenskraftiga om det nu landar på de nivåer som förhandssnacket gör gällande.

Frågan är vem som nu ska köpa nakna z750? Få har ju gjort det hittills, det här måste vara dödsstöten.
 
CeltaniC skrev:
Känns och ser ut som den hade varit lika rolig som min Bandit ;)

Gissar att Kawwan är roligare i chassit.
Effektmässigt är väl banditen lite värre till och med. *hålla i sig*
 
Don Quixote skrev:
Var ute och testkörde Kawas nya ER6a en stund i eftermiddag. Mer positivt överraskad har jag nog aldrig blivit...i göteborg hade jag roligare på denna än på en sporthoj.
Jag känner igen det där. Provkörde en Triumph Speed Triple av årets modell för ett tag sedan och blev helt överväldigad över draget. Man är ju inte van vid att det finns ett björnstarkt låg- och mellanregister. Som du skriver; i många fall är det roligare att köra en s.k. Streetfighter än en sporthoj. Skulle jag köpa en gathoj hade det troligen blivit en BMW. Jag skojar inte.
 
skoteridioten skrev:

Nej, jag tycker den var riktigt snygg. Det är få sporthojar som jag tycker är snygga då de flesta är för färgglada och ser väldigt omoderna ut. Som hämtade från ett tidigt 90-tal. Tror det är japsens fel då de verkar ha väldigt dålig smak. Se t ex på Toyotas F1-bil som har en väldigt omodern livery.

Triumph och Ducati däremot har mkt enklare livery (heter det så även på hoj?) och är oftast MYCKET snyggare.
 
tjockisbulle skrev:
Försäkringspremierna borde ju vara mänskliga då man dessutom kan få den med ABS ?

Jag vill ha!

Tråkigt för nybörjarna dock att man inte får köra upp för A med en sån här hoj, det tycker fan jag är helt sjukt. Idag med allt snack om att hojjar har för mycket effekt, denna hoj har för liten motor för att köra upp med A behörighet, trots 70hk!

:va

Påverkar ABS försäkringspremien?
 
Har faktiskt snackat lite med tjejen om det hon ska ju börja köra nästa år och hon gillar den iaf på bild :rolleyes: och sen får jag ju nått att låna på gatan med :hihi
 
Andyman_se skrev:
Jag säljer 06:or nu, PM:a om du vill köpa (bilar då asså)

Om du råkar sälja Renault master diesel så är det intressant :) Om du tar en Golf variant 02'a i inbyte med ett inbytespris på 75k. Annars får det vara.
 
På ava mc sa dom försäkringsklass 5 och i en mc-tidning läste jag idag klass 6. den är ju sjukt liten. man lär se ut som ett moppefucko när man brummar runt på den. fast det kan man ju skita i om man har kul :cpparty

Don Quixote skrev:
Var ute och testkörde Kawas nya ER6a en stund i eftermiddag. Mer positivt överraskad har jag nog aldrig blivit. Till att börja med var den ordentligt snygg i verkligheten.

Men med ett pyttepris på 59.900 kronor förväntade jag mig inte mycket körglädje. Så fel man kan ha. 72 hästar låter klent men det var då ordentligt mycket mer mos i den motorn än i min 130-hästars ZX6RR upp till 9000 varv. Sen uteblir topp-rushen helt men runt omkring och i göteborg hade jag roligare på denna än på en sporthoj. Dessutom kändes chassit som hämtat från en modern 600.

Kan inte tänka mig att det finns nån annan hoj i den prisklassen som kommer i närheten. Dessutom f.klass 5. Skulle nästan vilja ha en själv! :)
 
Tycker den är lite snygg faktiskt. En enormt vettig hoj skulle jag tro! Smidig, billig, twin, vettig ekonomi att äga med undantag för bensinpris och försäkringslottot.

Skall kolla in den vid tillfälle.
 
Verkar vara en najs cykel, men inget för de "fartglada", min motard har ju högra topphastighet.
 
Victor skrev:
Har du sålt din häck (hojen allså, den är väl det enda du får betalt för)?

Ja, Banditen är borta. Den fick jag inget betalt för.
Häcken däremot blev jag rikligt belönad för.

Boffen skrev:
Verkar vara en najs cykel, men inget för de "fartglada", min motard har ju högra topphastighet.

Hur fort går den då? Jag var uppe i 170 under provkörningen (på särskild inhägnad bana) och där fanns allt mer att ge.
 
har hört av min handlare att den skulle kosta 79 papp..stämmer det?
verka ju tokdyrt :3freak
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top