Kawa 636-04 lr R1-02

Vilken hoj ger mest for pengarna

• Antal röstningar
    0

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Vad tycker DU?

Priserna ar ungefar desamma. Drygt 55k for Kawan och 50k for R1:an.
Kawan ar en sprillans 04a, medan R1an har rullat knappt tusen mil.

Ett tredje alternativ kan vara att skjuta till lite mera och kopa en CBR1000RR -05 for 75-80k. Inte sa aktuellt dock, da budgeten ar lite tight.

Har tidigare kort Firestorm och zx9r -00.
Blir man besviken pa avsaknaden av vrid i en mindre hoj (636an)?

Okej, kom med synpunkter och forslag!

:banana

jag köra kawa 636 03.a, är min första hoj så jag har inte så mycket att säga..
men jag gillar den =)
saker andra sagt som kört den.
kännsliga bromsar..
stabilare än r1 -02 på slangen.
snabbstryd.

har du kört tusen innan kan d nog kännas hårt att gå ner till
636cc,

btw kört något i växjö med den bilen? kört om/sett en sån ett par gånger i stan och uppåt åseda.

fezt skrev:
Köper du i USA ?

lät liiiite billigt...

Förmodligen... där får man ju en ny tusenkubikare för dom priserna.

Lugn skrev:
Vad tycker DU?

Priserna ar ungefar desamma. Drygt 55k for Kawan och 50k for R1:an.
Kawan ar en sprillans 04a, medan R1an har rullat knappt tusen mil.

Ett tredje alternativ kan vara att skjuta till lite mera och kopa en CBR1000RR -05 for 75-80k. Inte sa aktuellt dock, da budgeten ar lite tight.

Har tidigare kort Firestorm och zx9r -00.
Blir man besviken pa avsaknaden av vrid i en mindre hoj (636an)?

Okej, kom med synpunkter och forslag!

:banana

Om du är ute efter att åka kurvor, bana eller liknande så hade jag valt Kawan men om det är bakhjulsåka och rakt fram så hade det nog blivit Rettan. Fast iofs så är ju Rettan rätt smidig oxå så den kanske är bästa kompromissen... :yoparty

Jag har haft flera olika tusenkubikare...929 , R1 , ZX9 , TL1000 , SP1...bla
Sen köpte jag en ny 03:as 636:a och förra året körde jag en ZX10R -04
Den absolut roligaste hojen jag haft alla kategorier är 636:an...enda nackdelen var bakfjädringen men det var endast vid hård bankörning...
Fin bakhjulshoj och en mycket potent motor...då hade jag iof ett akra helsystem och ca 113 på slangen.
Kööööp.....Du ångrar dig inte... :tummenupp

t-quick skrev:
jag köra kawa 636 03.a, är min första hoj så jag har inte så mycket att säga..
men jag gillar den =)
saker andra sagt som kört den.
kännsliga bromsar..
stabilare än r1 -02 på slangen.
snabbstryd.

har du kört tusen innan kan d nog kännas hårt att gå ner till
636cc,

btw kört något i växjö med den bilen? kört om/sett en sån ett par gånger i stan och uppåt åseda.

Greenblood skrev:
Den absolut roligaste hojen jag haft alla kategorier är 636:an...enda nackdelen var bakfjädringen men det var endast vid hård bankörning...
Varför var bakfjädringen problem vid bankörning? Tycker mest den är stötig som tusan vid stötig landsvägskörning men jag håller på att testa lite olika inställningar. Har dock inte kört så mkt bana med den än...
Några rekommendationer?

Orolig vid hårda inbromsningar...studsar och man fick kompensera med koppling och mindre motorbroms men det påverkar ju dock körningen lite.
Att åtgärda problemet kan vara lite kostsamt...
Öhlinare eller eftermonterad slirkoppling...men båda kostar skjortan... :huvet

CorbenDallas skrev:
Varför var bakfjädringen problem vid bankörning? Tycker mest den är stötig som tusan vid stötig landsvägskörning men jag håller på att testa lite olika inställningar. Har dock inte kört så mkt bana med den än...
Några rekommendationer?

Greenblood skrev:
Orolig vid hårda inbromsningar...studsar och man fick kompensera med koppling och mindre motorbroms men det påverkar ju dock körningen lite.
Att åtgärda problemet kan vara lite kostsamt...
Öhlinare eller eftermonterad slirkoppling...men båda kostar skjortan... :huvet
Ja, dyrt. Men vad gjorde du för att fixa problemet? Det går ju att skruva på dämparn...

Vi försökte ratta och testa olika inställningar men jag fick aldrig riktigt till det.

CorbenDallas skrev:
Ja, dyrt. Men vad gjorde du för att fixa problemet? Det går ju att skruva på dämparn...

Japp, jag handlar i USA. Glomde namna det, men jag bor har. Av samma anledning har bilen aldrig varit i Vaxjo. Vad jag vet... :va

Later inte bra att fjadringen ar otillracklig. Anledningen till att jag overvager en 600 ar just att jag tanker lagga en del tid pa bana, vilket jag bara gjort ett fatal ganger tidigare och darfor vill ha en hoj som ar lattare att hantera.

Ett annat alternativ ar CBR600RR, -04. Nagra hundra mil pa mataren och ungefar samma pris som R1:an, 50k.

Ytterligare ett alternativ ar R6, -01, 650 mil. Pris drygt 35k. Kanske kanns battre nar man lagger den forsta gangen... :gnissla

Tack for kommentarerna. Mera, mera!!
Varfor ar kawa "battre" an Honda osv...

Kan bara säga att min 05 636 nlir jag bara mer och mer förtjust i. Inte som dom gamla kaworna, Men vet inte riktigt om 04 har kört för lite för att ge en objektiv syn på saken

Kongo skrev:
Kubik är kul :fakta, Du kommer att ångra dig om du köper kwacken...

Visst ar det sa pa landsvag, men hur manga kan egentligen utnyttja en R1:a fullt ut pa bana?

Jag tror det ar roligare att kora en 600 "pa gransen" an att kanna att man sitterc pa en hoj som man inte riktigt klarar av.

Men, som sagt, jag vet ju inte, sa fortsatta pusha for vad ni tycker!

Rakade lamna kvar 4 sommardack pa turbinfalg (240, bilen forsvann for laaange sen) och en MTB nar jag flyttade fran Ua i hostas. Vet du nagon som ar intresserad?

En std Kawa 636 är dock snabbare än både en std R1-02 och std CBR600RR på bana...
Bevisat i många tester....
Häng inte upp dig på bakfjädringen... :tuttar

Lugn skrev:
Later inte bra att fjadringen ar otillracklig. Anledningen till att jag overvager en 600 ar just att jag tanker lagga en del tid pa bana, vilket jag bara gjort ett fatal ganger tidigare och darfor vill ha en hoj som ar lattare att hantera.

Ett annat alternativ ar CBR600RR, -04. Nagra hundra mil pa mataren och ungefar samma pris som R1:an, 50k.

Ytterligare ett alternativ ar R6, -01, 650 mil. Pris drygt 35k. Kanske kanns battre nar man lagger den forsta gangen... :gnissla

Tack for kommentarerna. Mera, mera!!
Varfor ar kawa "battre" an Honda osv...

Kawan har mer mos i motorn än dom andra 600orna! Om du har möjlighet överväg även den nya -05 ZX6R. Den är verkligen tokbra!

R1 från -04 och framåt har jag bara gott att säga om men -02orna tycker jag inte var så festliga faktiskt. Och för bankörning hade jag tagit 636an utan tvivel.

Don Quixote skrev:
Kawan har mer mos i motorn än dom andra 600orna! Om du har möjlighet överväg även den nya -05 ZX6R. Den är verkligen tokbra!

R1 från -04 och framåt har jag bara gott att säga om men -02orna tycker jag inte var så festliga faktiskt. Och för bankörning hade jag tagit 636an utan tvivel.

Kollade just forsakring for 636:an och det landade pa $200/ar om jag kor 6 manader. Ganska bra med tanke pa att jag inte har amerikanskt korkort an. Har man i atanke att den zx9r -00 som jag hade i Sverige kostade mig drygt 800kr/man halvfosakrad sa ar det riktigt bra!

Det ska va gott at leva.... :banana

Edit: Kollade nyss R1an oxa. Den skulle kosta mig ca $240/ar, om jag kor 6 manader...

Last edited:
Inte konstigt att jänkarna har råd o stunta sönder sina hojar, R6, -01, 650 mil. Pris drygt 35k... shish.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park