Kawa 1427 vinterprojekt

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
För mycket begärt med ett tuben-klipp på en garagebörnis?
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Nu har kåpor och plast hämtats från lacken. Blev kanon med BMW's svarta metallic:tummenupp
Så stort tack till Norrtälje Karosscenter och Rosslagslack som hjälpt mig att laga lite småskador samt lackat detta:).

Nu blir alla dekaler som ska på plats i "silver chrome", tror det blir snyggt!

Var också i Mattes garage igår för att se att han sköter sig med Kawan. Risk att han bara fixar med annat annars.. :tungan. Det verkade rulla på och idag är tydligen toppen svetsad och det händer lite med förbränningsrummen... Så nu är det bara att vänta på lite utbytesdelar ska komma hem också, så kan. det nog bli klart före våren
 

Bifogat

  • SN158765.jpg
    SN158765.jpg
    225.4 KB · Visningar: 155
  • SN158766.jpg
    SN158766.jpg
    233.7 KB · Visningar: 173
  • SN158767.jpg
    SN158767.jpg
    231.8 KB · Visningar: 145
  • SN158768.jpg
    SN158768.jpg
    238.1 KB · Visningar: 187
  • SN158769.jpg
    SN158769.jpg
    228.4 KB · Visningar: 165
  • SN158770.jpg
    SN158770.jpg
    199.8 KB · Visningar: 153
Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Blev en sväng till Stockholm idag igen för att se till att "han" inte bara jobbar med andra motorer.. Och jo mycket riktigt, nog fasen stod han och "drog åt" Timpas Busaturbo topp, istället för att skruva Kawasaki.
Verkar som Suzuki har hög prio i den verkstan och Kawa lite lägre.:gnissla

Nu har han i alla fall svetsat toppen till Kawan, så nu ska det fräsas och donas för att få i lite större ventiler av titan och mindre förbränningsutrymme. Kammarna har gått iväg från Moto Speed till US, så det ska nog bli lite högre lyft än tidigare. och off set Carillostakar är beställda ikväll och ska komma till Sverige om ca 6-7 veckor har de lovat.

Så lite uppdateringar blir det tydligen iaf och inte bara renovering, så kanske det kan bli lite högre komp och nån lite häst till innan våren.

Och så har Huzze gått under 79 kg idag:banana. ska ner minst 4 till innan maj helst 7. Tränat som ett svin hela hösten med simning, promenader och styrka.
Försöker äta nyttigt, så jag hoppas verkligen både Muzze och Huzze är i bra form om några månader.:). Sen är det iaf inte att skylla på hoj eller vikt.:huvet

Fick ändra lite... Matte ringde och skällde, skulle vara mindre förbränningsrum och inte större som jag skrev :D
Så Matte, ser det bättre ut nu? :krama
Ps, jäkla tur dessa bultar till busan bara skulle dras med 10.5 och inte 12. Det hade du aldrig orkat :D
 

Bifogat

  • SN158782.jpg
    SN158782.jpg
    208.6 KB · Visningar: 159
  • SN158779.jpg
    SN158779.jpg
    236.9 KB · Visningar: 181
  • SN158778.jpg
    SN158778.jpg
    230.1 KB · Visningar: 159
  • SN158777.jpg
    SN158777.jpg
    149.8 KB · Visningar: 167
  • SN158771.jpg
    SN158771.jpg
    224.7 KB · Visningar: 127
  • KA-ZX12A_SH8M_4232 REV 0.pdf
    83.6 KB · Visningar: 81
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Verkar som Suzuki har hög prio i den verkstan och Kawa lite lägre.:gnissla

Och så har Huzze gått under 79 kg idag:banana. ska ner minst 4 till innan maj helst 7.

Det är ju helt i sin ordning, vissa kan prioritera.
Hur skall du klara ett depåliv med bratwurst och glass efter hälsoracet:D
Får man fråga vad utgångsläget var innan viktminskningsprojektet? Målet 72-75kg med din längd:skrämd

Fö skall det bli roligt att se dig och ditt nya ekipage nästa säsong, härlig satsning:tummenupp

/Ingvar
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Det är ju helt i sin ordning, vissa kan prioritera.
Hur skall du klara ett depåliv med bratwurst och glass efter hälsoracet:D
Får man fråga vad utgångsläget var innan viktminskningsprojektet? Målet 72-75kg med din längd:skrämd

Fö skall det bli roligt att se dig och ditt nya ekipage nästa säsong, härlig satsning:tummenupp

/Ingvar

Känner mig tvungen att göra det jag kan med mig och hoj. Jag vill i alla fall inte känna i vår att jag kunde ha gjort det och det i vintras, men inte gjort det.
Så det är bara att nöta på de månader som är kvar, så kan man ju äta bratwurst sen igen.:D
Utgångsläget var 84,5 kg och det bara en jäkla 40 årsmage, med för mycket god mat, dryck och "fel arbete".
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Tur att tanten inte är hemma nu.
Luktar avfettning i köket och det tror jag inte hon gillar:D
Så vi får hoppas det tar nån timme med hundarna ute innan hon är hemma igen.
Vad gör man inte när det står saker ivägen i garaget så jag inte kom åt diskbänken.

Blir nog lite kortare dämpare när den är hemma igen.
 

Bifogat

  • SN158786.jpg
    SN158786.jpg
    228.5 KB · Visningar: 113

JeppeN

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Hemlis
Den egna vikten har jag koll på vad gäller träning och kost, gör det jag ska för att vara "in shape" i maj. :)


------------------:skrattaåt


:FU






Iövrigt så är det ju synd för dig att garaget redan fått sin stämpel av min svarta fara. Du och dina plastraketer kommer alltid stå i bakgrunden.
ninja.gif
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Nu drar jag med familjen till värmen över jul så att Matte får lite lugn och ro i garaget.
Utan fotoblixtar och dumma frågor om, Varför? Vad och Hur?

Så nu Matte hoppas jag bara allt är klart och ihopsatt när jag är hemma igen :krama

Okey då, till och med en optimist som jag vet det kan bli lite lite svårt utan att alla saker är hemma igen

Så..
Hoppas istället på att första veckan i Februari blir en riktig höjdarvecka.:tummenupp
Foppa sänker Djyrgården på hovet med 3 mål och 8 assist:banana, HOJ-X kryssningen blir bättre och roligare än andra "finkryssningar",:tuttar. Att hojen skall upp i Mattes elaka bänk för tuuuning..Och leverera nåt spännande :yoparty

God Jul
Patrik
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Mycket impad av din seriosa satsning Patrik:yoparty:yoparty
Sjalv kopte jag en sadan har liten kullagrad hjulklapp till mej sjalv och busan::va:näsblod
http://www.airtune.se/product_info.php?info=p39_Garrett-GT3582R-1-06.html:D Ska tydligen rackta till +600hk...Blir kanske:glömdet:brinnerup

Ha det bra i varmen har ar det 32-33'C.

GOD JUL:krama
Ram

Tack! Jag forsoker gora det jag ger mig in i seriost, sen racker det aldrig anda, men jag har iaf forsokt!:)
Ar faktiskt forsta resan jag gjort i varmen, dar jag efter 3 dagar inte rort en ol eller ett bra rott vin. Kort sallad, agg, fisk och vatten sa har langt och gatt och gatt pa dagarna i strandlinjen. Och har ar bara 28-30 tror jag.:tungan

Jassa.
Du ar nere igen? Later ju inte fel att vara dar och forsorja sig.
Vore ju harigt om du kunde skramma upp busan 100 hk till eller sa!:yoparty
Hm, mina julklappar till Kawan lar nog inte dyka upp an pa nagra veckor..:)

Men det ar ju bara kul, far da maste Matte jobba snabbare sen! :D

God Jul
Patrik
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Jaha.
Då var hemma från några dagar i värmen med familjen, och 1 kilo lättare än före resan! :banana.

Och idag smet man från jobbet "lite" för att kolla att Matte jobbade på som jag hoppades över julhelgen.
Men som vanligt var det prio med Suzuki. En ny Hayabusamotor klar för leverans, men hjälp att hänga i skiten i ramen skulle han ha innan man själv kunde åka till jobbet igen.
Och "Kawastackarn" ligger i molekyler på någon hylla i de bakre regionerna i verkstan. Men han sa iaf att nya ventiler hade kommit, undrar om de är till min motor eller om han bara lagt dit dom innan jag kom :va.
Och en påbörjad topp med massa spån verkar det heller inte vara någon panik med..

Va bra att man fick lyfta i Busanmotorn så han kan jobba med Kawa resten av helgen tänkte man.. Men näe, nu ska han till Ljusdal eller vad det var för att fira nyår med familjen:huvet

Så det vara bara att åka hem och börja "dekaltrimma" nylackade kåpor istället, tror detta blir kanon med svart och chrome, Cleant och snyggt.

Matte, kom du in i huset eller kom granntanterna ut och våldtog dig? Varför springer du runt i bara kallingar när det är 50 cm snö och minusgrader i villakvarteret? Stockholmare... :krama
 

Bifogat

  • SN158955.jpg
    SN158955.jpg
    185.9 KB · Visningar: 106
  • SN158954.jpg
    SN158954.jpg
    184.7 KB · Visningar: 88
  • SN158953.jpg
    SN158953.jpg
    234.3 KB · Visningar: 95
  • SN158952.jpg
    SN158952.jpg
    245.6 KB · Visningar: 128
  • SN158951.jpg
    SN158951.jpg
    240.9 KB · Visningar: 102
  • SN158948.jpg
    SN158948.jpg
    238.9 KB · Visningar: 115
  • SN158947.jpg
    SN158947.jpg
    244 KB · Visningar: 105
  • SN158943.jpg
    SN158943.jpg
    225.8 KB · Visningar: 95

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Nu börjar äntligen lite prylar komma hem till Kawan från olika håll. :)
Så nu har Matte fått sätta sina flinka fingrar i en riktig motor.:D
Ska dit imorgon för att ta lite nya färska bilder och se vad för som är hänt sen delarna börjat ramla in.
Vet att det hänt en del spännande med toppen i veckan..:banana

HaDe
Patrik
 

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Herre jävlar vad du satsar Patrik,den där kommer att bli grym.
Min hoj kommer att vara tam jämfört med din,och då har sugis..:Bugar
Vi kommer ha jävligt kul i funäs.:tummenupp:bananaTa med kingen vettja.....
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Herre jävlar vad du satsar Patrik,den där kommer att bli grym.
Min hoj kommer att vara tam jämfört med din,och då har sugis..:Bugar
Vi kommer ha jävligt kul i funäs.:tummenupp:bananaTa med kingen vettja.....

Kingen kan gärna rastas i Funäs, problemet är ju att "Mäster Peter" inte släpper receptet på dubbdäck..:D
 

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Kingen kan gärna rastas i Funäs, problemet är ju att "Mäster Peter" inte släpper receptet på dubbdäck..:D

Mäster Peter my as.
Det är bara ta nån form av m6x30 slipa och härda sen tar du en bricka innan muttern,en låg mutter sen hål i däcken montera,ut o smiska.
Skit enkelt..Så här ser mina dubb ut..
Annars fixar vi det tillsammans för det är klart du ska rasta kingen på isen.:tummenupp
 

Bifogat

  • Bild0262.jpg
    Bild0262.jpg
    17.2 KB · Visningar: 65
Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Tack Matte!
Vilken jäkla trevlig "tripp" i 30 timmar.:)

Först ännu en leverans av en Busamotor från Huddinge till Bjursås och Bert klockan 11,00 (medans Kawan låg i bitar :tungan )

Sen bar det söderöver till Småland, där vi landade vid kvällstid hos Henke och Gabbi. Skittrevligt med Kaffe, kladdkaka, glass och besök i garget med Henkes sanslöst häftiga Suzukibyggen och Gabbis skitballa Pro Stock hoj
Sen rullade Matte och "pryon" neråt Skåne i minus 19 grader och 2 liter milen i Fooordeeen.. Malmö och nåt sunkit hotell i stan, med skitsäng och skitfrukost. (Matte som sover som ett barn till 9-10 på mornarna skickade sms 06,10 och frågade om jag var vaken... Då tydligen även han sov illa under natten. 08,00 åkte vi mot Lund och Jonas, sen mot Robban och hans familj i deras jättefina Skånelänga, balla hojar i "stallet" gott kaffe, trevligt sällskap av kamrat, hustru, barn och flickvän. Tack!
Sen vidare mot Lund och Tomas med familj, mera kaffe och underbart skånskt lussebröd utan russin. Fick se hans nya garage, bänk, svetsar, uppfinningar, helt otroligt häftigt. Sen in till hans arbete som Doktorand på Lunds Universitet, vilken jäkla kille! Hans och deras saker inom förbränningsmotorer kommer vi alla att snart få se "live" tror jag. Grymt! Vill åka på bensin i min dieselbil!
Sen bar det uppåt med ett missat motorköp på vägen. Tycker Matte är lite för försiktig ibland... :D (fast det var iofs bara en Busamotor...)
Hade det vart en Kawa hade den varit med hem till fjollträsk :D
Sen blev det en resa uppåt igen med hamburgare, godis och Te och en jäkla massa "surr". Skittrevligt och lärt mig massor detta dygn av alla trevliga DR åkare och trevliga människor! Tack alla för ett grymt dygn!

HaDe
Patrik


Matte, Tack för ett gäng grymma timmar ihop och det du gjort i toppen i veckan ser ju lite lite lovande ut... :D
Och ännu en Suzuki som ska fixas, blir nog bra den också.
 

Bifogat

  • SN158962.jpg
    SN158962.jpg
    212.8 KB · Visningar: 97
  • SN158955.jpg
    SN158955.jpg
    236.5 KB · Visningar: 76
Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Nu jäklar är det nära. Är bara den där jäkla högen med toppar som ska undan först, sen såå...:)
Och den svarta motorn ska väl kanske ut också, hm... kan det vara en Suzuki :va

Sakerna trillar in nu från andra sidan havet, titanventiler har kommit, Carillostakarna är hemma och kolvarna är på plats, nu saknas bara "superduper" kamaxlarna som byggs om lite.
Sen jäklar ska det börja "finfixas" med prylarna innan det skruvas ihop.
Så kanske kanske man får åka till gardemoen på TT i början av Maj :banana

har alltid tyckt vintrar är jäkligt långa... Men i år känns vintern extremt kort.

Hade
Patrik
 

Bifogat

  • SN150007.jpg
    SN150007.jpg
    233 KB · Visningar: 70
  • SN150011.jpg
    SN150011.jpg
    237.8 KB · Visningar: 67
  • SN150014.jpg
    SN150014.jpg
    244.7 KB · Visningar: 90
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top