Kattproblem!

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Bor i lägenhet som ligger i markplan. Nu på sommaren är det skönt att ha terrassdörr och fönster öppna på kvällen för att få in lite kyla i lägenheten.

Men nu har jag fått problem med att det för jämnan springer in katter i lägenheten! :mad:

Har inget emot katter, men tycker det är helt fel att ha dom i lägenhet, särskilt i min lägenhet....

Vad gör man? Vad får man göra? Hitintills har jag bara jagat ut dom men börjar redan tröttna på det.

Förresten, en fuck-you-burnout måste ju vara just detta. Man sätter en katten i sopsäcken och lämnar lite öppet, sen burnar man in röken från däcket i sopsäcken.

:fuckYouKatten

Lyckas du inte skrämma bort dem så skaffa en så kallad screen-dörr, en nätdörr helt enkelt. Det borde gå att snickra ihop något enkelt som inte gör för stor åverkan på den befintliga dörrkarmen.

Såg härom dagen att en katt hade varit uppe på hojen där den står parkerad och suttit på sadeln. Måste sett festligt ut mitt i bråda innerstaden.

Lyckas du inte skrämma bort dem så skaffa en så kallad screen-dörr, en nätdörr helt enkelt. Det borde gå att snickra ihop något enkelt som inte gör för stor åverkan på den befintliga dörrkarmen.

Kan man få hyresvärden att bekosta det? Är ju inte mina katter så jag vill ju inte lägga några pengar på det.

1892242203_58a80581cc.jpg

Inte ska man behöva ändra sitt hem för att slippa katter inne... Men däremot kan man ju kolla halsbanden och kontakta ägarna och tala om att man inte vill ha deras katter springandes i sin lägenhet. Då har man i alla fall talat om det. Sen är det deras val om dom håller sin katt instängd i framtiden...

Om du går till en lite större djuraffär så kan du köpa en flaska med gröna geleklumpar. Det är till trädgård och utomhusbruk så att katter inte ska gå o pissa i ens rabatter. Du kan strö runt uteplatsen så håller sig katterna borta. Vi sålde massvis med sånt, funkar bra. Dock är jag inte säker om det fortfarande säljs eftersom kemikalieinspektionen tagit bort allt sånt från vanliga butiker som inte har tillstånd (det är ingen som får det). Men vet att många butiker struntar i det och säljer vidare.

Kommer inte på vad fasiken dom hette, är iaf en genomskinlig flaska med gröna kristaller i. :tummenupp

Inte ska man behöva ändra sitt hem för att slippa katter inne... Men däremot kan man ju kolla halsbanden och kontakta ägarna och tala om att man inte vill ha deras katter springandes i sin lägenhet. Då har man i alla fall talat om det. Sen är det deras val om dom håller sin katt instängd i framtiden...

Minst en av katterna saknar halsband, annars är det nästa steg jag tänkte köra med.

ЯK;4835170 skrev:
köp såpa med citrondoft eller liknande och våttorka golvet/dörren/listen med det.

Helt klart värt ett försök iaf. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!