Kattproblem, Hur lösa?

honkiie skrev:
När vi ändå har en tråd med kattproblem så kanske någon kan berätta hur jag ska göra för att min katt och mina föräldrars hund ska komma överens? De är sjukt nyfikna på varandra men om katten kommer för nära så ska han alltid kasta iväg tassen och fräsa och då blir ju hunden lite förgrymmad. Katten skulle ju lätt kunna förstöra ett öga för hunden och om hunden verkligen ville tror han han skulle kunna döda katten. Hur gör man? Släpper man dom och hoppas på det bästa eller?
Det är bara att låta dom gå lös på varann..... Glöm inte att filma o lägga upp den här sen....

Blanco skrev:
Det är bara att låta dom gå lös på varann..... Glöm inte att filma o lägga upp den här sen....
Problemet är att om katten skulle göra illa hunden så tar pappa ut han på baksidan och skjuter den direkt. Duger den inte i skogen duger den inte till nånting.

Edit: sen är det även hundens territorium egentligen men min katt ger sig aldrig. Jag hade han till en kompis katt, en annan hane och dom slogs 6 timmar i sträck.

Badger skrev:
Jag bor i ett hus där mina grannar på varsin sida har katter. Huset till vänster har två bonnkatter och huset till höger två raskatter.

Dessa katter har dragit sitt revir således på min tomt. De bråkar med varandra på nätterna - ger sömnproblem. De gillar att värma sig på motorhuven på mina bilar, lämnar då spår överallt. Men värst är att de pissar överallt (som sagt, "revir" gränsen verkar vara på min tomt). De pissar i min dotters sandlåda (numera täkt) de pissar i carporten, vid entren, på altanen ja tamefan överallt.

Var nära att göra en "Runar" med att ta fram bössan och visa vad skåpet ska stå när de hade pissat på ett flak öl som stog på altanen. Märkte detta när jag tyckte att ölen smakade konstigt vid första klunken och såg pisset :4skrika

Förslag emotages tacksamt

Vi hade katter som var och slogs utanför vårt hus där vi bodde förut och tillslut fick farsan nog och ställde ut en färgspruta med ättika. sen när katterna kom smög han ner och stog beredd med att sätta i kontakten i eluttaget :tomten

Hade inga mer katter där iallafal :tungan

För både katt- och hundägare gäller "strikt ägaransvar" vilket innebär ungefär att katten (eller hunden för den delen) inte ska kuta rundor och bajsa i andras rabatter eller sandlådor.
Ta en titt på lagen, upplys grannarna. Funkar inget får du väl polisanmäla (om det nu hjälper...).

Kanske kan man hälla ut nåt i trädgården som katter tycker är äckligt så de håller sig undan?

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar