Katten leker stripdansös på stolsbenen...

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Hej vänner och allvetare!

Ena kissen, 7 månader gammal har blivit könsmogen. Detta visade hon genom att kissa i min ryggsäck, på soffan och precis i mitten på sängen så att bådas täcken blev blöta :näsblod . Hon kissade i soffan samtidigt som jag satt och pratade med veterinären. Krävs att man har koll på henne hela tiden, och det orkar jag inte!

Sambon blir tokig, och, trots mitt goda humör och mitt långa tålamod blir jag det också...

Finns det några tips på hur vi ska stå ut tills den underbara dagen då hon blir lobotomerad?? P-piller kräver ju doktorsundersökning och är man student så är man...

Testat att duscha henne, gått ut med henne etc, för att hon ska bli lite törtt, men icke!

Bifogar en bild på stolbenen, nån kanske vill ha med henne till Las Vegas?? :tuttar

Bifogat

• kåtkawwa.jpg
    kåtkawwa.jpg
    68.9 KB · Visningar: 288
Usch vilket omoraliskt och lösaktigt beteende. Kan du inte släppa in en hankatt så hon får vad hon vill?

Vill inte ha kissemissungar juh!

Tycker synd om henne... blueballs (blueclits) eller vad det nu kan kallas för tjejer...??

Alltså har du beställt tid för sterilisering eller hur har du gjort? Det enda som egentligen hjälper är och ge dom ett p-piller första dagen när dom löper typ. Men pissa inne det har då aldrig jag varit med om det lät lite smålustigt faktiskt. Man brukar kunna få ett lr flera p-piller av veterinären i väntan på sterilisering om man ber snällt, fick jag iaf till min ena.

An3Azz skrev:
Alltså har du beställt tid för sterilisering eller hur har du gjort? Det enda som egentligen hjälper är och ge dom ett p-piller första dagen när dom löper typ. Men pissa inne det har då aldrig jag varit med om det lät lite smålustigt faktiskt. Man brukar kunna få ett lr flera p-piller av veterinären i väntan på sterilisering om man ber snällt, fick jag iaf till min ena.

Har beställt tid, men har inte fått förrän om 2 veckor. Ska ringa vrje dag och kolla om det finns återbudstider. Kan ju kolla med veterinären då...

Har heller aldrig hört talas om att honor skvätter...

Markus skrev:
Vad är blueballs resp blueclit/s?

Kommer väldigt mycket blod till en kroppsdel så att delen blir blå...
ofta kommer det väldigt mycket blod till den kroppsdelen när man har varit ute å tittat på brudar... = blueballs...

Anciol skrev:
Har beställt tid, men har inte fått förrän om 2 veckor. Ska ringa vrje dag och kolla om det finns återbudstider. Kan ju kolla med veterinären då...

Har heller aldrig hört talas om att honor skvätter...

Hör med vet om du inte kan få ett par p-piller o ge henne då, det brukar gå bra.

Jag har också 3 katter och dom bor ute i stallet med mina hästar resp. sussar på oljepannan i källaren. Hur som helst, när den ena skulle steriliceras så hade jag exakt samma bekymmer...och det värsta var att den som mest uppvaktade henne var hennes egen bror :3freak ...och eftersom jag inte ville ha några banjolirande kissemissungar, så ringde jag till ett telefonnummer som jag nu inte kommer ihåg :rolleyes: ..men jag tror att du kommer en bit på vägen om du ringer 020-618800, Djurläkemedelsinformation öppet 9-17 vardagar.
Det dom kunde hjälpa mig med, var ett inringt recept på katt p-piller till närmaste apotek och eftersom det gällde katter som levde lite halvt ute och lösa (bor på landet) vill staten och kommunen hålla kattantalet på vilda katter så lågt som möjligt, så var det gratis :banana

Lycka till med horny-katten... :)

Cat skrev:
Jag har också 3 katter och dom bor ute i stallet med mina hästar resp. sussar på oljepannan i källaren. Hur som helst, när den ena skulle steriliceras så hade jag exakt samma bekymmer...och det värsta var att den som mest uppvaktade henne var hennes egen bror :3freak ...och eftersom jag inte ville ha några banjolirande kissemissungar, så ringde jag till ett telefonnummer som jag nu inte kommer ihåg :rolleyes: ..men jag tror att du kommer en bit på vägen om du ringer 020-618800, Djurläkemedelsinformation öppet 9-17 vardagar.
Det dom kunde hjälpa mig med, var ett inringt recept på katt p-piller till närmaste apotek och eftersom det gällde katter som levde lite halvt ute och lösa (bor på landet) vill staten och kommunen hålla kattantalet på vilda katter så lågt som möjligt, så var det gratis :banana

Lycka till med horny-katten... :)

Spanx!! De hade inte öppet, endast vardagar så ja får väl prova på fredag... lite hjälp på vägen ivf!!

Steriliserar man inte katter efter 6 månader? Det har jag iaf gjort med mina. Hur som helst, har aldrig haft problemet men hoppas att det löser sig för dej!

Jag tycker att skaffar man katt och inte tänkt att föda upp dessa ska man sterlisera så fort som möjligt.. som alla vet blir katter alldeles för lätt på smällen med en massa kattungar som efterföljd... detta i sin tur medför att det blir en massa "sommar-katter" som inte har nån som tar hand om dem... det är tillräckligt fullt på djurhemmen redan som för övrigt jobbar idéelt för att ta hand om alla katter

Jag menar inget illa men detta är min åsikt...

DaLorD skrev:
Jag tycker att skaffar man katt och inte tänkt att föda upp dessa ska man sterlisera så fort som möjligt.. som alla vet blir katter alldeles för lätt på smällen med en massa kattungar som efterföljd... detta i sin tur medför att det blir en massa "sommar-katter" som inte har nån som tar hand om dem... det är tillräckligt fullt på djurhemmen redan som för övrigt jobbar idéelt för att ta hand om alla katter

Jag menar inget illa men detta är min åsikt...

Håller med dig till fullo, det är därför jag vill sterilisera mina missar! De är innekatter nu, men man vet ju aldrig! Vill inte ha en massa kattungar som jag måste leta hem till, det finns det redan tillräckligt av!

Sen att jag inte steriliserat förrän nu beror på att jag inte har så mycket pengar, det går på runt en tusing per katt, och att det har varit jul etc...har inte varit hemma så mycket.

Känns det rätt att sterilisera sin "vän"?
Jag tänkte köpa katt förut, och förstod att det bekvämaste för mig vore att sterilisera den, men det samma gäller nog inte för missen.

*/ ?>
Back