Katten besökte hajarna

Anthrax skrev:
Vi har tre kattungar som går lösa här hemma. Det går, precis som du säger inte att ha koll på dom hela tiden. Därför var det en aningen korkat att inte försöka se till att dom inte blir skadade. I det här fallet hade det antagligen räckt med ett ordentligt lock över akvariet.

jodå jag har allt täckglas,,, måste ha det annars hoppar dom ut!
men han hade knuffat det åt sidan!

men det e ju som sagt ingen fara med kissen!

Rooki skrev:
mina djur e inte radiostyrda,,, vet inte om du har radiostyrda djur,,
jag kan inte se efter dom hela tiden

Det e lugnt alla djurälskare,,,,,, katten mår bara bra,,,,,
den som trilla i e den lilla :tungan

Hahah, gick på det hårt :tummenupp

kaZmur skrev:
För att katten självmant hoppade ner i hans akvarium?

För att han satt o garva över hans hajar när katten var död. Vilket den nu inte var.

Om hajarna nu skulle kunna skada katten så får man väl fixa ett ordentligt lock.

Kvällsbilder på min burk

Bifogat

• nattene.JPG
    nattene.JPG
    119.6 KB · Visningar: 212
  • natten2.JPG
    natten2.JPG
    103.2 KB · Visningar: 140
Twosaint skrev:
Kvällsbilder på min burk

Hur funkar det med malawi och tangyanika tillsammans?
frontosorna e grymma=)

odlade diskus för ett år sen typ,,,, det va riktigt coolt

snyggt kar btw :tummenupp

HHAAHHAA jag tror nog alla gick på det utom Heimdal :hihi :rofl

Bikerbitch skrev:
Nä usch, skoja för fan inte om såna där saker..
Du får väl tejpa fast glaset när du inte är hemma då eller nåt.

som sagt så var det ju bara på skoj! men jag kan tänka mig att en del tog illa upp ändå!

men Thats life,, alla har ju inte samma humor som tur e :)

Hade oxå två sådana hajar i ett 600l akvarium men de växte ur det o simmade sönder allt som fanns i.

Sen tog polaren över dom till sitt 800l.

Tog väl typ två dagar innan dom käkat upp alla hans fiskar krossat doppvärmare o spräckt pumpen :huvet

Försökte hitta nytt hem ingen som ville ta över dom tyvärr fick bli klubban o en begravning tyvärr.

Svårt när dom blir så stora.

Kul med akvarium polaren har byggt in sitt 700l under trappan hemma skitläckert.

Ingen som har saltvattens?Hur mycket jobb är det om man jämnför med vanligt?
Fiskarna e ju svindyra.

Blondie skrev:
Hade oxå två sådana hajar i ett 600l akvarium men de växte ur det o simmade sönder allt som fanns i.

Tog väl typ två dagar innan dom käkat upp alla hans fiskar krossat doppvärmare o spräckt pumpen :huvet

Försökte hitta nytt hem ingen som ville ta över dom tyvärr fick bli klubban o en begravning tyvärr.

Kul med akvarium polaren har byggt in sitt 700l under trappan hemma skitläckert.

Fiskarna e ju svindyra.

Mina e rätt lugna jämfört med andra jag harv sett,, kanske för att dom går i grupp,,

jag har hållt på lite med saltvatten,,, och skulle vilja påstå att det är lättre än sötvatten,,,
de e bra mycket lättare än va man tror,,
lite levande sten bara så fixar sig resten=) men vänta gärna med fiskarana i typ en månad tills du har fått bra bakterie kultur i vattnet,,,, häll gärna i några liter från ett redan fungerande kar,,, typ från din handlare där du köper dina grejer!

och fiskarna e inte så dyra faktiskt,, från 80kr å uppåt,,

de dyraste diskusarna jag köpte kosta 2300kr styck
hade ett par hundra ett tag!!

typ 30fullvuxna i mitt 1400liters kar=) det va snyggt kan jag lova,, + en massa pansarmalar,, och en black ghost på typ 45cm

Blondie skrev:

Fiskarna e ju svindyra.

....och när dom hoppade ur akvariet slog dom omkull fåtöljen :hihi

Men..? Är det sant? Vad är det för monster folk har i sina akvarier? Är det där sötvattenshajar?

Rooki skrev:
Mina e rätt lugna jämfört med andra jag harv sett,, kanske för att dom går i grupp,,

jag har hållt på lite med saltvatten,,, och skulle vilja påstå att det är lättre än sötvatten,,,
de e bra mycket lättare än va man tror,,
lite levande sten bara så fixar sig resten=) men vänta gärna med fiskarana i typ en månad tills du har fått bra bakterie kultur i vattnet,,,, häll gärna i några liter från ett redan fungerande kar,,, typ från din handlare där du köper dina grejer!

och fiskarna e inte så dyra faktiskt,, från 80kr å uppåt,,

de dyraste diskusarna jag köpte kosta 2300kr styck
hade ett par hundra ett tag!!

typ 30fullvuxna i mitt 1400liters kar=) det va snyggt kan jag lova,, + en massa pansarmalar,, och en black ghost på typ 45cm

vad är de som e lättare med ett salt akvarium?

å hur e en sten levande?

Blip skrev:
....och när dom hoppade ur akvariet slog dom omkull fåtöljen :hihi

Men..? Är det sant? Vad är det för monster folk har i sina akvarier? Är det där sötvattenshajar?

japp det e sötvattens hajar,, det finns dokumenterade fall där dom har blivit 3m långa,,,

jag ska inte gå in på vad dom angnar krokarna med när dom fiskar dom,,, kan finnas folk som uppfattar det stötande,,,

dom växer otroligt fort,,
e många oerfarna som köper dom när dom e typ 5cm och jättegulliga och slänger ner dom i ett litet 50liters kar,,, för att efter ett halvår ha en fisk som inte kan vända på sig i karet,,, dom kan dubbla sin vikt på en månad när dpm e mindre,,

heimdal skrev:
vad är de som e lättare med ett salt akvarium?

å hur e en sten levande?

det är lättare att få ett "stabilt" vatten,, och fiskarna e inte svårare än vanliga fiskar om man sköter vatenbyten å sånna självklara grejer,,

levande sten e koraller,, och stenar med levande smådjur och organsimer i!
ibland kan man få me nån cool räka eller nått sånt=)

Var ute på någon stor fiske-affär en liten bit utanför Sthlm för 2år sedan typ. Gick lungt runt och spanade efter några kampfiskar, stannade till och böjde mig över någon kant var väldigt mörkt såg inte att det var typ som ett akvarium precis nedanför. 2 sekunder senare har jag min hand i munnen på en mal som hade skalle som min egen den jäveln trodde han kunde suga på min hand ucchh rälig sak det där.

Rooki skrev:
Hur funkar det med malawi och tangyanika tillsammans?
frontosorna e grymma=)

odlade diskus för ett år sen typ,,,, det va riktigt coolt

snyggt kar btw :tummenupp

HHAAHHAA jag tror nog alla gick på det utom Heimdal :hihi :rofl

Jao det funkar rätt bra, i början så var det Frontosorna som släpade en del dom var alltid 2:a på maten. Mbunas är ju som ganska heta när det gäller sånt, min största han går tyvärr nästan konstant på diet. Ibland släpper jag ner hela räkor som han roffar åt sig men ibland så hinner mina mbunas före och då är det bara att hålla tummarna att ingen får soten. Dock är jag förvånad att han aldrig klippt nån mindra mbuna han är väldigt lugn faktiskt fast en gång då jag köpte vildfångade Lombardi så var han helt tokig i en hane och bara SKULLE käka honom men han lugnade sig efter nån dag.
(För er som inte är med i leken så kan jag förklara att vissa fiskar tål inte för proteinrik mat deras tarmar pajar och fisken dör).
Sen på en hel kull med rödzebror så brukar 1-2 bli ungfisk resten blir mat tror dock inte frontosorna rår för allt.

Saltvatten ja det krävs ju lite dyrare teknik och mera pengar innan man fått snurr på det hela. Men när det väl är stabilt så ska det tydligen vara ganska lätt, sen beträffande fiskarna kan jag inte påstå att det är så mycket dyrare (iofs allt är relativt beror på vad man jämför med men steget från guppy till saltfisken är ganska stort finns mycket fisk därimellan.) sen behövs det inte lika många saltfiskar som man vill ha i en likvärdig burk med sötvatten bara min lilla åsikt.

3m låter lite i överkant men det finns fall då det talas om att parooner smaskat i sig golden retrivers och liknande.

Btw tack för kommentaren om burken, har själv sneglat lite på diskus är sugen på att prova men har inte plats hemma just nu. Mina afrikaner blir kvar ett tag till. Black ghost dom är rätt festliga grannen (texas på forumet) hade en sån han har förresten ett 720L saltvatten.

Last edited:
Twosaint skrev:
Jao det funkar rätt bra, i början så var det Frontosorna som släpade en del dom var alltid 2:a på maten. Mbunas är ju som ganska heta när det gäller sånt, min största han går tyvärr nästan konstant på diet. Ibland släpper jag ner hela räkor som han roffar åt sig men ibland så hinner mina mbunas före och då är det bara att hålla tummarna att ingen får soten. Dock är jag förvånad att han aldrig klippt nån mindra mbuna han är väldigt lugn faktiskt fast en gång då jag köpte vildfångade Lombardi så var han helt tokig i en hane och bara SKULLE käka honom men han lugnade sig efter nån dag.
(För er som inte är med i leken så kan jag förklara att vissa fiskar tål inte för proteinrik mat deras tarmar pajar och fisken dör).
Sen på en hel kull med rödzebror så brukar 1-2 bli ungfisk resten blir mat tror dock inte frontosorna rår för allt.

Saltvatten ja det krävs ju lite dyrare teknik och mera pengar innan man fått snurr på det hela. Men när det väl är stabilt så ska det tydligen vara ganska lätt, sen beträffande fiskarna kan jag inte påstå att det är så mycket dyrare (iofs allt är relativt beror på vad man jämför med men steget från guppy till saltfisken är ganska stort finns mycket fisk därimellan.) sen behövs det inte lika många saltfiskar som man vill ha i en likvärdig burk med sötvatten bara min lilla åsikt.

3m låter lite i överkant men det finns fall då det talas om att parooner smaskat i sig golden retrivers och liknande.

Btw tack för kommentaren om burken, har själv sneglat lite på diskus är sugen på att prova men har inte plats hemma just nu. Mina afrikaner blir kvar ett tag till. Black ghost dom är rätt festliga grannen (texas på forumet) hade en sån han har förresten ett 720L saltvatten.

jag har sett en artikel nån stans här på nätet som var från början av 1900talet med en paroon på närmare 3m ska kolla imorrn!

Rooki skrev:
tur att dom inte e större än 30cm,, annars kanske kqtten hade fått en liten överaskning :(

*pekar uppåt* Han skrev faktiskt så i första inlägget... Alltså klarade katten sig! Fö, det går inte att förutse precis allting när det gäller levande djur.. Katter är enormt uppfinnigsrika, särskilt när det gäller att göra saker de inte får.. Tur att kissen klarade sig, hoppas nu bara h*n lärde sig en läxa och lämnar hajarna ifred ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg