"Kattögon" godkända?

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Att montera blinkers så de sticker ut "rakt" från en kraschkåpa var ju inte världens enklaste sak att göra, vilket får mig att tänka att kanska "kattögon"-blinkers kan vara ngt. Vad säger besiktningen om det?

Blir mindre synligt framifrån naturligt, men är det så illa att besiktningsgubarna börjar hytta med långa fingret?

Tankar/Tips/Synpunkter?

andersbrink skrev:
2338316 Det finns 111 trådar på sporthoj om placering av E-godkända blinkers för att bilprovningen ska bli nöjd. http://www.google.se/search?q=blinkers+bilprovningen+site:sporthoj.com
E-godkända blinkers för bil är inte samma sak för hoj antar jag, då betrakningsvinkeln framifrån förvisso är densamma men hojen inte har några riktningsvisare i lyktan?

Frågan är inte hur jag placera blinkersen, utan om det är godkänt att ha dem "slimmade" efter kåpan.

Kan hända att det har diskuterats vid tidigare tillfälle, men kan du inte vittja din enorma kunskapsbank och delge oss mindre vetande (mig) då? Snälla? :)

Alternativt om du har några ideér på hur jag får till en schysst vinkel ut från kraschkåpor med blinkersar som har ett "skaft"?

Är du uppvuxen på taggtråd och saltsyra? Jag gav dig länkar till inlägg att läsa - menar du på fullaste allvar att jag ska LÄSA dem åt dig och posta svaret i den här tråden?

Slappa skrev:
2338353 Men varför inte bara skriva svaret en gång till om du ändå kan svaret på hans fråga!

Så slipper man sitta o läsa igenom femtioelva trådar!

pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms : )

(denna text ska sjungas som blossas glögg reklam : )

Peccus skrev:
2338238 Att montera blinkers så de sticker ut "rakt" från en kraschkåpa var ju inte världens enklaste sak att göra, vilket får mig att tänka att kanska "kattögon"-blinkers kan vara ngt. Vad säger besiktningen om det?

Blir mindre synligt framifrån naturligt, men är det så illa att besiktningsgubarna börjar hytta med långa fingret?

Tankar/Tips/Synpunkter?
Jag har besiktat med e-märkta kattögon fram, det gick bra.

Slappa skrev:
2338353 Men varför inte bara skriva svaret en gång till om du ändå kan svaret på hans fråga!

Så slipper man sitta o läsa igenom femtioelva trådar!

Kanske han tycker att folk ska söka först så skulle det kanske inte behöva bli så många trådar att läsa igenom.

ReDan skrev:
2338457 pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms pms : )

(denna text ska sjungas som blossas glögg reklam : )
:D kan du inte spela in på en mp3 och lägga upp en snutt, jag får inte riktigt till melodin:rofl

Last edited:
Hitecfrollo skrev:
2338477 Jag har besiktat med e-märkta kattögon fram, det gick bra.

Kanske han tycker att folk ska söka först så skulle det kanske inte behöva bli så många trådar att läsa igenom.

:D kan du inte spela in på en mp3 och lägga upp en snutt, jag får inte riktigt till melodin:rofl

okej, kanske jag är dryg å full men vad menar ni med "slimmade med kåpan" eller "kattögon"?

Peccus; så du har börjat fundera på att bli laglig:confused: jag funderar på att köra såna blinkers som man fäller in i kåpan (fram), (bak) har jag köpt lykta med integrerade blinkers:)

Last edited:
Mr Helmut skrev:
2338500 okej, kanske jag är dryg å full men vad menar ni med "slimmade med kåpan" eller "kattögon"?

Peccus; så du har börjat fundera på att bli laglig:confused: jag funderar på att köra såna blinkers som man fäller in i kåpan (fram), (bak) har jag köpt lykta med integrerade blinkers:)

Kattögon. Med "Slimmad efter kåpan" menar jag blinkers utan "stav" eller vad man ska säga. Som sitter direkt mot kåpan.

Jag har alltid funderat på att vara laglig. ;) Då jag har två kåpset nu, ett för bana och ett för väg så vill jag att det för vägen ska varahalvsnyggt iaf, men samtidigt ok för en besiktning.

Men kontentan av denna tråd borde således vara att det är ok enl. besiktningen att han e-märkta "kattögon"-blinkers..?

Ingen som har den motsatta upplevelsen?

Peccus skrev:
2338872 Kattögon. Med "Slimmad efter kåpan" menar jag blinkers utan "stav" eller vad man ska säga. Som sitter direkt mot kåpan.

Jag har alltid funderat på att vara laglig. ;) Då jag har två kåpset nu, ett för bana och ett för väg så vill jag att det för vägen ska varahalvsnyggt iaf, men samtidigt ok för en besiktning.

Men kontentan av denna tråd borde således vara att det är ok enl. besiktningen att han e-märkta "kattögon"-blinkers..?

Ingen som har den motsatta upplevelsen?

aha de är vad du kallar kattögen, monterade såna på förra motorcykeln jag hade. Gick igenom besiktningen med dom också:)

Tror jag ska köpa såna till r6an:)

Bifogat

• namnlös12.JPG
    namnlös12.JPG
    35.9 KB · Visningar: 66
Last edited:
aRWe skrev:
2338555 Och vart hittar man dom någonstans?:rolleyes: :hihi
Köpte dem 04 via MotorHuset i Nyköping kommer inte ihåg
vart de tog dem ifrån.
De va vita med e-märkning och gult sken.
I stort sett platta:tummenupp

Mr Helmut skrev:
2339716 aha de är vad du kallar kattögen, monterade såna på förra motorcykeln jag hade. Gick igenom besiktningen med dom också:)

Har såna på min, va lite rädd att dem inte skulle gå igenom en besiktning, men d gjorde dina alltså?? Sa dem ingenting alls?

Benny skrev:
2339794 Har såna på min, va lite rädd att dem inte skulle gå igenom en besiktning, men d gjorde dina alltså?? Sa dem ingenting alls?

vet inte ens om dom var e-godkända (köpte på touringbutiken) men inget gnäll på dom inte.

Mr Helmut skrev:
2339801 vet inte ens om dom var e-godkända (köpte på touringbutiken) men inget gnäll på dom inte.

Ok, ja mina e nog inte d iaf... Men ser likadana ut, kanske beror på besiktningsmannen. Ska inte besiktiga henne förän om 2 år igen så d e lugnt...:)

Mr Helmut skrev:
2339716 aha de är vad du kallar kattögen, monterade såna på förra motorcykeln jag hade. Gick igenom besiktningen med dom också:)

Pärla! Då ska jag bara se om någon i stan kan tänkas ha dem... I Bollnäs är det allt ifrån säkert.

Tack för alla svar. :)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back