Kattägare smartare än hundägare!

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Dagens Industri (?!!?!) har nu slutgiltigt slagit fast det vi alla redan visste: kattägare är smartare än hundägare!!

Emedan hundägarna tenderar att bestå av korkade doers, så är kattägarna mera åt att vara smarta innefisare.

Det är ju bra att vår näringslivspress reder ut de knepiga detaljerna i tillvaron...

http://www.di.se/artiklar/2014/5/30/kattagare-ar-smartare/


Katter är dock inte alltid så smarta. Var på väg hem i bilen alldeles nyss och i vägkanten låg en katt och gömde sig i gräset. Förutom då att svansen stack ut på vägen... svart med vit tipp, som den rörde på i upphetsningen av kurragömmaleken. :)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Om man har både hund och katt(er) då? Och lite andra djur... :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Folk som skaffar katt i lägenhetshus & har dem att skita i trapphuset är fan inte smarta.
Eller iaf inte trevliga.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
DI är inte bättre än skvallerpressen dessa dagar. Och man är förvånad över att prenumeranterna försvinner en efter en. I rest my case.

Står rena självklarheter i texten, vad den nu har i en affärstidning att göra. Säger sig självt att en hundägare är mer aktiv. Han måste ju gå ut med sin hund i ur och skur, medan kattägaren kan sitta och filosofera i soffan medan katten utför sina behov i kattlådan på toaletten (om katten i fråga är rumsren).

:tummenner

Forskaren Denise Guastello förklarar skillnaderna med hur ägarna agerar med sina husdjur, där hundägarna gärna lever ett aktivare utomhusliv medan kattägare snarare föredrar att hålla sig hemma i lugn och ro, srkiver Huffington Post.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Inget nytt direkt... Jag har 3 katter så jag är antagligen 3ggr smartare än den genomsnittlige hundägaren :rolleyes:
Fast jag gillar ju hundar också...
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Stämmer nog. Har 3 hundar här, mao dum dummare dummast.. Full pott:banana
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Den visar att hundmänniskor karaktäriseras av att vara livliga och att de följer regler noga. Kattägare å sin sida är mer introverta, har ett öppnare sinne och är mer känsliga. Det mest kontroversiella är dock att kattfolket tenderar att vara mer intelligenta.

Nu äger jag inte min katt, hon äger huset som alla med katt vet, så det är bara att försöka vara henne till viljes! :rolleyes:

Men nog är jag en känslig man med öppet sinne och inte en regelrunkare!:D
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Den visar att hundmänniskor karaktäriseras av att vara livliga och att de följer regler noga. Kattägare å sin sida är mer introverta, har ett öppnare sinne och är mer känsliga. Det mest kontroversiella är dock att kattfolket tenderar att vara mer intelligenta.

Nu äger jag inte min katt, hon äger huset som alla med katt vet, så det är bara att försöka vara henne till viljes! :rolleyes:

Men nog är jag en känslig man med öppet sinne och inte en regelrunkare!:D

Jo, katten får bestämma sina sovplatser, fönsterplatser, var klösbrädan skall vara med mera. Sedan möblerar man åt sig själv.

Nu har jag ingen katt men växte upp med ett helt gäng. Glömmer aldrig när en av katterna i ren våryra satt i en fönsterkruka i solen och käkade lite grönt när min mor kom in... hon hade svårt ibland för katternas egensinnighet.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top