Katana och GSX 1100-tråden

lahi skrev:
Det är nog inte så mycket till trattar på plenumet på bilden, och den hojen ger väl runt 270 hästar på hjulet (www.turborick.com) men sen vet jag ju inte hur effektkurvan ser ut..
Eller, jo, det vet jag visst! Ser kanske bra ut
 

Bifogat

  • dyno.gif
    dyno.gif
    31.4 KB · Visningar: 139
lahi skrev:
Sen är det ju utformningen av plenumet.. Med eller utan trattar?

Trattar? Förgasarnas utformning i sig självt gör ju att det är en "bell mouth" på dem. Man kanske tjänar nån hästkraft på det - spelar väl ingen roll egentligen om man har 280 eller 283 hästar?
 
Hi hi, Katanatråden har blivit turbotråden :hihi
 
gixxer_1255 skrev:
Hi hi, Katanatråden har blivit turbotråden :hihi

SKRÄMMANDE!!
Ska vi med astmahojar verkligen behöva tolerera detta ?? :gnissla


Hej igen förresten, e tebaks efter lite semester på Gotland, utan visselpipan tyvärr...
Den spann loss svänghjulet på första provrepan efter jag fixat det famösa startmotorkopplingsraset (fint ord).

Zero: Klart jag har skruv, dyker över med några så snart jag får snurr på skrotet igen :rolleyes:
 
Vi får hitta på en plan tycker jag... :hihi

-Biker 66
Vart det bra annars med Big CC modifikationer ?
Du får värma upp svänghjulet ordentligt innan du drar fast det ju...*s*...
jädrans otur du har, hur gick det med tappen ?
 
Tappen är helt OK.
Däremot fick jag slitagemärken på startmotorrullarna/drevet :huvet
Drevet inlämnat för omslipning och rullar beställda... nästa vecka, kanske...

Fick iofs på detta vis tid över till att iordningställa 400FWS:en, himla kul hoj på småvägar !
Men, vem f-n vill gå ner två tredjedelar i kubik, egentligen ?? :näsblod
 
ZERO-Fighter skrev:
Boys, jag behöver råd ang min 1327:a -84. Treans vevstake har glappat upp, utan ras, tack och lov. Vet ni nån som tar isär (svetsad vevaxel), och balanserar och monterar ihop veven (stake och lager har jag). Vill förståss ha det till humant pris, vad det nu är... Något mer jag ska tänka på när allt är isär?
Motospeed skulle göra iordning min axel (osvetsad) som vridit sig förra vintern.
Men på så här gamla grejor är det stor risk att inte byta samliga lager. Tyvärr är lagren så dyra att det inte lönar sig, så jag bytte till en ny vev istället.
 
Last edited:
andersbrink skrev:
Trattar? Förgasarnas utformning i sig självt gör ju att det är en "bell mouth" på dem. Man kanske tjänar nån hästkraft på det - spelar väl ingen roll egentligen om man har 280 eller 283 hästar?
Ok! Ja, då skippar jag trattar.. bara mer jobb då.. :tummenupp

gixxer_1255 skrev:
Hi hi, Katanatråden har blivit turbotråden :hihi
Visst ja, detta var ju Katanatråden, ja... jaja! Kanske skulle startat en ny tråd.. Nu har jag slut på frågor iaf :hihi
 
Jag bytte gaffelkronorna för att få dit min 16" fälg, allt från en 750-83. Dock är den fälgen väl smal. Den var iaf 1cm bredare i navet än org. Men som det mesta så var det ett "bolt-on" jobb förutom att styrlåset inte fungerar längre.
Har undrat lite om tjockleken på navet 84-87.....nån som kan mäta?
 
Smile skrev:
Tjenare alla!

Äntligen har jag blivit ägare till en Katana....... :D :D :D
Bättre sent än aldrig..... :tummenupp


Grattis till ett bra val av maskin! Ska bli kul att se den, man känner oftast igen den dessa fina maskiner i detta avlånga land.

En allmän fråga, hur många Katanor finns det i sverige nu? Jag har 2...
 
SAMURAJEN skrev:
:tummenupp *Brinken, Jag kommer med min K...12:a och "tränar lite", har bara hunnit med ca.20mil på hela sommaren sen den förvärvades i vintras, så jag behöver all träning jag kan få för att träna start och 60`tider.
Nu skiter jag i hus-renoveringen för jag hinner inte klart i allafall med målningen utomhus efter allt regnande. Behöver lite paus från det åxå.
Du, Tommy och jag stod och pratade på Aro`s om q-shift, kaffe m.m.

*Visst var det väl Opreppad bana i B-länge :confused: , brinken


Tja,
Tror jag såg dig köra i BLGE vid närmare eftertanke, hur gick det ? Synd att du inte blåste med en Katana istället för din nuvarande hightech-bike, själv har jag bågarna på pappaledigt ett tag till, han iallafall med att cruisa i Falun i Juli. :Bugar

/Katana-Mannen
 
Katana-mannen skrev:
Tja,
Tror jag såg dig köra i BLGE vid närmare eftertanke, hur gick det ? Synd att du inte blåste med en Katana istället för din nuvarande hightech-bike, själv har jag bågarna på pappaledigt ett tag till, han iallafall med att cruisa i Falun i Juli. :Bugar

/Katana-Mannen

Det är rätt på han bara...*s*...
Jag vet vad han saknar.

Jag har också en
 
Tjenare alla!

Jag har lagt märke till att Katanadekalen som sitter snett nedanför tanken mot sadeln till saknas på vissa Katana 1100 hojar.
Är det bara på vissa årsmodeller den sitter på eller vad är det
som avgör om den sitter där eller inte.
Nyfiken...... :)
 
Katana 1168 skrev:
Grattulerar, får vi se bild på skönheten?
Äntligen har jag fått tag på en digitalkamera....... :)

 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top