Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
andersbrink skrev:Om nålsätet i förgasaren är skadat (av t.ex. en tidigare avbruten nål) kan det bli så att du får skruva in bränsleskruven helt innan den går klent nog för att inte dränka motorn i bensin. Kolla även upp flottörnivån på den cyllen.

Qwerty skrev:Ingen här som råkar sitta med ett par insugsgummin till gsxr1100. Saknar tvåans, men köper gärna en hel uppsättning. Vill ju gärna provstarta och köra lite i helgen.
Glömde 36mm.
Tjaba Chrillechrille_08 skrev:Flottörnivå 17,5mm rakt över alla, jag har synat, så gott det nu går, nålsätet och jämfört med nästa och jag kan inte se nåt.....fast vad betyder det egentligen![]()
Ingen som har trottel?.....![]()
andersbrink skrev:Berätta gärna vilket produktnummer det har (står på insugskanten), det finns hopers olika modeller.
chrille_08 skrev:Flottörnivå 17,5mm rakt över alla, jag har synat, så gott det nu går, nålsätet och jämfört med nästa och jag kan inte se nåt.....fast vad betyder det egentligen![]()
Ingen som har trottel?.....![]()

Smile skrev:Tjenare alla!
Äntligen har jag blivit ägare till en Katana.......![]()
![]()
![]()
Bättre sent än aldrig.....![]()
Katana 1168 skrev:Grattulerar, får vi se bild på skönheten?
Jabben skrev:1. Är min hoj normal?
2.Självklart är det inte killen som skrivit brevet som kör hojen.

Smile skrev:Vad är de 2 knapparna till för som sitter på den vänstra sidan.
(Nedanför tanken mot sadeln till.).........![]()
Det händer inte någonting när jag trycker in dem.........![]()
Gradin skrev:En fråga angående high-flow oljepumpsdrev. Hur många kugg har den på pumpdrevet? Såg att mitt drev har 29 kuggar. Någon?
Det låter bra! Tack Kurre. / GradinKatanaKurre skrev:Tjena Gradin! Det är 29 kugg på highflow/750 drevet. (Var ut i garaget och räknade)
Min motor som jag byggde förra vintern gav ca 125. 1290, exportkammar, Mikuni 33-or, något portad men orginalventiler.Yngve skrev:Har just benkad en GSX 1100 motor som jeg har bygget i hop.
1260 kubikk. 11-1 i komp. Megacycle kam med 250° duration och 8,4mm lyft. Mikuni 36 mm CV forgassere ( til en gammel GSXR 1100-89 ) , Factory dysekit, 28-24 ventiler, portet av Mc-Xpress, VHR megafon 4-1 med TYST innmat ( testet med OCH uten innmat ), Dyna 2000 med 35° fortanding.
Hvor mange hester ble det ?
Jeg håpet på 130 bakhjulshester... men hvor mange ble det ? ( Målt i DIN ).
Eftersom problemet med dessa motorer är att det tar tid innan oljetrycket når kamlagren (speciellt på tomgång) så är det nog en bra investering. Har man dessutom extern toppsmörnjning så...LillOrvar skrev:Monterade high-flow drev på min.
Förstår att man säkert får bättre tryck på tomgång, men blir det verkligen så stor skillnad att det är värt att byta dreven?
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |