Katana och GSX 1100-tråden

Enligt Haynes owner manual ska man mäta i tändhattarna och det har jag gjort nu och får 24,5 k ohm på båda! Men det saknas fortfarande lite till 30-40 som dom rekommenderar.
 
Har pillat med min CV-förgasare till 1135cc motorn. Har några frågor:

Vad sitter det för originalmunstycken i den? De som sitter i nu är 128:or, är dessa för stora/små? Anledningen till att jag undrar är för att hojen inte går riktigt rent, d v s, den varvar inte jämt utan tvekar när man drar på samt kommer massa smällar från avgasröret när man släppt gasen. Har rengjort och synkat förgasarna men utan resultat. Värt att nämna är att det är öppna filter på varje förgasare. Kan det ha något med saken att göra i och med att det är vakuumförgasare? Tyvärr finns inte original luftburk så frågan är om man kan få tag i en sluten gemensam burk för fyra förgasare och prova om minskat luftflöde hjälper? Vad heter denna typ av luftburk i så fall? Och slutligen har nån koll på vad modellbeteckningen är på förgasaren? Bifogar bilder nedan.

View attachment 444925

View attachment 444926


Jag har en original luftburk till '84 ES/EF.
 
Hej alla!
Har en fråga gällande benämningarna på Katanorna.
Har hittat en som heter Suzuki 1100GS Katana XS från 1984.
Finns det någon här som kan förklara vad XS betyder.
Sen har jag också märkt att Fr.o.m. 1983 skulle motorerna vara målade i en svart kulör, men har hittat 83 och senare
som inte har svartmålade motorer.
Kan det bero på vilka länder de såldes till?:
Jag gick heller inte vidare med den Katana jag hittade med svart ram så jakten fortsätter därav mina frågor.
Bilden på Katanan nedan är den jag nu tittar närmre på och den har beteckningen 1100GS XS.


Mvh
Magnus
 
Det är en felskriven beteckning. Det rätta är GSX1100S.
Katana står inte i några reg. papper bara på sidokåporna.
 
Både ram- och motornummer börjar med GS110X, det är nog därifrån det skapas lite förvirring.
Den du tittar på har legat ute till försäljning ett bra tag, det borde finnas god marginal för prutning! Men du bör nog komma överens om ett acceptabelt pris innan du drar iväg och tittar på den, med tanke på att den står en bit bort ...

Jag ser att den på bilderna saknar de främre små sidokåporna, de går i och för sig enkelt att hitta för 5-600 SEK styck.

Här en länk till en sammanfattning av de varianter som tillverkats (den du tittar på är en SD): http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX1100S_Katana_a.shtml
 
Hej och tack för svar.
Jo den har varit ute länge.
Jag har varit i kontakt med säljaren men han är benhård och ska ha det han begär.
Som du säger så ska priset vara acceptabelt innan man drar iväg med tanke att den står en bit bort.
Hade förmodligen ursäktat mig med att ta med frugan och göra en roadtrip med släp till platsen då det verkar vara ett fint ställe.

Mvh
Magnus
 
Nu har jag roat mej med att plöja denna 493-sidors mastodonttråd(det tog några veckor..), och har fått en hel del bra tips till mitt "fighterbygge" av den 1100 EF jag har. Min första tunga hoj för många år sen var en 1100E -82, och nu har jag halkat dit igen..
Jag har nyss provat ut USD-gaffel, R-hjul, Banditsving m.m, men jag saknar några delar, och här verkar ju vara ett bra ställe för att hitta GSX-delar. Skicka gärna ett Pm om ni har något av detta:

V&H Megafon street helst kromat, ej sidewinder. Eventuellt annat liknande system.
EF bakljus.
Bandit 1200 95-05 Bromsok bak med hållare.
Kromringen och reflektorn till stora runda strålkastaren, eller en komplett.
 
Använd fräsch vikbricka under så kan du använda muttern läänge.
 
Ovetenskaplig egen erfarenhet. Blå Loctite för återanvänd självlåsande mutter. Värm till 100 grader före lossning så slipper du svära. Röd Loctite kräver över 200c för att bli medgörlig.
 
Det finns ingen vikbricka det är någon form av låsmutter!

Skaffa låsbrickan som ska sitta under låsmuttern så behöver du inte oroa dig för att det ska lossna.
 
Om du hellre vill använda Loctite så gör det. Min erfarenhet är dock att låsbrickan är mycket smidigare att använda. Speciellt vid demontering. Din erfarenhet är kanske annan. :)
 
Där satt ingen när jag tog av det! därför blev jag lite fundersam ???? men helt klar är det smidigast med bricka ????
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top