Katana och GSX 1100-tråden

Låter lovande. Lägg gärna upp en bild. Pris?

Hej Conny, ursäkta lång svarstid men så här ser kåpan ut. lite skrapad och nött men det gåt nog att få ordning på den med lite jobb

IMG_0302.jpg

Pris...? Kanske kan vara värd 200 SEK. Vad tycker du?

mvh
Magnus
 
Jag har köpt en Gsx 1100 1984, utan kåpor.
Denna modell såldes i någta länder som 1100 e, kan denna även vara såld i Sverige?
Svårt att avgöra om den varit en e från början.
Men det är bra gjort om den är ombyggd, rätt lamphållare, backspeglar och blinkers.
Någon som vet något?
 
Gsx1100, jag har en ef 1987 där står det Suzuki gsx1100 ef.
 
Sålde inte motospeed ett kit en gång i tiden så den blev till en nakenmodell.
 
Då kan det vara en som är ombyggd med ett sådant set, finns det någon som har en likadan?
Jag söket en röd/vit Tank och Kåporna under Sadeln till en 85a.
 
Hej!
Som gammal katana ägare så börjar börjar suget åter komma tillbaka! (varför sålde jag den!?).
Frågan är, vad betecknas dom som I regbevisen? GSX 1100S har jag för mig? kan ES också vara katana?

Mvh Mikael
 
Tack Katanapilot, misstänkte det jag med!

Fråga nummer 2: Finns det någon som har kåpor,tank och sadel i gömmerna att sälja?
Det är ju stört omöjligt o hitta några katter, så planen börjar smidas om att bygga en.
Vinterns projekt är klart (xr600) som ni kan se i före/efter-bilder tråden här på forumet.

Bygga om en gsx1400 till katana kan ju inte vara nå problem, eller hur? :banana
 
Köp en Katana i Tyskland, ett lågprisalternativ är att köpa en 750 och byta motor!
 

Jo den där sidan gjorde att det såddes ideér för några år sen.
Blir ju sjukt snyggt, men jag har inge problem att bygga från scratch så att säga om man hittar någon gsx1400 till rätt peng.

Billigast är väl en 1100e som görs om,men vettetusan om det är så fränt :P
Bandit 1200 är oxå ett alternativ, men vet inte om jag riktigt gillar utformningen av ramen där :gnissla
 
Blev med en Moto Martin igår. Nån som vet av en GS1000E motor i fungerande skick? Skicka gärna ett PM eller skriv här.
 
Problem med el

Hej

Har fortfarande lite problem med elsystemet till min gula GSX 1100 efter vinterns renoveringar.
Med ojämna mellanrum så går huvudsäkringen (main) efter någon eller några mils körning.
vid ett tillfälle så har även säkringen nämnd signal gått också.
Detta har hänt vid ett flertal tillfällen. Fram till nu så har det räckt att återställa säkringen, har satt i sådana återställningsbara, så har man lyckats komma hem åtminstone.
Men häromveckan så gick inte detta. När jag återställt säkringen så gick den igen direkt när tändningen vreds till on.
Fick då ta hem hojen på kärra. Testade sen dagen efter med återställd säkring. Startade och gick hur fint som helst.
Men....efter en ny tur på någon mil så brann den upp igen. Nu gick den dock att återställa så jag kom hem. Börjar bli lite frustrerad.
Dyna 2000 tändsystem och nya Accel-spolar är monterade. Anslutningar till regulatorn rengjorda, hojen laddar som den ska.
Generatorn ger rätt spänning.
Är det någon som sitter inne med några bra tips på hur jag kan felsöka detta utan att ta ner elsystemet i molekyler. Troligtvis är det väl glapp någonstans eller jordfel men jag är ingen expert på elproblem så det skulle vara till stor hjälp med lite tips om var jag kan börja leta

tack på förhand
Magnus
 
Avbränd säkring betyder kortis någonstans. Testa med att ta bort säkringar still lysen mm och arbeta dig till problemet. Kan vara kablar som skaver mot varann så kolla noga lite här o där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
En polare till mig hade samma problem på likadan hoj på 80-talet. Det var nåt med instrumenteringen.
Prova att koppla bort instrumenteringen och åk en sväng utan.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top