Katana och GSX 1100-tråden

Eller hur Ingvar! Säger som Tom Kellys bevingade ord "Only substitute for cubic inches, is more cubic inches" :tummenupp
 
Någon som kan tipsa mig om en passande oljekyl på katanan? Allt är nedplockad så jag har ingen chans att kontrollmäta men skulle uppskatta om någon kunde ge mig några mått så att jag kan leta något lämpligt. Setrab skall vara bra säger de flesta men finns det billigare bättre någon annanstans är jag tacksam om någon delar med sig.

1400cc blir varmt och det vill jag bygga bort :)

Ska man köra på en stor och tunn eller tjock och liten? hmm.
 
Någon som kan tipsa mig om en passande oljekyl på katanan? Allt är nedplockad så jag har ingen chans att kontrollmäta men skulle uppskatta om någon kunde ge mig några mått så att jag kan leta något lämpligt. Setrab skall vara bra säger de flesta men finns det billigare bättre någon annanstans är jag tacksam om någon delar med sig.

1400cc blir varmt och det vill jag bygga bort :)

Ska man köra på en stor och tunn eller tjock och liten? hmm.

Jag körde en så'n här http://www.stylingshopen.se/oljekyl-48-plattor-0-4-l-cr308011.html
Den är inte lika bred som t.ex. de vanliga Setrab-kylarna men lär ha samma kylkapacitet som en 13-raders.

/Ingvar
 
Här munhuggs det :) Någon som kör sin hoj så här i slutet av säsongen eller är det redan förberedelser för nästa?
Väder i morgon (ser bra ut än så länge) och jag kommer att snurra omkring runt i länet. Idag blev klockan för mycket innan nästa nattpass på jobbet.
Igår kom ju regnet då finvägen låg öppen så det blev vattenåka i s. Och Sorundavägen har VV förstört för den här säsongen med förädisk lagning av vägytan. Men skam den som ger sig :)
/U
 
Obegränsat med klöver eller meck och att va polare med en guru, ja då är ju allt möjligt... Du har ju både svetsat om insuget störrre ventiler å grottat, dvs gjort allt som går med toppen klart den kan andas...

Vad kostade motorn allt som allt?

Men man ska nog fundera på vad motorn ska byggas till .. Det är en sak att köra fullt i 9sek å en helt annan att hålla fullt (eller bra nära) i en timme.. 25 mil motorväg till stugan ;) misstänker att 1500cc högkomp mal ned motorn betydligt snabbare än 1166 som verkar hålla till det mesta..

Lite intressant är det att man idag petar fram 200kusar ur en standard 1000cc mao borde en 1500cc kunna ge 300 sugkusar teoretiskt... låter dyrt!!

Men vill man bara köra rakt fram så duger Dannes koncept en standard rova å fläkt... Massa pulver för pengarna..

//NH


Det som "mal ner en rova" mest är höga lyft på kammarna. Det ihop med starter - alla klarar kanske inte av bigblock och ska hålla sig till mindre kubik.

Bigblockarna mår bara illa i köer . På landsvägen funkar de perfekt , även på kurviga vägar.Dock får man passa sig så att det inte släpper i böjarna.
Men som sagt , alla klarar inte av bigblock motorer.

/ Henrik
 
Tycker också att setrab kylarna är för breda

Sitter ju som en smäck på originalplatsen? Har i o f s "bara" 10 raders. Men jag får in ett par rader till om jag skulle vilja fast det är ju inte aktuellt med den nuvarande motorn.

/U
 
Last edited:
Här munhuggs det :) Någon som kör sin hoj så här i slutet av säsongen eller är det redan förberedelser för nästa?/U

Vill inget hellre nu när hojen är körbar, men tjejen har streptokocker och själv snörvlar jag.... :död
 
Någon som råkat ut för att en Dyna tändbox gett upp bara sådär? Vanligt eller har jag återigen lyckats hitta måndagsex :gnissla

/U
 
Jaja, alltid är det något.





:D
 
Jaja, alltid är det något.

Fast det var ju en snabb fix och jag kom ut på vägen i a f. Efter att ha mätt lite och inte hittat något direkt fel efter boxen så slängde jag dit en ny som låg i en låda. Trodde nog mer på att det var i kontakten först men efter några byten så var det bara att inse att det måste vara boxrelaterat. Därav min fråga.

/U
 
Strålande! Jag fick faktiskt också några mil idag.
F-n vare går med kall luft och hojabstinens i kroppen !

Råkade faktiskt på en holländsk rackare som inte kunde stå själv, de är ju förvisso kända för sina drogliberala åsikter, men ändå... :rolleyes:

246527_276249069157771_1343441831_n.jpg


EDIT
För de som inte känner till det så har den förvirrade ägaren glömt att montera sidostöd på cykeln innan han ger sig ut på en sväng. Därav den suspekta lutningen på objektet...
/EDIT
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top